X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
[צילום: שי בן סניור]
עורך דין דורון לוי: "קיימים לא מעט אתגרים בתחום המיסוי הבינלאומי"
ראש מחלקת מיסים במשרד עמית, פולק, מטלון ושות' משתף מניסיונו: "חברות בישראל צריכות להיות מודעות לחשיבות הנושא ולפעול בהתאם"

במציאות הנוכחית, המאופיינת באי ודאות כלכלית עולמית, תחום המיסוי הבינלאומי חשוב אף יותר להבנה. המורכבות סביב עסקות פיננסיות בינלאומיות מצריכה מומחיות בנושא. עורך דין דורון לוי, שותף בכיר במשרד עמית, פולק, מטלון ושות', מסייע לנו בכך. עו"ד דורון לוי עומד בראש מחלקות מיסים ותובענות ייצוגיות במשרד ונחשב למומחה מס בעל שם, עם ניסיון של יותר מ-25 שנה בתחום. בראיון שלפניכם מספר עו"ד לוי על המגמות בתחום המיסוי הבינלאומי וההשלכות על מדינת ישראל.
מהן המגמות העיקריות בתחום המיסוי הבינלאומי בשנים האחרונות?
"ישנן מספר מגמות עיקריות בתחום המיסוי הבינלאומי בשנים האחרונות. האחת היא המשך מגמת הגלובליזציה של הכלכלה, שמובילה לכך שעסקים פועלים ביותר ממדינה אחת. מגמה זו מקשה על הממשלות לפקח על פעילות העסקים ומובילה לצורך בהתאמה של חוקי המס".
"מגמה נוספת היא לחץ שמפעילות מדינות על מדינות בהן המיסוי נמוך. מטרתן היא להביא לכך שעסקים לא ינצלו את הפער במיסוי כדי להפחית את חבות המס שלהם. מגמה זו באה לידי ביטוי בהסכמים בינלאומיים בין מדינות, כמו ה-OECD BEPS Project, שמטרתו להיאבק בהעלמת מס והעברת רווחים למדינות שמשמשות למעשה כמקלטי מס".
מהי חשיבותו של המיסוי הבינלאומי לעסקים בישראל?
"ניקח לדוגמה עסק ישראלי שהבעלות שלו בישראל ופועל גם בארצות הברית או במדינות אחרות. העובדה שהוא פועל בשתי מערכות ריבוניות נפרדות ושתי מערכות מס יוצרת מורכבות מיסוי מיוחדת. הפעילות הבינלאומית הזו מצריכה מהעסקים להבין את חוקי המס של המדינות שבהן הם פועלים. בנוסף, חברות צריכות להקפיד על עמידה בחוקי המס כדי להימנע מהפרות מס שעלולות להוביל לעיצומים כספיים ואף להעמדה לדין".

מיסוי בינלאומי [צילום: CANVA]

מהם האתגרים העיקריים בתחום המיסוי הבינלאומי?
"קיימים לא מעט אתגרים, במיוחד בשל המצב הכלכלי השורר כיום בעולם. אתגר מרכזי הוא הקושי לפקח על פעילותם של עסקים בינלאומיים. עסקים אלו יכולים להעביר רווחים למדינות אחרות כדי להפחית את חבות המס שלהם. אתגר נוסף הוא חוסר התיאום בין חוקי המס של מדינות שונות. חוקי המס של מדינות שונות יכולים להיות שונים מאוד, מה שמקשה על עסקים בינלאומיים לעמוד בחוקי המס של המדינות שבהן הם פועלים. חשוב לזכור כי מדינות העולם, למעט ארצות הברית, מטילות את המיסים שלהן על בסיס תושבות. כלומר, אדם שהוא תושב במדינה מסוימת בדרך כלל חייב מס באותה מדינה".
מהם הצעדים שעסקים בישראל יכולים לנקוט כדי להתמודד עם האתגרים הללו?
"אנו תמיד ממליצים על קבלת ייעוץ משפטי ממומחה למיסוי בינלאומי על-מנת להבין את חוקי המס של המדינות שבהן הם פועלים וכן להימנע מפגיעה בחבות המס שלהם. רואה חשבון יכול לעזור לעסקים להגיש דוחות מס מדויקים ונכונים וכן לקבל ייעוץ בנושאים פיננסיים ועסקיים".
מהן המגמות הצפויות בתחום המיסוי הבינלאומי בשנים הקרובות?
עורך דין דורון לוי: "צפויות מספר מגמות בתחום המיסוי הבינלאומי בשנים הקרובות. האחת היא המשך הלחץ הגובר מצד מדינות ה-G7. מגמה זו צפויה להוביל לחקיקה שמטרתה להקשות על עסקים וחברות להעביר רווחים למקלטי מס. מגמה נוספת היא התמקדות גוברת של רשויות המס במיסוי מטבעות קריפטוגרפיים כמו ביטקוין, את'ריום ואחרים".
לסיום, מהו המסר שלך לבעלי עסקים בנושא המיסוי הבינלאומי?
"המסר שלי לעסקים בארץ - הם צריכים להיות מודעים לחשיבותו של המיסוי הבינלאומי. עסקים בינלאומיים צריכים להבין את חוקי המס של המדינות הרלוונטיות ולנקוט בפעולות הנחוצות כדי להתמודד עם האתגרים בתחום זה".

תאריך:  15/10/2023   |   עודכן:  15/10/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 OECD  דורון לוי / Doron Levi
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il