X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

אם אתם עומדים בפני רכישת דירה חדשה כדאי שתצרו קשר עם עורך דין מקרקעין. רכישת דירה חדשה או מיד שנייה, איננה פעולה פשוטה במיוחד, היא כוללת העברת סכומי כסף גדולים ויש בה לא מעט סיכונים שיש לקחת בחשבון. רק עורך דין המתמחה במקרקעין כעורך דין יוני לוי, ידע ממה להזהיר אתכם, לייעץ לכם אם העסקה נראית בטוחה או לא, לנהל עבורכם משא-ומתן ובקיצור, עורך דין יוני לוי, עורך דין רכישת דירה, ידאג פשוט לשמור על האינטרסים שלכם, בטרם תחתמו על חוזה המכר.
השירות שתקבלו מעורך דין רכישת דירה
עורך דין יוני לוי ילווה אתכם לכל אורך הדרך, מהשלבים הראשונים של העסקה בה הוא יבצע עבורכם את כל הבדיקות המקדימות שחשוב לבצע, ועד לניהול משא-ומתן על תנאי חוזה המכר, רישום הנכס על שמכם בכל מוסד ממשלתי רלוונטי והוא אף, ילווה אתכם בתהליך לקיחת המשכנתה מול הבנק או כל גוף חוץ בנקאי מלווה.
כיצד בוחרים עורך דין רכישת דירה?
עורך דין רכישת דירה חייב להיות עורך דין המתמחה במקרקעין, אל תתפתו לשכור את שירותיו של חבר עורך דין, שתחום התמחותו אינו מקרקעין, הדבר עלול לעלות לכם בביצוע עסקה בתנאים רעים. תחום המקרקעין הוא עולם שלם שצריך להכיר ולדעת לנתב את הדרך בתוכו ולכן, אל תוותרו בשום אופן על עורך דין שעבר הכשרה ספציפית בתחום המקרקעין. ענף הנדל"ן טומן בחובו הרבה מאוד פרטים, ולכן, חשוב שתהיו בטוחים שעורך הדין שלכם בקיא בתחום, מעודכן בכל התקנות המתחדשות חדשים לבקרים, קורא מאמרים מקצועיים ומשתתף בכנסים. אחד האלמנטים החשובים ביותר בבחירת עורך דין רכישת דירה הוא הניסיון שלו בתחום. כשמדובר במקרקעין, חשוב לוודא שלעורך הדין יש ניסיון עשיר בתחום ומאחוריו עסקות נדל"ן רבות, אותן ליווה לאורך כל הדרך. עורך דין יוני לוי הנו בעל ניסיון רב בתחום וייצג לקוחות רבים בעסקות נדל"ן שבוצעו בהצלחה מרובה.
בדיקות מקדימות שאסור לוותר עליהן
ישנן מספר בדיקות מקדימות שעורך דין מנוסה, יבצע עבור לקוחותיו, בטרם החתימה על חוזה המכר. מטרת הבדיקות המקדימות הללו היא לאפשר לכם להיכנס לדירה בראש שקט, תוך ידיעה שביצעתם עסקה תקינה ומיטיבה. אז מה בעצם יבדוק עורך הדין שלכם?
  • חריגות בנייה - עורך הדין יוני לוי יבדוק עבורכם האם קיימות חריגות בנייה שאינכם מודעים להן, והמוכר בחר להסתירן מכם. עורך הדין יוציא את היתר הבנייה המקורי, מהרשות לתכנון ובנייה וישווה אותו למצב הנוכחי של הנכס. חשוב לדעת, חריגות בנייה עלולות לגרום לכך שלא תקבלו משכנתה לרכישת הנכס, אתם עלולים לקבל קנסות על לא עוול בכפכם ולהתקשות בעתיד למכור את הנכס. לפיכך, בדיקת היתר הבנייה חשובה מאוד.
  • בדיקת רישום הנכס - חשוב לבדוק את סטטוס הרישום של הנכס בטאבו, במטרה לאשר שהאדם שמעוניין למכור לכם את הנכס, הוא אכן הבעלים הרשום והחוקי שלו. ישנם מקרים בהם המוכר מבצע את המכירה בעבור בן משפחה או, שיותר מאדם אחד רשומים כבעלים של הנכס ואז צריך לוודא שכולם אכן מעוניינים לבצע את המכירה. עורך דין יוני לוי, ימציא עבורכם את נסח הטאבו העדכני ביותר שבו רשום בעל הנכס החוקי. במקרים בהם הנכס לא רשום עדין בטאבו, ניתן לבדוק את הרישום ברשם המשכונות או בחברה המשכנת.
  • בדיקת ליקויי בנייה - לא פעם בדיקה של מצב המבנה מגלה שישנם ליקויי בנייה כאלה ואחרים, רטיבות משמעותית, סדקים קשים וכו'. מדובר בליקויים שעלולים לשבש את חייכם לאחר שתעברו לגור בנכס, במקרים הקלים, ובמקרים מסובכים יותר, תאלצו לשלם כספים גדולים על-מנת לתקן את הליקויים או, שתקבלו קנסות על עצם היותם בנכס.
