X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

אין כל ספק שתמיד כיף להתחדש ברכב חדש, מדגם מתקדם, עם כל הפינוקים והמערכות המשוכללות ביותר וכמובן, רכב שמספק חווית נסיעה כיפית, בטוחה ונעימה. אבל, בואו נודה על האמת.. רובינו לא יכולים לקבל החלטה אימפולסיבית לרכוש רכב חדש - בכל זאת, מדובר בהוצאה של בין עשרות למאות אלפי שקלים ורובינו צריכים לעבוד ולחסוך במשך תקופת זמן ארוכה בשביל להגיע לסכומי כסף כאלו. אז כאן יכולה לעלות השאלה, האם לבצע את הרכישה או לא.. ולפני שמקבלים החלטה יש מספר שיקולים שכדאי לקחת בחשבון בדרך לקבלת ההחלטה הנכונה.
מה מצב הרכב שברשותכם?
אז אם אתם מחזירים ברשותכם רכב, יכולה לעלות השאלה מה מצב הרכב. כמה זמן יש לכם אותו? האם הוא עדיין יכול לענות על הדרישות והצרכים שלכם? כאן חשוב לציין שרוב האנשים מחליפים בממוצע רכב אחת לכל 3 שנים - אז מאוד יכול להיות שתגיעו למסקנה שלמרות שהרכב שברשותכם דיי מספק אתכם ועונה פחות או יותר על הצרכים שלכם, עדיין אתם מרגישים שהגיע הזמן לעשות צעד ולרכוש לעצמכם רכב חדש.
מה התקציב שאתם יכולים להקצות למטרה?
כאמור, רכב חדש מדגם משוכלל יכול להגיע לעלויות גם של מאות אלפי שקלים - כמובן, תלוי בדגם ותלוי בדרישות והצרכים שאתם מגדירים. לכן, בשלב זה כדאי שתנסו לחשב מה גובה התקציב אותו תוכלו להקצות למטרה. כמובן, שאם זה רלוונטי תוכלו לבדוק את האפשרויות לקבלת הלוואות או מימון לרכב על-מנת להשלים את הרכישה. בכל מקרה, חשוב שתגיעו להבנה מהו סכום הכסף אותו תהיו מוכנים להקצות לעבור המטרה ובשלב הבא תוכלו לבדוק יותר לעומק איזה דגמים של רכיבם תוכלו לקנות באותו סכום כסף. כמו גם אם אותם הדגמים אכן יכולים לספק מענה על הדרישות והצרכים שלכם.
שיקולים כלכליים נוספים
לצד גובה התקציב אשר יוקצה לטובת רכישת הרכב יש להכניס למשוואה גם שיקולים כלכליים נוספים - כידוע, ההוצאות עבור רכב ממש לא מסתיימות ברכישה ההתחלתית עצמה. צריך להכניס גם עלויות של ביטוחים, תחזוקה, דלק וכיוצא בזה.. הבנת השיקולים הללו תאפשר לכם לקבל החלטה נבונה אם אכן מדובר בהוצאה שאתם יכולים לעמוד בה לאורך זמן. אחרי שמכניסים את כל השיקולים הכלכליים לתמונה, תוכלו במקרים רבים להגיע למסקנה שעדיף לכם לרכוש רכב חשמלי או היברידי - ואז להוציא סכום התחלתי יותר גבוה ממה שתכננתם, אבל ליהנות מהוצאות אחזקה נמוכות יותר (וכמובן, מעוד מגוון רחב של יתרונות) לאורך זמן.
בחינת אלטרנטיבות
בשלב זה כדאי לכם לשקול אלטרנטיבות. לדוגמה, בשביל ליהנות מרכב חדש אתם לא בהכרח חייבים להגיע ליבואן ולרכוש ממנו רכב. יש גם דרכים נוספות כמו: עסקת ליסינג פרטי - במסגרתה תדרשו לשלם מקדמה ותשלום חודשי קבוע לאורך תקופת העסקה ותוכלו ליהנות מרכב חדש (בכל דגם שאתם מעוניינים). אפשרות נוספת היא לבדוק את הנושא של עסקות 0 קילומטר - אשר למעשה מאפשרות רכישה של רכב חדש במחיר מוזל ואפשר כמובן גם לבצע השכרת רכב. באופן כללי ההמלצה היא כמובן לבדוק את כל האלטרנטיבות, כי מאוד יכול להיות שתגלו שיש בנמצא עסקה משתלמת יותר אשר גם היא תאפשר לכם ליהנות מרכב חדש.
לסיכום, ההחלטה אם לקנות רכב חדש אמורה להתבסס על לא מעט פרמטרים. כאשר, אם שוקלים כל אחד מהם בתבונה, לוקחים בחשבון את הצרכים והדרישות, מכירים לעומק את כל האלטרנטיבות, וכמובן, מכניסים לתמונה את כל השיקולים האפשריים בסופו של דבר ניתן להגיע להחלטה הטובה ביותר.

תאריך:  28/09/2023   |   עודכן:  28/09/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il