X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

הוצאת דרכון זר מקנה יתרונות רבים. למשל, דרכון נוסף יכול לעזור להתפתח עם עבודה ולימודים במדינות נוספות. הוא מאפשר להיכנס ללא צורך בויזה למדינות רבות. יתרון נוסף טמון בזכויות שמקבלים אזרחים במדינות כגון באיחוד האירופי מבחינת הטבות בבריאות ובחינוך. להלן כמה עידכונים מהזמן האחרון, שכדאי להביא בחשבון בתוכניותיכם לעתיד.
תהליך הוצאת אזרחות גרמנית כיום

[צילום: Leeloo The First באתר PEXELS]

קבלת דרכון גרמני מעניינת ישראלים רבים, בדגש על צאצאי יהודים אזרחים גרמניים שעלו בעבר ארצה. כדי לקבל דרכון זה, יש לעמוד במספר קריטריונים שנקבעו על-ידי הרשויות הגרמניות. ראשית, יש להוכיח קשר משפחתי לאזרח או תושב גרמני - הורים, סבים או סבתות. בנוסף, יש להמציא מסמכים כמו תעודות לידה, תעודות נישואין ומסמכים רשמיים נוספים המוכיחים את הקשר למדינה. הפרוצדורה כוללת מילוי בקשה והגשת טפסים. חשוב להקפיד על דייקנות כדי מנת למנוע עיכובים. לאחר הגשת הבקשה יש להמתין לאישור הרשויות הגרמניות, מה שעשוי לקחת מספר חודשים ואף יותר. אגב, אין צורך בידיעת השפה הגרמנית!
דרכון פולני כיום - זכויות לצאצאי יהדות פולין
הדרכון הפולני נמצא בהישג יד עבור לצאצאי יהודים פולנים, שנולדו לפני מלחמת העולם השנייה. תהליך הוצאת הדרכון מתחיל בהוכחת קשר משפחתי לאזרחים פולנים. יש להראות זאת על-ידי מסמכים רשמיים כמו תעודות לידה. חשוב לבדוק אם האזרחות הפולנית נשללה בעבר ובאילו נסיבות.
תהליך הוצאת הדרכון עשוי להצריך הוכחת ידע מסוים בשפה ובתרבות הפולנית. חשוב לזכור כי תהליך זה עשוי להיות ארוך ומורכב, ולכן כדאי להיעזר בשירותים של עורך דין המומחה בתחום. הדרכון הפולני מעניק גישה לשוק העבודה האירופי, זכויות מגורים ועוד הזדמנויות בקריירה ובחיים האישיים.
דרכון רומני - אפשרות ממשית לצאצאי יהודים רומנים
ישראלים ממוצא רומני יכולים להגיש בקשה לדרכון רומני, בעיקר רלוונטי למי שמסוגל לבסס קשר משפחתי על-ידי מסמכים ישנים. התהליך כולל הגשת בקשה לרשויות ברומניה, כולל מסמכים המוכיחים את הקשר המשפחתי ההיסטורי. הוכחת הקשר לרומניה יכולה ההתבסס על מחקר אישי ועל מידע שנשלף מארכיונים ממשלתיים רשמיים ברומניה. בנוסף, יש לשים לב שהבקשה עומדת בדרישות החוק המקומי, שהמסמכים מאושרים ומתורגמים לשפה המקומית. דרכון רומני מציע יתרונות רבים, כמו הזכות לחיות ולעבוד במדינות האיחוד האירופי, מה שפותח דלתות להזדמנויות בעולם הגלובלי בדגש על האיחוד האירופי.
דרכון פורטוגלי - דרכון לצאצאי מגורשי ספרד
הדרכון הפורטוגלי נחשב במשך שנים למבוקש ביותר בקרב לצאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל. כיום, חלה האטה בתחום, כאשר הרשויות החלו להקשות על כך, אולם עדיין בישראל פועלים מספר גופים המתמחים בסיוע בהשגת דרכון זה. השירות עשוי לכלול חקר שורשים משפחתיים ובניית תיק בקשה על סמך מסמכים אישיים משפחתיים. מחזיקי דרכון פורטוגלי זכאים לזכויות רבות במדינות האיחוד האירופי, ואין חובה להתגורר במדינה לצורך קבלת האזרחות.
דרכון זר לישראלים - היבטים נוספים
כפי שראינו, דרכון זר מביא עימו יתרונות ברורים, אך יש להביא בחשבון היבטים נוספים. לא כל המדינות נוקטות באותה מדיניות ביחס לאזרחים זרים שמתאזרחים. במדינות מסוימות, כמו ארה"ב, חל מיסוי על סמך אזרחות ולא על סמך תושבות. לכן, ישראלים המקבלים דרכון אמריקני עשויים להיות חייבים במס ובהגשת דוחות מס אמריקנים, גם אם בוחרים להישאר בארץ ולא להתגורר לאורך רוב השנה בארצות הברית. כמו-כן, מי ששוקל לשמור על סיווג ביטחוני בארץ, הוצאת אזרחות נוספות עשויה להשפיע על כך. עם זאת, עבור רוב הישראלים מן המניין, ישנה תועלת רבה בהשגת אזרחות נוספות, בין אם של מדינה באיחוד האירופי ובין אם של מדינות מובילות אחרות.

תאריך:  20/06/2024   |   עודכן:  30/06/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il