X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

אם יש בבעלותכם רכב חשמלי, או שאתם ממתינים להגעתו לאחר שביצעתם הזמנה מהיבואן, עליכם להיערך לכך בהתאם עם עמדת טעינה ביתית מתאימה. עם זאת, יש כמה דברים שחשוב לדעת על עמדות טעינה ביתיות, על ההתקנה שלהן ועל השימוש בהן - לפני שמבצעים את ההזמנה וההתקנה. ריכזנו עבורכם כאן את כל המידע החשוב, הכולל חמישה דברים שחשוב מאוד שתדעו לפני שאתם מזמינים עמדת טעינה.
מהי עמדת טעינה ביתית?
עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי היא שיטת הטעינה הביתית האפקטיבית והפופולרית ביותר לרכבים חשמליים. למעשה, מדובר בעמדה שמתחברת לארון החשמל בחניית הבית, וטוענת את הרכב החשמלי בחיבור אליו באמצעות כבל טעינה.
עמדת טעינה ביתית ממוצעת תטען רכב חשמלי ממוצע עד לנפח סוללה מלא במשך כמה שעות, ולכן נהוג להשתמש בה בעיקר בשעות הערב והלילה לאחר שמחנים את הרכב בבית.
כיום כבר קיים מגוון רחב מאוד של עמדות טעינה ביתיות, שנבדלות זו מזו גם בשיטת העבודה, גם בשליטה בהן (יש כאלה שנשלטות עם אפליקציה ייעודית), גם במתח החשמלי בו הן עובדות (ככל שהמתח גבוה יותר, הטעינה מהירה יותר) ובפרמטרים רבים אחרים.
הנה כמה דברים שחשוב לדעת על העמדות האלה עוד לפני ההזמנה וההתקנה של אחת.
5 דברים שחשוב שתדעו על עמדות טעינה ביתיות
1) עמדות טעינה שונות מציעות מהירות טעינה שונה: עמדות טעינה ביתיות הן עמדות מסוג Mode 3, שעובדות בזרם עקיפין (AC), ושהחלוקה ביניהן היא בעיקר לפי עומס הטעינה. ישנן עמדות שעובדות ב-16 אמפר, ועמדות שעובדות ב-32 אמפר, ובהתאם לכך יש עמדות בהן הטעינה המקסימלית תהיה מהירה יותר (32 אמפר). כמובן שישנם עוד פרמטרים רבים שמשפיעים על מהירות הטעינה (נפח הסוללה של הרכב, למשל) אך כדאי לשים לב גם למפרט הטכני של העמדה עצמה.
2) חייבים שתהיה חניה בטאבו: בשביל להתקין עמדת טעינה ביתית, הדבר מחייב שתהיה לכם חניה רשומה בטאבו עם הדירה. ללא חניה רשומה בטאבו, יש צורך באישורים מיוחדים על-מנת להתקין עמדת טעינה בחניה, והסיכויים להצליח בהתקנת העמדה נמוכים יחסית.
3) אם גרים בבית משותף, יש צורך בפנייה לוועד הבית: אם אתם גרים בבית משותף (בניין דירות) התקנת עמדת הטעינה הביתית לרכב החשמלי דורשת לרוב אישור של ועד הבית. המצב היחיד בו אישור זה אינו נדרש הוא כאשר אפשר לחבר את עמדת הטעינה ישירות לארון החשמל שלכם - וגם אז צריך ליידע את ועד הבית. במצב בו צריך להתחבר לארון המרכזי, יש צורך באישור של ועד הבית או של מרבית הדיירים אם אין ועד פעיל, וכן הסדר שימוש בחשמל המשותף ותשלום על הטעינה בכל חודש.
4) תשתית החשמל בחניה חייבת להתאים לעמדת הטעינה: אם אין בחניה שלכם תשתית חשמל תלת-פאזית, תצטרכו לבצע את השדרוג והמעבר לתשתית כזאת לפני התקנת עמדת הטעינה. אחרת, סביר שמערכת החשמל בחניה לא תעמוד בעומס הטעינה - במיוחד אם יהיה יותר מרכב חשמלי אחד בבניין.
5) אסור לשכוח את הביטוח: חייבים לבטח את עמדת הטעינה! הביטוח צריך לכסות גם את העמדה עצמה, מפני תקלות שיכולות להיגרם לה ולאחריות עליה, וגם נזקי צד ג' שיכולים להיגרם בעקבות תקלות בעמדה (במצב של שריפה, לדוגמה).
בחרו נכון בעמדת טעינה, ובכל מה שסובב אותה
בשביל לבחור נכון בעמדת טעינה, צריך להסתכל על הצרכים שלכם ושל הרכב החשמלי שלכם בראייה הוליסטית. כיום, קיימים שירותים איכותיים שדואגים לכל מה שנחוץ מסביב לרכב החשמלי, מבחירת עמדת הטעינה וההתקנה שלה (כולל שדרוג החשמל), דרך האישורים הנדרשים ועד הביטוח והגישה לטעינה מחוץ לבית. אם אתם רוצים לקבל את ההחלטה הנכונה והאחראית ביותר עבור טעינת הרכב שלכם - מומלץ לחפש שירות איכותי שכזה.

תאריך:  29/03/2023   |   עודכן:  29/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il