X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
היישובים הערביים בנגב ובגליל בדרך לקבל הטבות מס הקריטריונים החדשים יעניקו הטבות מס ליישובים עניים וקרובים לגבול
▪  ▪  ▪

כמה מהיישובים העשירים בצפון ישראל, בראשם כפר ורדים וכנראה גם העיר נהריה, עשויים לאבד בקרוב את הטבות מס ההכנסה שהוענקו עד כה לתושביהם. מנגד, לרשימת היישובים המקבלים הטבות מס עומדים להצטרף בראשונה היישובים הערביים בנגב ובגליל - כך עולה מההמלצות המתגבשות בוועדה הבין-משרדית הבוחנת את הקריטריונים למתן הטבות מס ליישובי פריפריה.
הטבות המס ניתנות למתגוררים ביישובי פריפריה. מדובר בהטבה של זיכוי ממס הכנסה בשיעור של 25%-13% מהשכר. כך, מי ששכרו 10,000 שקל ברוטו בחודש, והוא מתגורר ביישוב הזכאי להטבת מס של 13%, ייהנה מהנחה של 1,300 שקל (13% מ-10,000 שקל) בתשלום המס שלו.
ההטבות חולקו עד היום ללא קריטריונים ברורים, מה שהביא לכך, למשל, כי יישוב יהודי בצפון ישראל קיבל הטבת מס, בעוד שהיישוב הערבי הסמוך לו לא קיבל כל הטבה. הבעייתיות של חלוקת הטבות המס ללא קריטריונים נחשפה במלואה לפני כשנה, כאשר המדינה החליטה על צירוף כל היישובים בסביבת עזה (עוטף עזה) לרשימת מקבלי הטבות המס.
במהלך האישור בכנסת של מתן הטבות המס לעוטף עזה, ביצעו כמה חברי כנסת מן העבודה ומהליכוד מחטף פוליטי, והוסיפו לרשימה עוד ארבעה יישובים שכלל אינם נמצאים בקרבת חבל עזה. מדובר ביישובים חצור הגלילית, ערד, בית שאן וחבל איילות. בעקבות המחטף הגיש יישוב ערבי עתירה לבג"ץ בטענה לאפליה במתן הטבות המס. היועץ המשפטי לממשלה הסכים עם טענת העותר והודיע כי אין בכוונתו להגן על עמדת המדינה - מאחר שלמדינה אין כל קריטריון ברור בחלוקת ההטבות. בדיון בבג"ץ, לפיכך, התחייבה המדינה על הקמת ועדה שתקבע קריטריונים להטבות המס.
הוועדה, בראשותו של המשנה למנהל רשות המסים, בועז סופר, קרובה לסיים את דיוניה. ככל הידוע, הוועדה עומדת לקבוע כי הטבות המס יחולקו לפי קריטריונים סוציו-אקונומיים (יישובים עניים) ולפי קריטריונים ביטחוניים (מי שנמצא בקרבת גבול מסוכן). הקריטריונים יהיו שיוויוניים לכל היישובים באזורי הפריפריה הרלוונטיים. כתוצאה מכך, יישובים ערביים בנגב ובגליל, העונים במרביתם על שני הקריטריונים, ייכנסו לראשונה לרשימת מקבלי הטבות המס מהמדינה.
מנגד, יישובים עשירים באזורי הפריפריה, יצאו ממנה. בראש ובראשונה מדובר ביישוב הווילות כפר ורדים, שהוקם על ידי סטף ורטהיימר, מהיישובים העשירים ביותר בצפון, וככל הנראה גם בנהריה, שנחשבת לעיר מבוססת.

תאריך:  25/06/2006   |   עודכן:  25/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
התמורה: 1.35 מיליארד ש"ח    השלמת העסקה מותנית בקיום תנאים מתלים ובקבלת אישורים רגולטורים, ובכלל זה גם אישורי הרשות לניירות ערך
אלעזר לוין
הבורסה הפסיקה את המסחר במניות גולן    טוען: משכתי מהחברה 4.8 מיליון דולר כדי לקנות 50% מחברת אבן וסיד שיש, אך הבעלים, שיכון ובינוי, אינם יודעים על כך ואינם מכירים אותו    דסאו ניהל מו"מ ללא ידיעת המנכ"ל
הדר פרבר
זאת בעקבות האשמות כי הסתירה את קשריה עם המשטרה החשאית הקומוניסטית
עומר שיקלר
הפלשתינים מתגאים בפעולה צבאית רחבת היקף שביצעו נגד ישראל    מאשרים: יש מספר מחבלים הרוגים    "נקמנו את הריגתו של אבו-סמהדנה"
יפעת גדות
טריגליצרידים הם אמצעי מידה חשוב לבריאות הלב    מדוע רמות הטריגליצרידים חשובות?    מה לעשות כשרמות הטריגליצרידים גבוהות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il