X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הלילה נפגש אולמרט עם רייס השגריר איילון: "היתה פגישה מצויינת" היום הפגישה עם בוש הממשל לא ממהר להתכנסות; דורש לקיים שיחות עם אבו מאזן
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, החל בסבב הפגישות בארה"ב לקראת המפגש המיוחד שיקיים (יום ג') עם נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש. הלילה, לקראת 02:30 (שעון ישראל), נפגש אולמרט עם מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליזה רייס, לפגישה המוגדרת כהכנה לקראת הפגישה עם הנשיא בוש. רייס הגיעה לבית ההארחה הרשמי של הבית הלבן בוושינגטון, שם מתארח אולמרט תחת משמר כבד. מקורביו של רה"מ אמרו לאחר הפגישה בין השניים, כי היא היתה משביעת רצון.
פגישת אולמרט-רייס התקיימה בהשתתפות כמה מיועציהם הבכירים של השניים, ובהם: מצד ישראל - דב ויסגלס, יורם טורבוביץ, ושגריר ישראל בארה"ב דני איילון; מצד הממשל - סטיב האדלי, דיוויד וולש ואליוט אברהמס.
השגריר איילון הביע שביעות רצון. לדבריו, התקיימה פגישה וארוחות ערב. הפגישה היתה מצויינת וענתה על הציפיות. הוא ציין, כי נדונו נושאים שונים לקראת הפגישה עם הנשיא בוש.
בפגישה נדונו שלושה נושאים מרכזיים, שצפויים לעלות לשולחן השיחות בין אולמרט לבין הנשיא האמריקני בהמשך: התחמשותה הגרעינית של אירן, המצב ברשות הפלשתינית והמאבק בין הפתח לחמאס. כמו כן דנו בתוכנית ההתכנסות.
במהלך היום (ג') יבקר אולמרט במשרד ההגנה האמריקני בפנטגון ויקיים פגישה עם שר ההגנה האמריקני, בהמשך יגיע לבית הלבן וייפגש עם הנשיא בוש. לאחריה יקיימו שני האישים מסיבת עיתונאים משותפת. ביום ד' יפגש רה"מ עם סגן הנשיא, דיק צ'ייני, ולאחר מכן יבקר בקונגרס וינאם בפני שני בתי הקונגרס. בשעות הערב ייפגש עם ראשי הקהילה היהודית בארה"ב ואז יחל את חזרתו לישראל.
לחץ אמריקני לחזור לשולחן המו"מ
רה"מ אולמרט יצא לארה"ב עם ציפייה לקבל תמיכה אמריקנית לתוכנית ההתכנסות ולעיצוב גבולות הקבע של ישראל. ממשל בוש אינו מתלהב מהתוכנית ומסרב לאמצה. בוש, אשר איבד תמיכה מצד העם האמריקני, מרכז את מרצו בסוגיה העירקית וכן בגיוס הקהילה הבינלאומית נגד אירן.
אולמרט ואנשיו, שהבחינו כאמור בחוסר הנכונות האמריקנית לתמוך בנושא ההתכנסות, החליטו להעביר את מרכז הכובד לנושא האירני, ולסכנות האורבות לישראל מפצצה גרעינית אירנית. כמו כן החלו בסביבת אולמרט לדבר על חזרה לשולחן המו"מ והדיאלוג עם הפלשתינים.
בכירים בממשל האמריקני אמרו אמש, כי ארה"ב מבינה כי ממשלת החמאס "איננה כתובת למו"מ" ואף אומרים כי יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, לא עמד בציפיות ולכן לא ברור האם יוכל לשמש כתובת לדיאלוג. אולמרט מצדו אמר, כי יהיה מוכן להקדיש "שישה עד תשעה חודשים למצוא שותף פלשתיני, לפני שאעבור ליישום תוכנית חד-צדדית".

האמריקנים: מדובר במפגש היכרות

"אני לא מצפה לכל דבר רשמי, אבל שני האישים ישוחחו על המשך ההתקדמות קדימה" בנושא תהליך השלום, אמר דובר הבית הלבן, טוני סנו. כחלק מהנמכת הציפיות האמריקנית ציין הדובר כי מדובר בפגישה שעיקרה הכרות בין הצדדים.
כדי להפגין את מוכנותה של ישראל לקיום מגעים ישירים עם הפלשתינים, נפגשה ביום א' שרת החוץ, ציפי לבני, עם יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן. מקורבי אולמרט החלו לשגר "בלוני ניסוי" המדברים על פסגה משולשת - אולמרט-אבו מאזן-מובארק. בישראל מודעים לחוסר שביעות הרצון בעולם ממהלך חד-צדדי ישראלי. לכן מנסים לייצור אווירה של חזרה לשולחן המו"מ וההידברות.
נקודה נוספת, מעבר לאירן, עליה מסכימים בישראל ובוושינגטון, היא: אי-הכרה בממשלת החמאס. ממשל בוש תומך במדיניות ישראל להתעלם מהחמאס, אך לוחץ על ישראל לפתח מסלולים "עוקפי חמאס" כדי לסייע לעם הפלשתיני הנמצא במשבר כלכלי והומניטרי.

גורמים ישראלים: אבו מאזן צריך למלא ההתחייבויות

פרשנים בארה"ב מציינים, כי ממשל בוש מתכוון לקבל את אולמרט בחמימות ובחגיגיות, אך ללחוץ עליו לחדש את המו"מ באופן רציני ולנסות לממש אותו. האמריקנים ידחפו את אולמרט להיפגש ולדבר עם אבו מאזן תוך התעלמות מהחמאס.
בכיר בממשל ישראלי אמר לסוכנות הידיעות AP, כי ישראל תהיה מוכנה "לקיים מגעים בילטראליים" במידה ואבו מאזן יחל למלא את ההתחיבויות שנתן לפני הבחירות לרשות הפלשתינית. "הוא אמר כי לאחר הבחירות הוא יפרק את ארגוני הטרור מנשקם", ציין הגורם הישראלי.

תאריך:  22/05/2006   |   עודכן:  23/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
כך התייחס השר דיכטר לאלימות בישראל בדיון שהתקיים בכנסת בהשתתפות ערה של חברי הכנסת מכל סיעות הבית
עומר שיקלר
בהיכל התרבות התקיים ערב הוקרה מיוחד    בצה"ל מטפלים בכ- 800 יתומים ויתומות
ברוך לוי
המפקח על הבנקים: הרכיבים העיקריים והעקרוניים של ההסדרים, שנקבעו בעסקת החבילה, אינם נושאים אופי ארעי, ואין סיבה שיבואו לידי סיום    מבהיר: לפיקוח על הבנקים לא הגיעה כל פניה לשינוי בעמלות, ולא ידוע לנו על כוונה כזאת
עומר שיקלר
זהו עידכון כלפי מעלה לעומת התחזית שפורסמה בחודש פברואר, שהייתה 4.1%    השר הירשזון: הצמיחה לה אנו עדים היום הינה תוצאה של יישום מדיניות כלכלית ברורה ועקבית
רונן ליבוביץ
חברי הכנסת ממשיכים לעבוד ומגישים הצעות חוק רבות    הנה לדוגמא מספר הצעות חדשות שהונחו על שולחן הכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il