  • מצב חנייה - אחד הדברים שחשוב למרבית האנשים שעוברים לגור בדירת מגורים שהיא חלק מבניין הוא, הימצאותה של חנייה, במקרה שלבניין יש חניון משלו. אלה שעוברים לגור בבית פרטי מקווים למצא חנייה צמודה לבית. בשני המקרים (בעיקר במקרה של בניין מגורים), חשוב לוודא שהחנייה אותה מציג המוכר, אכן רשומה בטאבו כחלק בלתי נפרד מהדירה.
  • בקשת הלוואת משכנתה - עורך דין יוני לוי, יבצע עבורכם מספר בדיקות מקדימות הכוללות את גובה המשכנתה שאתם באמת זקוקים לה, יוודא שאין משכנתה אחרת הרשומה על הנכס ובמידת הצורך, ידאג שמוכר הדירה יבצע מחיקה של המשכנתה הקיימת. אישור למחיקת המשכנתה יתקבל באמצעות תדפיס של הבנק הממשכן.
ליווי מלא עד שהעסקה מסתיימת בהצלחה
לאחר שיסתיים שלב הבדיקות המקדימות, ימשיך עורך דין יוני לוי ללוות אתכם, עד לחתימה על חוזה המכר ומימוש העסקה. עורך הדין ימצא פיזית במעמד החתימה על החוזה ויוודא שהמוכר לא מנסה לבצע מחטף כלשהו, באמצעות שינוי סעיף, כזה או אחר בחוזה. בנוסף, הוא יקרא את החוזה מתחילתו ועד סופו כדי לוודא שזה אכן הנוסח עליו קיימת הסכמה. לאחר ביצוע החתימה, ידאג עורך הדין ליידע את כל הרשויות הרלוונטיות בדבר החתימה על העסקה. בנוסף, עורך הדין, יוודא שנרשמה הערת אזהרה בטאבו לזכותכם, מדובר בהתחייבות מתועדת המגנה על הרוכשים מפני פעולות חד-צדדיות שעלול לבצע המוכר כגון: ביצוע עסקות נוספות הקשורות בנכס, ללא ידיעת הרוכשים או, מכירה נוספת לאנשים אחרים, של אותו הנכס. בהמשך הדרך, ילווה אתכם עורך הדין בתהליך לקיחת המשכנתה ולסיום, הוא יוודא שהנכס שרכשתם נרשם על שמכם בטאבו.
נושאי מיסוי ברכישת דירה
המס המרכזי, על-פי רוב, בעסקת רכישת דירה, הנו מס הרכישה. מס רכישה הוא מס אותו מטילים על אדם המבצע רכישה של זכות במקרקעין. מס הרכישה משולם לרשות המיסים הישראלית, באמצעות משרדי המקרקעין הפזורים בכל רחבי הארץ. שיעור מס הרכישה מתעדכן אחת לשנה, הוא מחושב על-פי אחוז מגובה סכום הרכישה. שיעור מס הרכישה למבני מגורים הנו מדורג ונקבע בהתאם לשווי הנכס. המושג "זכות במקרקעין" בחוק, מהווה הגדרה של זכות כלומר, בעלות או, זכות חכירה, למשך תקופה, שגם הגדרתה לעיתים משתנה אולם, לא ארחיב על נקודה זו. כהמשך ישיר לחוק המקרקעין אסביר רק שהמושג "מכירה" בחוק משמעותו, העברה, מכירה או, ויתור על זכויות במקרקעין.
הסיכונים החבויים בעסקת מקרקעין
עסקת רכישת דירה היא עסקה מורכבת וכרוכה בסיכונים משפטיים לא פשוטים. רכישת דירה כוללת בתוכה מעורבות של גופים גדולים שונים: חברה קבלנית (אם מדובר בדירה חדשה), לשכת רישום המקרקעין, רשות מקרקעי ישראל, משרדי מיסוי המקרקעין, חברה משכנת, רשות מקומית, וועדות תכנון ובנייה, בנקים ועוד. עננת הסיכונים בעסקת רכישת דירה מרחפת מעל רק בשל חוסר הידע של מרבית הרוכשים ולכן, החשיבות של עורך דין רכישת דירה היא רבה מאוד. רק עורך דין מומחה ומנוסה ידע לבדוק מראש את זהות המוכר, את פרטי הנכס המוצע למכירה, ידע לארגן הסדר תשלומים הגיוני עבור שני הצדדים, ידאג שהמוכר ייתן לרוכש ייפוי כוח בלתי חוזר במטרה להבטיח העברת זכויות מסודרת בנכס על שם הרוכש, לאחר שמלא סכום העסקה שולם למוכר וכו'. אל תאפשרו לסיכונים להתממש ולהיות חלק מעסקת רכישת הדירה שלכם, שכרו את שירותיו של עורך דין רכישת דירה ותהיו בראש שקט.

תאריך:  12/03/2023   |   עודכן:  12/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בתים משותפים
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il