X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
צה"ל ממשיך בפעולות הסיכול ברצועת עזה

פרץ: להערך לפגיעה באנשי החמאס

במערכת הביטחון קיימו דיון מיוחד צה"ל ביצע שתי תקיפות בעזה וחיסל שני פעילי טרור שעסקו בשיגור רקטות צה"ל נמנע מירי פגזי ארטילריה לעבר הרצועה
▪  ▪  ▪

על מערכת הביטחון להשלים את ההכנות הנדרשות לפגיעה בכל הגורמים המעורבים בירי רקטות הקסאם, בין אם מבצעי הירי ובין אם במקבלי ההחלטות. ההכנות לחיסול כוללת גם את ראש הממשלה איסמעיל הנייה, אם יוכח שהוא מאשר פיגועים נגד ישראל. כך הנחה שר הביטחון, עמיר פרץ, בתום דיון הערכת מצב מיוחד שקיים.
שעות ספורות קודם לכן התבטא גם ח"כ צחי הנגבי, המשמש יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כי על-פי מדיניות הממשלה - איש אינו חסין מפגיעה, אם יתכנן או יבצע פעולות טרור נגד ישראל.
בהתייעצות הביטחונית שקיים אמש שר הביטחון (א', 11.6.06) השתתפו הרמטכ"ל, רא"ל דן חלוץ, ראש השב"כ, יובל דיסקין, אנשי אמ"ן וחיל האוויר, וכן אנשי מערכת ביטחון נוספים. במהלך הדיון ציין השר פרץ, כי בימים האחרונים התרחשה הסלמה ברצועת עזה והחמאס נוטל חלק מרכזי בשיגור הרקטות.
פרץ הינחה את צה"ל להשלים את ההכנות, אך בשלב זה לא להוציא את התוכנית לפועל, למעט פגיעה בחוליות משגרים הנמצאות בדרכם לשיגור הרקטות. במערכת הביטחון ביקשו להוציא אל הפועל כבר עתה פעילות צבאית נרחבת נגד אנשי החמאס והארגונים הפלשתינים השונים, וכן פגיעה באנשי הדרג הפוליטי והמדיני של החמאס, אולם השר פרץ הורה לעכב את הפעולות האלה, בשלב זה -ולבחון את התרחשויות הימים הקרובים.
חיל האוויר ביצע במהלך היום שתי פעולות סיכול ממוקד נגד חולייות משגרי קסאמים בצפון רצועת עזה. בתקיפות נהרגו שני פלשתינים ולפחות שישה נפצעו. לעומת זאת, הפלשתינים שיגרו לעבר ישראל לפחות 26 רקטות קסאם. מחציתן נחתו בשטח העיר שדרות.
אולמרט: נמשיך לפעול בכל הכוח נגד הקסאמים
פעולות החיסול מהאוויר מחליפות את ירי פגזי הארטליריה לעבר הרצועה, ירי אשר הופסק בעקבות הפגיעה והריגתם שיבעת בני משפחת ריילה הפלשתינית ביום שישי בחוף הים של עזה. בהתאם להנחיית שר הביטחון, עד לסיום התחקיר הצבאי לא יתחדש הירי הארטילרי. הרמטכ"ל ומפקד פיקוד דרום הודיעו בסוף השבוע כי פעולות הסיכול הממוקד נגד משגרי הקסאם יימשכו.
בישיבת הממשלה הבוקר אמר שר הביטחון, עמיר פרץ, כי צה"ל וכוחות הביטחון ימשיכו לפעול לצמצום ירי הרקטות בכל ערוץ אפשרי, תוך המשך והקפדה למנוע פגיעות בחיי אזרחים שאינם מעורבים בטרור. הוא הוסיף, כי בשלב זה ועד גמר התחקיר הצבאי הינחה כי הפעלת ארטילריה תבוצע באישור הרמטכ"ל.
ראש הממשלה, אהוד אולמרט, אמר בישיבת הממשלה: "אנחנו נמשיך לפעול בכל הכוח נגד יורי הקסאמים, ולא נימנע מפעולות שיכולות לסכל את ירי הקסאמים בכל מקום, בכל מצב שבו זה יתבקש". עם זאת הוא ציין, כי צה"ל ימשיך להימנע מלפגוע באזרחים חפים מפשע.
התקיפה הראשונה -2 הרוגים
התקיפה הראשונה התרחשה בשעה 10:30. כלי טיס פגע בחוליית משגרי רקטות קסאם בעת שנערכה לשיגור רקטות. מצה"ל נמסר, כי ההתקפה בוצעה לעבר חוליית מחבלים בעודה מנסה לבצע שיגור ירי רקטות קסאם לעבר ישראל מצפון רצועת עזה. הפלשתינים דיווחו כי הפעולה התרחשה בשטח שבין בית חנון לבית להיא, בצפון רצועת עזה. לדברי הפלשתינים, שני מחבלים נהרגו בתקיפת צה"ל. לפחות שלושה אחרים נפצעו והועברו לבית חולים ברצועה.
תקיפה שנייה - המחבלים נמלטים
התקיפה השנייה התרחשה מעט לפני השעה 18:00. כלי טיס של חיל האוויר שיגר טילים לעבר רכב של חוליית משגרי קסאמים, אך לדברי הפלשתינים, החמושים הספיקו להימלט ובשל כך נפצעו שלושה מחבלים, אחד נפגע באורח קשה. גורמי צבא אישרו ל- Nfc כי התקיפה כוונה נגד פעילי טרור אשר עסקו בשיגור רקטות.
לדברי הפלשתינים, טילים שוגרו לעבר כלי רכב שנסע בצפון העיר עזה, אך נוסעי הרכב הצליחו להימלט ממנו בטרם פגעו הטילים ברכב ולכן לא נהרגו. עדי ראייה דיווחו כי כלי הרכב התפרק לשתי חתיכות וכלי רכב נוסף התהפך מעוצמת ההדף. הפלשתינים מציינים כי ברכב נסעו אנשי חמאס.
לקראת השעה 12:00 דיווחו הפלשתינים כי איש ג'יהאד איסלאמי נהרג בפיצוץ שהתרחש במבנה במחנה הפליטים ג'בלייה. מצה"ל נמסר כי לא פעלו במקום. לדברי הפלשתינים, ההרוג הוא פעיל ג'יהאד בן 24 שנהרג כלל הנראה ב"תאונת עבודה".
צה"ל נחוש להמשיך ולפעול נגד הטרור
מדובר צה"ל נמסר: "הרשות הפלשתינית נושאת באחריות מלאה לנעשה ברצועת עזה, היא אינה עושה דבר על-מנת למנוע ביצוע פעולות טרור כנגד אזרחי מדינת ישראל מתחומה, ולכן צה"ל נאלץ להחמיר את פעולותיו כחלק מפעילות התקפית מוגברת במטרה להרחיק את חוליות ארגוני הטרור המבצעות ירי תלול מסלול ולפגוע בתשתיות העומדות מאחוריהן".
"צה"ל נחוש להמשיך ולפעול נגד כל גורם המבצע טרור או תומך בו ולהגן על תושבי מדינת ישראל וחיילי צה"ל", נאמר עוד בהודעת צה"ל.

