X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שוש מיימון עיתונאית, צלמת ועורכת, חיה בלוס אנג'לס
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
במהלך הפסטיבל יוקרנו למעלה מ- 200 סרטים מהארץ ומרחבי העולם בין האורחים: רומן פולנסקי, דברה וינגר, אטום אגויאן ועוד
▪  ▪  ▪

פסטיבל הקולנוע הבינלאומי ה- 23 בירושלים ייפתח ביום חמישי (6.7.06) ויימשך 10 ימים, עד מוצ"ש (15.7.06)
במהלך הפסטיבל יוקרנו למעלה מ- 200 סרטים מהארץ ומרחבי העולם לפי מסגרות משנה: "קולנוע בינלאומי", "סרטי ביכורים", "ברוח החופש", "אנימציה", "החוויה היהודית", "קולנוע דוקומנטרי", "סרטים על בני נעורים".
הקולנוע הישראלי יקבל ייצוג נרחב במסגרת הפסטיבל ויוצגו כ- 50 סרטים ישראלים עלילתיים, דוקומנטריים, קצרים ודרמות. הסרטים הישראליים יתמודדו בשתי מסגרות תחרותיות מקבילות:
1. פרס וולג'ין שיחולק לסרט העלילתי הארוך המצטיין, לסרט התיעודי המצטיין ולסרט הקצר המצטיין.
2. פרס ע"ש ענת פרחי שיוענק לסדרה ולדרמה הבודדת הטובות ביותר. כמו כן יוענקו פרסים לשחקן המצטיין ולתסריט הטוב ביותר.
בין אורחי הפסטיבל מחו"ל יהיו יוצרי קולנוע, כוכבים, אנשי תעשיית הקולנוע. מפיקים, מנהלי פסטיבלים ובימאים. כמו בכל שנה גם השנה יתקיימו סימפוזיונים המיועדים בחלקם לאנשי הקולנוע בישראל ובחלקם לקהל הרחב.
לראשונה, יפתח סרט ישראלי את פסטיבל הקולנוע הבינלאומי של ירושלים על המסך הענק של בריכת הסולטן. "מישהו לרוץ איתו", סרטו העלילתי השני של עודד דוידוף ("מרס תורכי") המבוסס על הרומן רב המכר מאת דויד גרוסמן.
תשעה סרטי קולנוע ארוכים (פיצ'רים) יתחרו בפסטיבל הקולנוע על פרס וולג'ין: "הדברים מאחורי השמש" של יובל שפרמן, "ידיים קשורות" של דן וולמן, "אביבה אהובתי" של שמי זרחין, "אדמה משוגעת" של דרור שאול, "מחילות" של אודי אלוני, "מלך של קבצנים" של אורי פסטר, "שלוש אימהות" של דינה וצבי ריקליס, "מכתבים לאמריקה" של חנן פלד, "NO EXIT" של דרור סבו.
מתוך 130 סרטים תעודיים שהוגשו השנה לפסטיבל כדי להתמודד על פרס וולג'ין נבחרו 14 סרטים. לסרט הזוכה יוענק פרס וולג'ין בגובה 40,000 ש"ח.
הפסטיבל יתהדר השנה גם ברשימת אורחים מגוונת ועשירה. הבימאי רומן פולנסקי יגיע כדי לקבל את אות הפסטיבל על מפעל חיים, וגם להציג את סרטו החדש "אוליבר טוויסט". דברה וינגר, מהכוכבות הבולטות בהוליווד בשנות השמונים, שהיתה מועמדת לפרס האוסקר על משחקה בסרט "תנאים של חיבה", תשמש בירושלים כשופטת במסגרת תחרות פרס וולג'ין לסרט העלילתי הטוב ביותר. ווינגר, בילתה בצעירותה בישראל ואף שרתה 3 חודשים בצבא.
קנדה שולחת לירושלים משלחת גדולה של יוצרי קולנוע קנדיים שבראשה עומד המפיק רוברט לאנטוס, יחד עם הבמאי אטום אגויאן, ועמם יגיעו גם קים קטראל, כוכבת סדרת הטלוויזיה הפופולארית "סקס והעיר הגדולה", והבמאית/שחקנית פטרישה רוזמה שסרט הבכורה שלה "שמעתי את בנות הים שרות" נחשב לאחד מעשרת הסרטים הקנדיים הטובים ביותר.
אורח נוסף שנחשב לידיד הפסטיבל וכבר ביקר בו בעבר, הוא הבמאי הסיני צ'ן קאיגה, אשר יציג את סרטו האחרון "ההבטחה". קאיגה צ'ן נחשב לאחד הבמאים הבולטים של סין וזכה גם להכרה בינלאומית. בימאי מוכר נוסף אשר מגיע לביקור חוזר הוא אישטבן סאבו ההונגרי שיהיה נוכח בהקרנת סרטו "קרובים". יגיע עמו גם התסריטאי של הסרט וסטיץ' אנדראה.
המפיק ההוליוודי אנטוני ברגמן ("ניחוח אישה") יבוא כאורח הפסטיבל ויציג את סרטו החדש "חברים עם כסף" בבימויה של ניקול הולפסנר ובכיכובן של ג'ניפר אניסטון, ג'ואן קיוזק, פרנסס מקדרמונט וקתרין קינר.
אחד מגדולי יוצרי הקולנוע הדוקומנטרי, אלן ברלינר, יגיע גם הוא לפסטיבל ויציג את סרטו "ער לרווחה". אורח חשוב נוסף מהתחום הדוקומנטרי, הוא ג'ונתן הוק, שמציג את סרטו "דרך האש".
מאיסלנד מגיע הבמאי קורמאקור בלתאזר עם סרטו "טיול קטן לגן עדן". הבמאי זכור לטוב בזכות שני סרטיו הקודמים "101 ראיקיאביק" ו"הים". מצרפת תגיע ידידת הפסטיבל שאנטל אקרמן עם סרטה "שם למטה". במקביל תוצג תערוכה שלה במוזיאון תל אביב. ז'ולי דפרדייה, בתו של ז'ראר דפרדייה, תגיע עם סרטה "עם כל הכבוד".
טקס הנעילה יתקיים בערב האחרון של הפסטיבל, ב- 15 ביולי ובו יוענקו הפרסים לסרטים המתחרים (עלילתיים ותיעודיים).

תאריך:  19/06/2006   |   עודכן:  19/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
חזן הורשע לפני כחודשיים בעבירות של זיוף בכוונה לקבל דבר במרמה וכן בהפרת אמונים, בפרשת ההצבעות הכפולות על התוכנית הכלכלית בכנסת    חזן בתגובה: "אני מקבל את גזר הדין באופן מאוד קשה. אני חושב שזה עונש חמור ביותר"
הדר פרבר
75% מהתושבים שהצביעו במשאל העם תומכים בהרחבת הרשויות בכל הנוגע לגביית מיסים ולהחלטה לאילו מטרות יועבר הכסף, ובנוסף הרחבת זכויותיהם בכל הנוגע לשדות התעופה בחבל ובנושאים הנוגעים לענייני הגירה
הדר פרבר
מיליוני קרפדות רעילות מתפשטות לכיוון מערב היבשת ומאיימות על חיי הבר
הדר פרבר
מתפרעים הציתו למעלה מ- 100 בתים בעקבות ירי בראש מועצה
יואב יצחק
עו"ד ביניש ביצע שורה של עבירות חמורות    בהנחיית הפרקליטות הועברו ממצאי החוקר מטעם רשם העמותות אל רשות המיסים וזו העבירה הטיפול לאגף החקירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il