X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חלוץ הורה לצה"ל: "חדל אש"

לפחות 12 הרוגים ברצועה מירי צה"ל

שיבעה אזרחים נהרגו בחוף הים בצהריים נהרגו שלושה מחבלים בתקיפה מהאוויר בחיסול נוסף נהרגו שני פעילי חמאס צה"ל: מצטערים על הפגיעה באזרחים
▪  ▪  ▪
ספינות חיל הים תוקפות ברצועה

עידן יוסף
צה"ל חיסל את אבו-סמהדנה

   עומר שיקלר
המשטרה מגבירה כוננות מחשש לפיגועים

במהלך יום קרב אחד נהרגו יותר מ- 12 פלשתינים, רובם אזרחים, בתקיפות צה"ל מהאוויר, היבשה והים. חמישה מהם נהרגו בשתי פעולות של סיכול ממוקד. כל היתר נהרגו סמוך ל- 17:00 מירי פגזים - בשלב זה לא ברור האם מדובר בפגז שנורה מספינת טילים, או מפגז שנורה מתותחים של צה"ל. לדברי הפלשתינים, ספינות טילים של חיל הים ירו פגזים ופגעו בחוף הים באזור א-סודאניה בצפון-מערב הרצועה.
מדיווחי הפלשתינים עולה, כי ישנם לפחות שיבעה אזרחים הרוגים ולפחות 50 פצועים. חמישה מההרוגים הם בני משפחה אחת: אם, אב ושלושת ילדיהם. מצה"ל נמסר, כי הדיווחים נבדקים. הפלשתינים ציינו, כי בני המשפחה שנהרגו ערכו פיקניק על שפת הים, שעה שבמקום נחת פגז ארטילריה. תחנות הטלוויזיה הערביות שידרו מראות קשים של הרג. אמבולנסים רבים הגיעו למקום ופינו את הנפגעים.
סוכנות הידיעות AP דיווחה על הרוגים רבים יותר מפגזי ארטילריה שנורו לעבר שכונה בצפון הרצועה. לדברי גורמי רפואה ברצועה, הובאו נפגעים רבים, בהם שתי נשים ושלושה ילדים שנהרגו. כמו-כן, הגיעו למעלה מ- 50 פצועים אשר אושפזו בבבתי החולים שיפא, כמאל עדוואן, ועוודה.
צה"ל: מצטערים על כל פגיעה בחפים מפשע
מצה"ל נמסר, כי בעקבות הדיווחים על פגיעה באזרחים ברצועת עזה הורה הרמטכ"ל על הפסקת הירי לעבר הרצועה עד סיום התחקיר הצבאי. עוד נמסר, כי צה"ל בודק את את שאירע. "צה"ל מצר על כל פגיעה בחפים מפשע והציע לפלשתינים כל סיוע אפשרי, לרבות פינוי לבתי חולים בישראל", נאמר בתגובת צה"ל.
אלוף פיקוד הדרום, יואב גלנט, אמר כי ועדת בדיקה בודקת אם מדובר בפגז שנורה מהים, מארטיליה שנורתה מהקרקע וסטתה מיעדה, או שמדובר בתאונה עצמית - נפל של פגז או מטען שהתפוצץ עקב טיפול בו.
ארבע רקטות קסאם לעבר ישראל
משעות הבוקר (שישי) שוגרו לעבר שטח ישראל לפחות ארבע רקטות קסאם. שתי רקטות נחתו בשדרות, אחת פגעה סמוך למבנה וגרמה נזק, והשנייה נחתה בשטח פתוח. שתי רקטות נוספות נחתו בשטחים פתוחים בנגב המערבי מבלי לגרום לנפגעים.
מצה"ל דווח בשעות הצהריים, כי תותחי צה"ל וספינות של חיל הים פתחו בירי פגזים לעבר מקורות הירי. ספינות צה"ל ירו לעבר מרחבים מהם נעשה שיגור הרקטות לעבר שטח ישראל, צפונית לרצועה.
שני פעילי חמאס נהרגו בחיסול בצפון הרצועה
במקביל לדיווח על הנפגעים מהתקיפה מהים, דיווחו הפלשתינים על פעולת חיסול נוספת של ישראל באזור בית להיא בצפון עזה. הם דיווחו, כי כלי טיס שיגר טילים לעבר רכב. מקורות פלשתינים מציינים, כי שני בני אדם נהרגו בתקיפה זו, ביניהם, ככל הנראה, איש חמאס.
מקורות בג'יהאד האיסלאמי מדווחים, כי אחד ההרוגים בתקיפת חיל האוויר באזור א-שימאא' בצפון רצועת עזה הוא מפקד הזרוע הצבאית של החמאס, 'גדודי עז א-דין אל-קסאם', בצפון הרצועה. כפי הנראה מדובר באחמד רנדור. אין אישור לדיווח.
מצה"ל נמסר, כי פעילות של חיל האוויר ופיקוד דרום כוונה לעבר רכב של חוליית טרור של החמאס, אשר היתה בדרכה לשגר רקטות לשטח ישראל. כתוצאה מתקיפת הרכב התרחש פיצוץ עז, ככל הנראה מפיצוץ אמל"ח שהיה ברכב.
צה"ל מסר, כי מדובר ברכב של חוליית חמאס אשר בימים האחרונים ביצע שיגור רקטות לשדרות.

