X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרווח הנקי: 53 מיליון ש"ח הרווח הנקי ללא הגורמים החריגים: 144 מיליון ש"ח - גידול של 44% לעומת התקופה המקבילה אשתקד
▪  ▪  ▪

הרווח הנקי של בנק מזרחי-טפחות ברביע הראשון של שנת 2006 הגיע ל- 53 מיליוני שקלים חדשים לעומת 100 מיליוני שקלים חדשים בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של 47.0%. רווח זה מבטא תשואה על ההון העצמי של 4.6%, לעומת 10.0% בתקופה המקבילה אשתקד ו- 12.3% בכל שנת 2005.
סך כל המאזן הסתכם ב- 31 במרס 2006 ב- 87,018 מיליון שקלים חדשים לעומת 81,581 מיליון שקלים חדשים ביום 31 במרס 2005, גידול של 6.7%. ההון העצמי הסתכם בתקופה זו ב- 4,736 מיליון שקלים חדשים לעומת 4,239 מיליון שקלים חדשים ביום 31 במרס 2005, גידול של 11.7%.
מנכ"ל מזרחי-טפחות אלי יונס, אמר (ד', 31.5.06) בעקבות פרסום הדוחות, כי תוצאות הרביע הראשון, ללא הגורמים החריגים, מצביעות על המשך מגמת הגידול בפעילות העסקית של הבנק. "התוצאות של בנק מזרחי-טפחות ברביע הראשון של שנת 2006, בנטרול השפעתם של הגורמים החריגים, מצביעות על המשך מגמת הגידול וההתרחבות בפעילות העסקית של הבנק", אומר יונס.
לדבריו, הגידול בפעילות העסקית בא לידי ביטוי בעלייה של כ- 8 אחוזים ברווח מפעילות המימון השוטפת ובגידול של 10 אחוזים בהכנסות התפעוליות, בעיקר מפעילות בניירות ערך ובמטבע חוץ. מנגד, נשמרה רמה מרוסנת של הוצאות תפעוליות (בנטרול ההפרשה לפנסיה ולפיצויים), בדומה לרמת ההוצאות הממוצעת בשנת 2005.
"ללא הגורמים החריגים, ובראשם הנחיות הרגולציה בעניין פרישת עובדים וההפרשה לחובות מסופקים בגין אשראי לדיור, היה הבנק מדווח על רווח רבעוני של 144 מיליון שקלים, המשקף תשואה להון של 12.9% - תוצאות מרשימות בכל קנה מידה", מציין יונס.
הגורמים המרכזיים שתרמו לירידה ברווחי הקבוצה ברביע הראשון של שנת 2006 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד:
- הוצאה בסך 48 מיליוני שקלים חדשים, שנבעה מהשפעה טכנית של רישום חשבונאי של נגזרים לפי שווי הוגן, ושקיזזה גידול ברווח מפעילות מימון שנבע בעיקר מגידול בפעילות השוטפת ומהשפעה שלילית של ירידת המדד הידוע בתקופה המקבילה אשתקד.
- גידול של 66 מיליוני שקלים חדשים, כ- 124.5%, בהפרשה לחובות מסופקים. הגידול נובע מיישום ההנחיות שנקבעו בחוזר בנק ישראל לעניין אופן חישוב ההפרשה לחובות מסופקים בגין אשראי לדיור (משכנתאות), אשר תרמו לגידול של כ- 61 מיליוני שקלים חדשים בהפרשה לחובות מסופקים, מהם 54 מיליוני שקלים חדשים בגין השפעה על יתרת ההפרשה לתחילת השנה.
- הפרשה לפנסיה ולפיצויים בסך 40 מיליוני שקלים חדשים, בגין הסכם עבודה שנחתם עם נציגות העובדים באפריל 2006.
- גידול של 41 מיליוני שקלים חדשים, כ- 9.7%, בהוצאות תפעוליות בנטרול ההפרשה לפנסיה ולפיצויים בגין תוכנית לפרישה מרצון, כאמור לעיל. רוב הגידול נובע מעלייה בהוצאות משכורת ונלוות, בעיקר כתוצאה מעדכוני שכר אוטומטיים, מיישום המלצות חדשות הנוגעות לבסיס התמותה המשמש להערכת העתודות לביטוחי חיים מסוג "קצבה" שגרמו לגידול של כ- 6 מיליוני שקלים חדשים בהוצאות השכר, ומגידול בכמות המשרות, בעוד שחלק מעובדי טפחות הפורשים עדיין מועסקים בבנק וייגרעו ממצבת המשרות ברביעים הבאים.
בבנק מדווחים גם על הגורמים המרכזיים שהשפעתם מיתנה את הירידה ברווחי הקבוצה:
- עלייה של 33 מיליוני שקלים חדשים, כ- 7.9%, ברווח מפעילות מימון לפני הפרשה לחובות מסופקים, לאחר נטרול ההשפעה הטכנית של רישום חשבונאי של נגזרים לפי שווי הוגן. העלייה נובעת בעיקר מגידול בפעילות השוטפת, מגידול בגביית ריבית בגין חובות בעייתיים ומהשפעה שלילית של המדד הידוע בתקופה המקבילה אשתקד.
- גידול של 27 מיליוני שקלים חדשים, כ- 10.0%, בהכנסות התפעוליות. העלייה נובעת ברובה מגידול בהכנסות מעמלות ניירות ערך ומעמלות מפעילות במטבע חוץ.

תאריך:  31/05/2006   |   עודכן:  31/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים גילו כי פעוטות מגיבים לתוכניות טלוויזיה אינטראקטיביות    זקוקים לדו שיח כדי להשתכנע כי מדובר בעולם "האמיתי"
הדר פרבר
כ- 647,000 בני אדם העתיקו את מקום מגוריהם, רובם למבנים ארעיים    הממשלה דיווחה כי רעידת האדמה הרסה למעלה מ- 135,000 בתים    מספר ההרוגים עומד כעת על 5,846 בני אדם
מירב לוי
כך עלה בדיון בוועדת החינוך שהתקיים אתמול    למרות קיומו של החוק טרם נקבעו חברי הוועדה לקביעת גובה השתתפות ההורים והרשויות במפעל    הוועדה דורשת ממשרד רה"מ לקבוע בתוך שבועיים את הרכב הוועדה
עומר שיקלר
הרווח הנקי הסתכם רק ב- 27 מיליון דולר לעומת 163 ברבעון הקודם    ירידה חדה בתשואה על ההון
עומר שיקלר
בחברה מציינים כי המכירות ברבעון הראשון של 2006 עמדו על 98 מיליון ש"ח    מדווחים על הפסד נקי של 920 אלף ש"ח    ד"ר ישראל פלג: הגידול משקף המשך ישיר של מגמת הצמיחה שהציגה החברה בשנת 2005
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il