X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"מדובר ברשלנות ובסיכון חיי אדם" אומרת אילנה חג'ג', אם לתלמיד כיתה ז' מבית הספר "שפירא", שבנה הוכש בבית הספר על-ידי נחש ולא פונה לבית החולים האם: "בשעה 13:00 התקשרה רכזת השכבה והתחננה שאקח את הילד בדחיפות לבית החולים"
▪  ▪  ▪

נתנאל חג'ג' בן ה-13, תלמיד כיתה ז' בבית הספר "שפירא" בנתניה, חזר לפני שבוע מבית הספר כשבידו מכתב המופנה אל הוריו בזו הלשון: "להורה שלום. ילדכם נתנאל הוכש על-ידי נחש, נא לקחת את הילד בדחיפות לבית החולים. על החתום המורה ב.מ.".
מספרת אמו של נתנאל, אילנה חג'ג': "נדהמתי. הילד חזר באוטובוס מבית הספר בשעה 12:30 ללא מלווה ועם 'הנחיה' להעביר אותו למיון בבית החולים. הילד אמר לי שהוא חושב שזה לא היה נחש ארסי, אבל ביקש שאקח אותו לבית החולים. אני לא מבינה איך הנהלת בית הספר עושה דבר כזה? מדובר ברשלנות ובסיכון חיי אדם. מה היה קורה אילו התברר שהנחש הוא כן ארסי, והילד חס ושלום היה נכנס למצב קשה או שחלילה היה קורה אסון?
"בשעה 13:00 התקשרה רכזת השכבה ואמרה לי שנחש הכיש את הילד, והיא התחננה שאקח אותו בדחיפות לבית החולים. רק אחרי השעה שתיים הגיע הלוכד לבית הספר וזיהה את סוג הנחש כ'זעמן', שהוא נחש לא ארסי. בבית החולים 'לניאדו', שם אושפז נתנאל לכל הלילה, נדהמו לשמוע על התנהגות בית הספר. מנהל בית הספר, שהיה עד להתרחשות, אמר לי שהוא יודע שהנחש אינו ארסי, אבל כדי שאהיה רגועה רצוי שאקח את הילד לבית החולים".
בתגובה אומר מנהל בית הספר: "מתברר שהתלמיד דאג להכניס את הנחש לכיתה הנמצאת במבנה טרומי, וכשסגנית המנהל שאלה אותו אם הוא הוכש על-ידי הנחש, הילד אמר שלא. מורה בחטיבה שהוא פרמדיק בדק את הילד, ראה את הנחש וקבע יחד עם מורה לביולוגיה שהנחש לא ארסי. רק אחרי שהילד נשלח הביתה, התברר משיחה עם אמו שהוא הוכש". מוסיפה האם אילנה: "הילד הוכש בידו, ויש סימנים אדומים של שיניים. אם בבית הספר היו בטוחים כל כך שהנחש לא ארסי, מדוע התחננו בפני שאקח אותו לבית החולים? גם המורה הפרמדיק התקשר הביתה. בית הספר התרשל בגדול".
ד"ר שמואל גרוס, הרופא הנפתי של לשכת הבריאות בנתניה, מסר השבוע: "במקרה של הכשת נחש, ההוראה היא פינוי מיידי לבית החולים. קיימים בעולם 2,500 מיני נחשים המסווגים ל-13 משפחות, מהן חמש משפחות נחשים ארסיים. בישראל נפוצות שלוש משפחות נחשים ארסיים המיוצגות בשמונה מינים: צפע ארץ-ישראלי, אפעה, שפיפון, שרף עין-גדי, פתן שחור, עכן גדול, עכן קטן וצפע חרמון. הכשות הצפע הארץ-ישראלי, האפעה ושרף עין-גדי הן המשמעותיות ביותר, גם מבחינת שכיחותן וגם מבחינת משמעותן הקלינית".
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "מברור עם מנהל בית הספר עולה כי התלמיד שיחק בנחש וגרר אותו אל הכיתה. משנתגלה הדבר לצוות, הורחקו התלמידים ונבדק אם מישהו הוכש. כל התלמידים העידו שאף אחד לא הוכש, ובכללם גם התלמיד, שנשאל וענה בשלילה. הנחש הומת, ומורה לביולוגיה שהוזעק למקום זיהה את הנחש ככזה שאינו ארסי. יש לציין כי למרות הידיעה הברורה שאף אחד מהתלמידים לא הוכש, עודכנה אמו של התלמיד בפרטי האירוע על-מנת שתהיה מודעת לחומרת המעשה".

באדיבות "רשת מקומונים בשרון"
תאריך:  12/05/2006   |   עודכן:  13/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי ברמן
חשבתם שהטלפון הסלולרי נועד לדיבורים בלבד? SMS? הורדות, צילצולים, תמונות?    מעתה, גם את תשלום החניה ניתן לעשות ישירות דרך הסלולרי
עומר שיקלר
במהלך הלילה המשיכו כוחות צה"ל במעצר מבוקשים    בטולכרם נעצרו ארבעה פעילי ג'יאהד איסלאמי ומבוקש נוסף
אהובה אליהו
חברי מועצת העיר נתניה סיפרו על תלונות שהגיעו אליהם מהורים שילדיהם לא התקבלו ללימודים בבית הספר "בר-אילן" על-רקע אפליה עדתית    הממונה על החינוך, תרצה גרינפלד, דחתה את הטענות: "הסיבה לכך בדרך כלל היא אי התאמה למסגרת שהמקום מציע"
יואב יצחק
אולמרט דורש מפרץ להימנע מהכרזות על הקלות לפלשתינים בטרם החליטה על כך הממשלה    טוען: לפרץ אין סמכות לקדם מו"מ ופגישות עם אבו מאזן    פרץ: אמשיך לפעול לקידום עמדות מפלגת העבודה
יהונתן דחוח-הלוי
חבר הכנסת ישראל חסון ממפלגת "ישראל ביתנו" רואה בפעילות ארגוני השמאל הקיצוני איום על אופייה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית    את הפתרון לסכסוך הוא רואה בביצוע תיקוני גבול משמעותיים שיכללו העברת ישובים ערביים לתחום הריבונות הפלשתינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il