X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

מה ההבדל בין זארה, מותג האופנה הספרדי - לחנות בגדים שכוחה במדרחוב שבקושי מצליחה לסגור את החודש? כדי לענות על השאלה הזו נזכיר את הסיפור על-כנר צמרת שהתיישב בתחנת הרכבת התחתית כשהוא לבוש כמקבץ נדבות וניגן יצירות מופת כשאיש לא ניגש להקשיב לנגינתו. למעשה, ייתכן שבחנות של זארה ימכרו את אותם פריטים כמו אלו הנמכרים בחנות הכושלת, ונגן רחוב יביא יצירות מוסיקליות מופלאות, ההבדל ככל הנראה, קשור במיתוג. מיתוג עסקי ועיצוב אתרים בצורה מקצועית - נקודת הזינוק של עסק מצליח.
קודם כל מה זה בדיוק מיתוג עסקי?
לפני שאנחנו ניגשים להציע מדריך פרקטי לבעלי עסקים, עלינו ללחוץ יד למושג בסיסי בעולם השיווק העסקי. אז נעים מאוד, מיתוג עסקי. מיתוג לפי ההגדרה המילונאית, עוסק ביצירת תדמית וייעוץ לחברה, גוף, עסק, אדם או מוצר. במילים פשוטות, מיתוג עסקי הוא הפיכת העסק למותג.
זהות העסק שלנו כוללת כרטיס ביקור של אתר מעוצב באופן מדויק, שם, לוגו, סלוגן ושפת עיצוב. בכל אלו נעשה שימוש עקבי בכל הקשור במותג על-מנת לחשוף את הלקוח לערכי המותג פעם ופעם נוספת ועוד פעם עד שיזוהה במוחו עם המסר אותו נרצה להעביר. אחידות היא שם נרדף למיתוג והיא זו המאפשרת ללקוח להיקשר למותג. על-מנת שמיתוג עסקי ישיג את מטרתו, עלינו לפעול לפי אסטרטגיה עסקית מקדימה שתהווה את השלד עליו "נלביש" את כל אמצעי המיתוג.
מיתוג עסקי כתהליך
אז לא, אם חשבתם שניתן למתג עסקים בשיטת "זבנג וגמרנו", צר לנו לאכזב. תהליך מיתוג עסקי הוא תהליך שאורך זמן ומצריך הרבה חשיבה והשקעה. בשלב הראשון יש צורך במחקר מעמיק וניתוח של נתוני העסק לצורך גיבוש אסטרטגיה, מחקר זה יבוצע על-ידי מומחה אסטרטגיה או מיתוג.
האסטרטג יבנה אסטרטגיה הכוללת תובנות ויסודות עליהן יש להחיל את שאר נדבכי המיתוג העסקי. אסטרטגיה טובה היא כזו המבדלת את העסק מהמתחרים ומציעה דרך פעולה להטמעת מסרי העסק בקהל היעד.
ספרו עד 5: שלבי המיתוג
שלב 1: פלנינג
המחקר והניתוח האסטרטגי מכונים בשפה המקצועית פלנינג. פלנינג כולל מחקר של קהלי יעד, בחינת חזון העסק ומטרותיו, זיהוי חוזקות ואיתור חולשות וכן בידול העסק משאר העסקים הדומים בשוק. שוק העסקים הוא תחרותי ביותר, על-מנת לשרוד ולנצח חשוב מאוד להוביל מבחינת מיתוג ולהציע ללקוח פתרון לבעיותיו/הצעות לשיפור איכות חייו. ככל שהניתוח האסטרטגי נוגע בזיהוי מצוקת הלקוח ובהתאמת פתרון מדויק, הוא יהיה אפקטיבי יותר בטווח הארוך.
כאן המקום לציין כי תהליך מיתוג אינו שם את 'הכאן והעכשיו' כמטרה, תהליך מיתוג לרוב יתמקד בראייה עתידית כאשר עם הזמן יוטמעו ערכי המותג, מעגל הלקוחות יתרחב והמותג יזוהה בקלות על-ידי הצרכנים כעסק חיובי ונצרך.
שלב 2: בחירת שם
כאן יעורבו בעל העסק וקופירייטר על-מנת להגיע לשם שיביע מסר מדויק וגם 'יצטלצל' היטב. קחו לדוגמה את השם "תן-ביס" של המותג המוכר להזמנת אוכל מוכן בצורה מקוונת. הוא קליט, ברור ובעיקר, משכנע אותנו לתת ביס בכרטיס האשראי שלנו לטובת איזו ארוחה הגונה.
שלב 3: בחירה בסלוגן
בעל העסק והקופירייטר יעבדו גם כאן בשיתוף פעולה הדוק. סלוגן איכותי הוא קצר, לעניין וקולע בול במטרה. לא סתם בחרה קוקה קולה בסלוגן: "קוקה קולה - טעם החיים" היא רצתה לשכנע אותנו כצרכנים ששתיית המשקה המוגז תיתן לנו הרבה מעבר לתחושת רוויה או מתיקות מוגזת.
