X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

בעולם הבנייה והשיפוצים ישנה עבודה רבה עם חומרים המאפשרים לקבל תוצר מוגמר עמיד, אסתטי ויציב. ישנם חומרים לבנייה עליהם פשוט לא ניתן לוותר, אם אתם רוצים לוודא שאתם עושים את העבודה הטובה והיעילה ביותר. במאמר זה תוכלו להכיר את חומרי ותערובות הבנייה החשובות ביותר, אותן כדאי להכיר אם אתם מתכוננים לתהליך של שיפוצים או בנייה.
מדה מתפלסת
תערובת הבנייה מדה מתפלסת היא אחת מתערובות הבנייה השמישות ביותר שישנן בשוק. תערובת זו מיועדת לשמש כמצע לחיפויי קירות או לחיפויי רצפה כמו ציפוי פי.וי.סי, פרקט או שיש. חומר זה מגיע במצב צבירה נוזלי ואחד היתרונות הבולטים שהוא מציע הוא הקלות הרבה בה ניתן ליישם אותו על המשטח הרצוי.
בעבר, בטרם חומר זה היה זמין לאנשי מקצוע בתחום הבנייה, המצע לחיפוי רצפה היה עשוי מטיט אשר עורבב עם טיח. את התערובת הזו היו משטחים באופן ידני ליצירת המצע, משימה אשר ארכה זמן רב ודרשה מאמץ משמעותי. לעומת זו המדה המתפלסת המגיע כנוזל מתיישרת במהירות רבה על המשטח וניתן ליישם אותה לעובי נוח ביותר.
טיח
ישנם חומרי בניין שהם מרכיב מרכזי פחות או יותר בכל שיפוץ ובנייה ופשוט לא ניתן להסתדר בלעדיהם. אחד מהחומרים הללו הוא הטיח, אשר מגיע בתצורות שונות ובצורות גימור שונות. חומר זה יכול להיות מיושם גם פנימית וגם חיצונית למבנה. ישנם סוגי טייחים המציעים עמידות מפני מים ויש כאלה המציעים סיוע בבידוד מבנים מפני חום וקור. ישנם טייחים אשר נועדו להיות מיושמים על קירות וישנם כאלה אותם ניתן ליישם על הרצפה. אם כן מדובר בחומר בסיס חיוני אשר אף עבודת בנייה כמעט אינה מתבצעת בלעדיו.
צמנט
עוד חומר חיוני ביותר שחשוב להכיר הוא הצמנט. חומר זה משמש כחומר בסיס לתערובות של חומרי הדבקה המחבר בין חלקים מוצקים שונים בתהליך הבנייה. בעוד שישנם מקרים שבהם מערבבים את הצמנט עם חומרים אחרים לבנייה, ניתן גם להשתמש בו לבדו. ניתן להשתמש בחומר כדבק להדבקת אריחים, מרצפות או לוחות גבס. ניתן להשתמש בחומר גם לתיקון ליקויים משמעותיים בקירות כאשר הוא מעורבב עם טיח. לרוב יגיע חומר זה בצורת אבקה ויש לערבב אותו עם מים כדי לקבל חומר גמיש שאיתו ניתן לעבוד בחופשיות.
חומרי איטום
כפי שניתן להבין חומרי איטום אוטמים את המשטח עליו הם מונחים. ישנם סוגים רבים של חומרי איטום למטרות שונות. ישנם כאלה אשר מיועדים לתיקון של סדקים או חריצים בקירות או באלמנטים אחרים. ישנם חומרים מסוג זה אשר מאפשרים יצירת הגנה של קירות מפני הצטברות של לחות, כימיקלים ואפילו עובד. ישנם גם חומרי איטום המיועדים במיוחד לגגות אשר צריכים לעמוד בפני תנאים שונים של מזג אוויר כדי לשמור על יושבי המבנה מוגנים.
חומרי מילוי והחלקה
חומרים למילוי והחלקה הם חומרי גימור המאפשרים להגיע לשלב הצביעה כאשר המשטח חלק ומיושר לגמרי. ישנם סוגים שונים של חומרי מילוי והחלקה שכדאי להכיר. לדוגמה השליכט הוא חומר המאפשר החלקה נוחה של תשתיות צמנטיות אשר הונחו על המשטח והתייבשו. לאחר יישום השליכט וייבושו ניתן להמשיך ולצבוע את המשטח. ישנה גם הרובה המשמשת למילוי החריצים שבין אריחים. כיום ישנה רובה המציעה עמידות מרשימה בפני רטיבות וחום. חומר החלקה נוסף ומוכר למדי הוא כמובן השפכטל, המאפשר תיקון והחלקה של פגמים קטנים בקירות. גם החומרים הללו הם חלק בלתי נפרד מתהליכי הבנייה והשיפוץ.

תאריך:  19/01/2023   |   עודכן:  23/01/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il