X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

אם נסכם את השנה האחרונה, נראה ששיעור הריבית עלה כעשר פעמים עד כה, וייתכן שצפויות לנו עליות נוספות. המטרה של בנק ישראל בעליית הריבית היא להילחם באינפלציה הגואה, אך יש לכך השלכות על נוטלי המשכנתאות בעבר ובהווה, ולווים רבים מתלבטים כיצד עליהם לנהוג בתקופה זו. אם יש לכם משכנתה קיימת ולקחתם ביטוח משכנתא או אם אתם מתכננים לקחת משכנתה חדשה, חשוב שתעשו זאת נכון, כדי שהחלום לבית משלכם יתממש בלי תקלות בדרך. ריכזנו עבורכם את המידע העדכני הרלוונטי, שיאפשר לכם להתנהל נכון.
כל מה שבעלי משכנתאות צריכים לדעת כדי להתמודד עם עליית הריבית
אם נטלתם משכנתה לפני מספר שנים, אתם בוודאי מרגישים היטב את עליית הריבית. נוטלי משכנתאות מדווחים על עלייה של מאות עד אלפי שקלים בהחזר החודשי שלהם, מצב שהכניס אותם לסחרור תזרימי ולהוצאה כספית נוספת אליה לא התכוננו בעת לקיחת המשכנתה. הנה מספר דרכים להתמודדות:
1. מחזור של המשכנתה הקיימת תוך הארכת תקופת ההלוואה (אם ניתן) - בדיוק כמו בתקופה בה הריבית הייתה נמוכה ואנשים פנו למחזר משכנתאות בכדי ליהנות מהריבית הנמוכה. כך גם פועלים במצב בו קיימת עלייה משמעותית בריבית וממחזרים את המשכנתה לחלופה ארוכה יותר. במקרה זה, הפתרון הוא לפרוס את התשלומים לתקופה ארוכה יותר, כך שההחזר החודשי יקטן והנטל יפחת. לרוב, זהו הפתרון המתאים עבור לווים שלא נטלו את ההלוואה לתקופה המקסימלית הקיימת.
2. עבור בעלי משכנתה אשר נטלו הלוואות נוספות במקביל למשכנתה, וההלוואות האלה הם לתקופה יחסית קצרה. ההמלצה היא לבחור באפשרות של איחוד הלוואות. כשמאחדים כמה הלוואות למשכנתה אחת וארוכת טווח, ניתן במרבית המקרים להקטין את ההחזר החודשי.
3. במקרה בו שתי האופציות הקודמות לא רלוונטיות, חשוב לקחת בחשבון כי מדובר בתקופה שתסתיים מתישהו. השוק יתאזן בסופו של דבר והריביות יתייצבו בהתאמה. במצב זמני ניתן לבנות מחדש את התקציב למשפחה ולצמצם הוצאות לתקופה מסוימת עד שהשוק יתייצב.
4. האופציה הכי פחות מומלצת היא לדחות את התשלומים למספר חודשים. ניתן לבצע זאת במקרה בו לא נשארו אופציות אחרות. ישנם בנקים כיום אשר מבינים את הקושי ומאפשרים לעשות זאת בכדי לשמר את הלקוחות, אך חשוב לזכור, כי יתרת המשכנתה נושאת ריבית שמצטברת לקרן בתקופת הדחיה, וכך יתרת החוב שלכם הולך וגדל.
מתכננים רכישת דירה? איך בכל זאת לוקחים משכנתה בתנאים טובים
עליית הריבית הרחיקה את החלום לדירה מכאלו שכבר הצליחו לחסוך הון עצמי משמעותי עקב פגיעה ביכולת ההחזר של הלווים. אבל גם במצב הנוכחי יש פתרונות המאפשרים רכישת נכס:
1. עבור מי שאינו מעוניין "לבזבז" את כספו על שכירות, ניתן לחפש דירות זולות יותר לרכישה. במקום רכישת דירה חדשה, ניתן לרכוש דירת יד שנייה באותו אזור גאוגרפי, תוך מתן דגש לפוטנציאל עתידי לביצוע פרויקט של התחדשות עירונית. בסופו של דבר, לאחר מספר שנים הרוכשים יקבלו דירה חדשה או מחודשת במחיר התחלתי זול יותר.
2. במקום דירות במרכז הארץ, ניתן לחפש דירות בערים קצת יותר מרוחקות במחירים זולים יחסית למרכז. ישנם מספר יעדים בהם מחירי הדירות נמוכים באופן משמעותי, כך שניתן לקנות נכס בהון עצמי התחלתי נמוך יחסית.
3. גם במקרה של קבלת משכנתה עבור הנכס החדש (רכישה מקבלן), נצלו את התחרות הקיימת בין הבנקים ובצעו השוואה מקיפה בין גופים פיננסיים שונים. ככל שתשוו יותר ותקבלו מספר הצעות, כך תוכלו להתמקח ולקבל תנאים טובים יותר.
חרף האמור, אפשר להתנחם בדעת המומחים שגורסת כי ככל הנראה הגענו לתחום העליון של עליות ריבית משמעותיות. כמובן, שאיש לא יכול להבטיח שום דבר בנושא. המסקנה הזו הגיעה לאחר ניתוח השווקים השונים בעולם.
מנורה מבטחים ביטוח בע"מ.

תאריך:  29/05/2023   |   עודכן:  31/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il