X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שרון הצביע בעד החוק השולל גיוס בכפיה לצה"ל של בחורי ישיבות; בן-אליעזר: הממשלה מנותקת ממחיר הדמים של השנתיים האחרונות; קורא למציאת פתרון משותף לחלוקת הנטל הביטחוני
▪  ▪  ▪

חוק טל עבר במליאת הכנסת (יום ג', 23.7.02) בקריאה שניה ושלישית, בתמיכה של 54 ח"כים בעד מול 41 מתנגדים, ו-5 נמנעים. בחוק תמכו סיעת הליכוד, האיחוד הלאומי, המפלגות החרדיות, גשר, מימד וחד"ש.
חוק טל מעגן את הפטור משירות צבאי שניתן לבחורי הישיבות. על-פי החוק, יזכו בחורי ישיבות מדי שנה לדחיית שירות עד גיל 22.
החוק מאפשר לבחורי הישיבות לצאת לשנת הכרעה, מבלי שיחויבו בגיוס. לאחר שנת ההכרעה יעמדו בפני תלמיד הישיבה שלוש אפשרויות: האחת - חזרה לישיבה; השניה - הצטרפות למעגל העבודה ושירות צבאי בהתאם למצבם המשפחתי; והשלישית - ביצוע שירות לאומי במשך שנה וחצי.
בין המתנגדים לחוק היתה סיעת העבודה, ובראשה יו"ר המפלגה בנימין בן-אליעזר, אשר מתח ביקורת קשה נגד מי שתמך בהצעת החוק. בן-אליעזר אמר במליאת הכנסת לפני ההצבעה, כי הוא מאמין בחשיבות המסורת ולימוד תורה, אך רואה חשיבות לא פחותה מזו בשיפור יחסי השיתוף בין דתיים לחילונים. לדבריו, יש למצוא פתרון משותף לעניין חלוקת הנטל הביטחוני וכל מי שתומך בחוק דווקא היום מנותק מהעם.
"מי שמבקש דווקא היום להעביר את חוק טל מנותק ממה שקורה בשנתיים האחרונות. איך אפשר להתעלם מהמחיר שכולנו משלמים. איך אפשר להתעלם מהמאמץ אותו משקיעים מערכת הביטחון ועשרות אלפי לוחמים ומפקדים בצה"ל".
בן-אליעזר דיבר על חשיבות היום בו הממשלה יכולה לבצע מהפך. "אסור להנציח את המצב הנוכחי ולתת לכך הכשר חוקי. זהו חלון ההזדמנויות. כל חיי גישרתי בין קצוות והאמנתי בהם. אנחנו צריכים למצוא דרך שוויונית על נשיאת הנטל הביטחוני", ציין בן-אליעזר.
במהלך ההצבעה נכשלו כל ההסתייגויות, לחוק בהם גם הצעת ח"כ יוסי כץ, לפיה יש לחייב את החרדים בשירות בן 14 יום במשמר האזרחי. הסעיף שדן בנושא זה בוטל ברוב של שמונה מנציגי המפלגות הדתיות, סיעות גוש הימין וח"כ מוחמד ברכה (חד"ש). ח"כ יוסף (טומי) לפיד (שינוי) אמר במהלך ההצבעה, כי זהו אות קלון למדינת ישראל בכך שהחרדים לא נושאים בנטל הביטחוני. "177 חיילים נפלו באינתיפאדה הזו ומביניהם, אף לא חרדי אחד", אמר לפיד.
לפני ההצבעה נאם ראש הממשלה, אריאל שרון, בזכות חשיבות לומדי התורה מחד, וחשיבות הגיוס הכללי מאידך. למרות כל זאת, אמר ראש הממשלה, כי הוא מצביע בלב כבד בעד החוק, משום התנגדותו לגיוס בכפיה.
"לא יכול להיות מצב שבו חוק יצור אי שוויון בנשיאה בנטל בתחום שבו אנשים צעירים נדרשו ונדרשים לשלם אף במחיר חייהם כדי לקיים את ביטחון ישראל וביטחון תושביה כולם. בעמדתי העקרונית לא חל שינוי גם היום. כל אזרח, ללא ההבדל, חייב לשרת המדינה ולשאת בנטל. בלב כבד אצביע היום בעד החוק. תמיכתי בחוק, למרות כל מה שאמרתי, נובעת מכך כי הכרעה כזו עלולה להוביל לגיוס בכפיה, ואני שולל זאת עקרונית. אני לא רוצה לראות את המשטרה הצבאית פושטת בישיבות אני לא חושב שזה הפתרון הנכון", אמר שרון.

תאריך:  23/07/2002   |   עודכן:  23/07/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי פאוזנר
מבטיח לעמוד בהחלטתו לקצץ בתקציב הביטחון; הציג יעד גירעון "שמרני" של 3% לשנת 2003
מירב לוי
כיהנה בתפקידה האחרון כמנהלת אגף מסחר, תעשיה ובריאות בחטיבת הייעוץ ב-EDS
שי פאוזנר
דורש ממערכת הביטחון להשתתף בנטל תיקון מצב המשק; קורא לממשלה לפרסם נתוני תקציב 2003 כדי להחזיר אמון הציבור
רנית נחום-הלוי
מכירות החברה עקפו את תחזיות החברה והגיעו, ברבעון השני של השנה, לשיא של 12.5 מיליון דולר; בסוף השנה צופים בחברה רווחי שיא של 54 מיליון דולר
יואב יצחק
חשודים בעבירות על חוק ניירות ערך; נאסר עליהם לצאת מהארץ; חוייבו להתייצב בחקירה כל זמן שיידרשו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il