3 משגרי קסאמים חוסלו בג'בליה

לקראת השעה 15:30 (יום ו') דיווחו הפלשתינים כי כלי טיס של חיל האוויר שיגר מספר טילים לעבר חוליית משגרי רקטות קסאם באזור ג'בליה בצפון רצועת עזה.
לדבריהם, במהלך התקיפה נהרגו שלושה פעילים ועוד כמה נפצעו. במהלך היום שוגרו לעבר שטח ישראל ארבע רקטות קסאם. לא היו נפגעים.
גורמי צבא אישרו ל- Nfc, כי צה"ל תקף רכב בו נסעו חברי חוליית קסאמים, וזאת זמן קצר מאוד לאחר ששיגרו רקטה לעבר שטח ישראל. הפלשתינים מדווחים על פיצוץ גדול אשר נגרם ככל הנראה מאמל"ח רב אשר היה ברכב.
התקפה זו בוצעה כ- 12 שעות לאחר תקיפה קודמת של צה"ל על אנשי ארגון ועדות ההתנגדות העממית. בהתקפה זו נהרגו ארבעה אנשי הארגון, ובראשם מפקד הארגון, ג'אמל אבו-סמהדנה.
בצה"ל מספרים, כי חוליית משגרי קסאם הותקפה דקות לאחר ששיגרה רקטה לעבר שטח ישראל. בעקבות התקיפה הראשונה נמלטו המחבלים, נכנסו לרכב וביקשו להימלט מהמקום - ואז נפגעו על-ידי טילים נוספים ששוגרו לעבר רכבם.
הפלשתינים מספרים, כי השלושה שנהרגו הם פעילים גדודי אל-קודס של ועדות ההתנגדות העממית. השלושה הם בני משפחה אחת - משפחת א-זעאנין: באסל ועטא א-זעאנין, וקרוב משפחתם ח'אלד א-זעאנין. השלושה נסעו ברכב מסוג מיצובישי.
גורמים פלשתינים סיפרו לסוכנות הידיעות AP, כי צה"ל תקף פעמיים: התקפה אחת כוונה נגד חולייה אשר נערכה לבצע שיגור רקטות לעבר ישראל. בהתקפה זו נפצעו לפחות שלושה פלשתינים; בהתקפה שנייה ירה כלי טיס לעבר כלי רכב אשר נוסעיו נמלטו משטח שיגור הרקטות מיד לאחר שסיימו לשגר רקטה לעבר הנגב המערבי. הרכב התפוצץ בעוצמה רבה, ככל הנראה, בשל חומר נפץ הרב אשר היה עליו. שלושה פלשתינים נהרגו בהתקפה זו.

אבו-סמהדנה נקבר בלוויה המונית

בשעות הצהריים הובא למנוחות ברפיח, בלוויה המונית, מפקד ועדות ההתנגדות העממית, ג'מאל אבו-סמהדנה. עשרות אלפי פלשתינים צעדו ברחובות הרצועה כשהם נושאים נשק ויורים באוויר.
במסע הלוויה השתתפו רבים מאנשי החמאס ובהם גם אנשי חמק המכהנים בפרלמנט הפלשתיני. משתתפי הלוויה זעקו קריאות בגנות ישראל ודרשו נקמה.
אנשי ארגונו של אבו-סמהדנה הודיעו, כי בחרו לו מחליף, אך הם נמנעים מלפרסם את שמו מחשש שישראל תתנקש גם בחייו. בארגון המשיכו לאיים ומסרו כי אנשי הארגון יבצעו פיגועים נגד ישראל בכל הזדמנות ויתפוצצו בלב הערים.

תאריך:  09/06/2006   |   עודכן:  10/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
כך אומרים בסביבת חברת הכנסת סופה לנדבר    ח"כ אברהם התלוננה כי חברת כנסת לקחה מחדרה חפצים שלא ברשות    ל- Nfc מתברר כי הוצאו כיסא ועציץ נבול מחדרה הקודם של ח"כ אברהם לשימוש במשרדה של ח"כ לנדבר
יואב יצחק
אם ימונה - יכהן בר-און כשר השני בוועדה ובכך ישיג רמון רוב בוועדה    מועמדותו תובא ביום א' לאישור הממשלה    פרץ דורש מאולמרט להוריד מינוי בר-און מסדר-היום
עומר שיקלר
לאחר שחולקו צווי פינוי והריסה לחוות מעון הוטל על מערכת הביטחון לפנות את המאחזים    מבחינה משפטית אין מניעה להרסו את חוות מעון
עומר שיקלר
מינהל המזון והתרופות של ארצות הברית, העניק אישור לשיווק חיסון נגד סרטן צוואר הרחם    בישראל מתגלות מדי שנה כ– 180 נשים החולות בסרטן זה
אלעזר לוין
מחירי-שיא הושגו בשבועות האחרונים לדירות יד שניה בירושלים    דירת 4 חדרים מפוארת ברמת גן נמכרה ב- 376 אלף דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il