שלב 4: עיצוב לוגו ושפת מותג
כאן נכנס לתמונה המעצב הגרפי. הוא יפעל לבניית שפת מותג עיצובית ולפיה יעצב לוגו שיעביר מסר חזק ויציג את השם והסלוגן בצורה זכירה, קליטה ומושכת. הויזואליות תופסת הרבה מקום במרחב השיווקי ולכן עיצוב מקצועי של לוגו ייעשה על-ידי גרפיקאי המתמחה גם במיתוג או על-ידי משרד מיתוג מקצועי.
הנכס המשמעותי ביותר של העסק - אתר המותג
אתר המותג הוא הפלטפורמה המרכזית למפגש עם הלקוח. אתר האינטרנט העסקי מהווה את אחד מכלי השיווק והסחר המשמעותיים ביותר. כאן עשוי להיווצר המפגש הראשוני של הלקוח עם המותג, לכן חשוב שנערך למפגש הזה היטב ונעצב את האתר שלנו כמו שצריך לפגישה הזו.
הויזואליות בתפקיד הראשי
זה לחלוטין לא משנה אם אנחנו מנהלים עסק לשיווק מוצרי טיפוח, ייעוץ עסקי או מזון אורגני לבעלי כנף. כל גולש הנכנס לאתר 'יאכל' תחילה את המסרים שלנו עם העיניים. עיצוב אתר מקצועי יעשה שימוש נרחב בשפת המותג על-מנת לייצר מרחב ויזואלי מרשים, משכנע ואטרקטיבי לגולש. באופן זה, ההתרשמות הראשונית של הלקוח מהאתר תהיה חיובית ייתכן שהוא ירצה אף להאריך את זמן השהות באתר, דבר המגדיל את הסיכויים לכך שיגיע לביצוע פעולה.
מעצבי אתרים המתמחים במיתוג, יתבססו על אסטרטגיית המיתוג ויעניקו לאתר ערך מוסף מבחינה ויזואלית. הם ישתמשו בתמונות, סרטונים, אפקטים שונים ואינפוגרפיקות על-מנת למקסם את חוויית הגלישה. לאתר מעוצב היטב השפעה מהותית על רמת המיתוג של העסק ועל הצלחתו.
תוכלו לבדוק זאת בעצמכם, חפשו בגוגל מוצר כלשהו, נניח, מגבות מטבח. תוכלו להיווכח שאתרים מעוצבים מדויק, נכון ומושך יגרמו לכם לשוטט בהם עוד ולפעמים אף לפעול לפעולה. אין סיבה שלא תעשו שימוש ביתרון הזה על-מנת למקסם את זהות המותג שלכם.
מכירת קרח לאסקימוסים? הכל שאלה של מיתוג
קחו לדוגמה את חברת הטיפוח "ללין", דומה שאין אישה במדינה שלא חוותה את המותג הזה על בשרה. המותג הזה עשה שימוש גאוני כשהוא יצר רשת לממכר פיצ'פקעס שבנות משתגעות עליהם. למעשה, רבות מהבנות היו יכולות להעביר את החיים גם מבלי להצטייד בכירבולית ורודה או בקרם קצפת בריח ונילה-פפר, אולם המיתוג החזק והמשכנע שלהם הנוגע בצורך של כל אישה להתפנק, עשה את שלו וכיום, ערכת טיפוח של ללין היא לא פחות מפריט מאסט כמתנת יום הולדת לכל בחורה באשר היא. לא באנו לשווק את ללין או לספר לכם מעשיות, רצינו רק לבשם אתכם ביכולת של כל עסק למנף את עצמו באמצעות מיתוג הנשען על אסטרטגיה מקצועית ועיצוב מעולה בתוספת אתר סופר מעוצב. יש?
הבחירה במטריית שירותים כוללת
מעוניינים למתג את העסק שלכם כך שיזוהה באופן חיובי ויגדיל לכם את מעגל הלקוחות בצורה משמעותית? אנו ממליצים לכם לבחור בחברת מיתוג מקצועית המציעה מעטפת שירותים של ניתוח אסטרטגי ומחקר, מיתוג מקצועי ועיצוב אתר. בצורה זו תוכלו להפוך את המיתוג לעקבי ולייצר עבור הלקוח חוויית מותג אחידה שתלווה אותו דרך השם, הסלוגן, המותג, האתר ואמצעי שיווק נוספים בכל המדיות.
דיגיטל פרטנרס - מיתוג עסקי, עיצוב אתרים וקידום באינטרנט
דיגטל פרטנס חיים ונושמים שיווק דיגיטלי כבר עשרות שנים כשהם מציעים שירותי מיתוג עסקי, בניית אתרים ועיצוב אתרים ברמת מקצועיות ללא מתחרים. בדי.אן. איי של החברה ערכים של מקצוענות בלתי מתפשרת, אמון ושירות מעולה. החברה מציעה את כל שירותי הדיגיטל עבור העסק על-מנת למתג אותו גבוה ולהוביל את העסק שלכם להצלחה. הזמינו פגישה עם מומחי דיגיטל פרטנרס עוד היום כדי שהעסק שלכם לא יישאר יחיד מאחור.

[צילום: FREEPIK]
תאריך:  26/03/2023   |   עודכן:  30/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il