תאריך:  11/06/2006   |   עודכן:  12/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתן פריידין
1821 עורכי דין חדשים, יצטרפו ביום חמישי ללשכת עורכי הדין, בטקס ההסמכה במעמד נשיא בית המשפט העליון    הטקס יתקיים באצטדיון גבעת רם בירושלים
רונן ליבוביץ
בבירור שנערך היום בעניין הכניסה ללשכת ח"כ אברהם, התברר כי העוזרות הפרלמנטריות של ח"כ לנדבר נשארו בלשכה ללא פיקוח    ועדת האתיקה של הכנסת תדון גם היא בעניין
מירב לוי
המונית פרצה את המחסום ועשתה את דרכה לכיוון טרמינל 3    כוחות הביטחון עצרו את הארבעה בדרך לטרמינל    הארבעה הועברו לחקירה
שלומי דיאז
הנתונים הוצגו בביקור של המפכ"ל במחוז    גם מחוז מרכז מדווח על ירידה    המשטרה תחליף את צי כלי הרכב ברחבי הארץ    המפכ"ל הורה לחזק את התחנות
מתן פריידין
עו"ד יואל שבתי, לשעבר מנהל סניף ירושלים של משרד יגאל ארנון, מצטרף למשרד עורכי הדין גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות' (GKH) וינהל את הסניף החדש בירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il