X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השאלה האם המשטרה מושחתת הוצגה בכנס לשכת עורכי הדין באילת על-ידי פרופ' רון שפירא שפירא: ריבוי הפרשיות במשטרה אומר דרשני ראש אח"ק במשטרה: יש עבירות שזלזלנו בהן בשנים האחרונות
▪  ▪  ▪

שופטת בית המשפט העליון, עדנה ארבל, הנחתה (ב', 22.5.06) מושב בכנס לשכת עורכי הדין באילת, בנושא "משטרה חוקרת ומבוקרת".
משטרת ישראל, עמדה לאחרונה פעמים רבות בעין הסערה. תחילה, עם הקמת ועדת זיילר ובהמשך, עם פרסום דוח מבקר המדינה שמתח ביקורת חריפה על מדיניותה של המשטרה לסגירת תיקים.
ארבל, שכיהנה בעבר כפרקליטת המדינה, הדגישה בדבריה את חשיבות עריכת הביקורת על עבודתה של משטרת ישראל, וזאת על-מנת לשמר את אמון הציבור במשטרה' כמו גם את זכויות הנחקרים.
עם זאת, טענה ארבל, כי לא כל ביקורת על המשטרה הינה לגיטימית: "ביקורת על-ידי גופים מקצועיים - כן, ביקורת על-ידי בעלי עניין - לא", אמרה, כשהיא רומזת לדברי הביקורת שמביעים חשודים ונאשמים על עבודת המשטרה.

האם המשטרה מושחתת?

פרופ' רון שפירא, מומחה למשפט פלילי מאוניברסיטת בר-אילן, שהשתתף אף הוא בפאנל העלה בנאומו שאלה פרובוקטיבית "האם משטרת ישראל מושחתת?". שפירא הציג נתונים, אודות עשרות ניצבים ותתי-ניצבים במשטרה שהועמדו לדין בעשור האחרון בגין עבירות שחיתות.
לדידו של שפירא: "אף כי חלק ניכר מהבכירים זוכו, ריבוי הפרשיות אומר דרשני באשר לשאלה בדבר מידת השחיתות במשטרה".

האם פסק הדין יששכרוב מהפכני?

המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד יהושע למברגר, בחר לעסוק בפסק הדין שניתן לאחרונה ולא מפסיק לעשות כותרות במסדרונות המשפט. הכוונה היא, לפסק הדין בעניין יששכרוב, אשר קבע כי ניתן לפסול הודאת נאשם, רק בשל העובדה כי לא הודע לו על זכותו להיוועץ בעורך-דין.
"פסק הדין מסמן מהפכה בתפיסה שאפיינה את הפסיקה עד כה. לא עוד גילוי האמת כחזות הכל, אלא מתן משקל בכורה לשמירה על זכויות הנאשמים", אמר למברגר.
לעומתו, עו"ד בני שטיינברג, המכהן כיו"ר צוות הפיקוח על בתי מעצר בלשכת עורכי הדין, סבור שהשמחה עדיין מוקדמת: "פסק הדין בעניין יששכרוב עוסק במקרה החריג של אי מתן ההודעה בדבר הזכויות כלל, אולם הבעיה העיקרית היא אי מתן ההודעה, אלא עיתוי מתן ההודעה. משטרת ישראל נוהגת בדרך קבע להחל בגביית גרסת החשוד עוד בטרם הועמד על זכויותיו, כאשר הוא מועמד עליהן רק בשלב מאוחר יותר, לשם הכשרת ההודאה שכבר ניתנה", דברי שטיינברג.
בנוסף, התריע עורך הדין מפניה של תופעת הודאות השווא הנחשפות לאחרונה, והציע לפעול לנוכחות סניגור בכל חקירה משטרתית.

ראש אח"ק: זלזלנו בחקירת עבירות

ניצב יוחנן דנינו, ראש אגף חקירות במשטרה, ניסה, בדבריו, להשיב למקצת הטענות כנגד המשטרה. "המשטרה אינה חזות הכל באכיפה", טען, "נדרשת תוספת תקציב גם לפרקליטות, למערכת בתי המשפט, למערך הכליאה ולמערכת החינוך". עם זאת, הודה דנינו, כי "יש עבירות שזלזלנו בהן בשנים האחרונות. בשל הקושי באיסוף ראיות בעבירות רכוש, הן לא טופלו".
בכך, מאשר דנינו את שנחשף בדוח מבקר המדינה האחרון, שקבע כי מדיניות הטיפול של המשטרה בעבירות שאינן פשע כשלה וכי תיקים רבים נסגרים ללא כל הצדקה.
דנינו התייחס בדבריו גם למלחמה בשחיתות: "מי שמקדש בדבריו את המלחמה בשחיתות מעל דפי העיתון, מרחיק אותנו מהרתעת העבריינים". דנינו הסביר, כי פרסום פרשיות שחיתות מעל דפי העיתון, עוד בטרם החלה חקירה משטרתית, פוגע ביעילות החקירה, בשל ההתראה מראש שניתנת לגביה.

תאריך:  22/05/2006   |   עודכן:  23/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתן פריידין
אדם רכש עדשות באופטיקנה ורצה לבטל את העסקה    הרשת גבתה ממנו 149 שקלים "דמי ביטול"    בית המשפט לתביעות קטנות החזיר לתובע את כספו וחייב את הרשת בהוצאות המשפט
עומר שיקלר
הלילה נפגש אולמרט עם רייס    השגריר איילון: "היתה פגישה מצויינת"    היום הפגישה עם בוש    הממשל לא ממהר להתכנסות; דורש לקיים שיחות עם אבו מאזן
רונן ליבוביץ
כך התייחס השר דיכטר לאלימות בישראל בדיון שהתקיים בכנסת בהשתתפות ערה של חברי הכנסת מכל סיעות הבית
עומר שיקלר
בהיכל התרבות התקיים ערב הוקרה מיוחד    בצה"ל מטפלים בכ- 800 יתומים ויתומות
ברוך לוי
המפקח על הבנקים: הרכיבים העיקריים והעקרוניים של ההסדרים, שנקבעו בעסקת החבילה, אינם נושאים אופי ארעי, ואין סיבה שיבואו לידי סיום    מבהיר: לפיקוח על הבנקים לא הגיעה כל פניה לשינוי בעמלות, ולא ידוע לנו על כוונה כזאת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il