X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראש הממשלה הודיע כי הנחה את צה"ל להערך לפעולה ממושכת ברצועה כוחות גדולים של חי"ר ושיריון הגיעו לגיזרה וממתינים להוראת הדרג המדיני
▪  ▪  ▪
צה"ל מפוצץ את המנהרה [צילום: דו"צ]

   עומר שיקלר
הקבינט: לא תהיה חסינות לאף אדם וארגון

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ושר הביטחון, עמיר פרץ, הנחו את צה"ל ואת מערכת הביטחון להשלים את ההכנות לפעולה צבאית נרחבת ברצועת עזה. ההיערכות הצבאית נמשכת במקביל להגברת הלחץ המדיני והדיפלומטי על הפלשתינים לשחרר את החטוף.
כבר אתמול (א', 25.6.06), מספר שעות לאחר האירוע הקשה בכרם שלום בו נהרגו קצין וחייל ונחטף רב"ט גלעד שליט, החלו בצה"ל להזרים כוחות גדולים לרצועת עזה. הבוקר המשיך צה"ל להזרים עשרות טנקים, נגמ"שים, כלים הנדסיים וכן כוחות נוספים. צוותים חטיבתיים של גבעתי וגולני הועברו אף הם לגיזרה והם מצטרפים לחיילי יחידות מיוחדות שונות אשר כבר אתמול הובאו למקום באמצעות מסוקים.
באיזור דרום רצועת עזה מרוכזים היום מאות רבות של חיילים וכן כלי רכב משוריינים. בצה"ל מציינים, כי בשלב זה הכוחות נמצאים ב"המתנה" להוראות הדרג המדיני.
במהלך היום פוצצו אנשי חבלה את המינהרה אשר הובילה את המחבלים לתוך שטח ישראל, מאחורי עמדות צה"ל הסמוכות לגדר. אורך המינהרה הוא 650 מטר ופיתחה הוא בתוך מבנה פלשתיני הממוקם כ- 350 מטר מגבול ישראל-רצועת עזה. פתח היציאה ממוקם כ- 300 מטר בעומק שטח ישראל, מאחורי עצים ושיחים.
אולמרט: להערך לפעולה ארוכה ומתמשכת
ראש הממשלה אולמרט, ניצל את נאומו בכנס התאחדות המלונות בירושלים כדי להודיע פעם נוספת כי צה"ל קיבל הוראה להערך לפעולה צבאית "ארוכה ומתמשכת". אולמרט המשיך ואמר, כי "לא תהיה חסינות לשום גורם המעורב בחטיפתו של החייל גלעד שליט". הוא הדגיש: "שיהיה ברור, אנחנו נגיע לכולם. בכל מקום שבו הם יהיו והם יודעים את זה".
שר הביטחון אמר בצהריים אף הוא, כי "אנחנו יכולים לפעול בכל עת ובכל רגע".
בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני אמש אישר הקבינט את המלצת מערכת הביטחון להכין ולערוך את הכוחות הדרושים כדי להיערך לפעילות צבאית דחופה, "המתחייבת נגד פעולות וכוונות הרשות הפלשתינית". נקבע, כי "ראש הממשלה ושר הביטחון יחליטו על אישור פעולות נגד מטרות בקרב ארגוני הטרור והרשות על-פי הצעות מערכת הביטחון".
צה"ל הקים ועדת חקירה
בתוך כך, בצה"ל החליטו לחקור את האירוע וזאת גם לאור המידע כי שירות הביטחון הכללי העביר התרעה ממוקדת לצה"ל. הרמטכ"ל, רב-אלוף דן חלוץ, מינה את האלוף (מיל.) גיורא איילנד לעמוד בראש צוות תחקיר מומחים לתחקור הנסיבות והאירועים המבצעיים שהתרחשו בגזרת כרם שלום, ובמהלכם נהרגו קצין צה"ל וחייל צה"ל וחייל נוסף נחטף.
הרמטכ"ל הורה כי יש לסיים את עבודת הצוות ולהעביר לעיונו את חומר התחקיר כולו לרבות ממצאים, מסקנות ולקחים עד ליום ה- 10 ביולי 2006.

החיילים ממתינים להוראות הדרג המדיני. [צילום: AP]
תאריך:  26/06/2006   |   עודכן:  26/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חגי הדס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתן פריידין
עו"ד יוסי פוקס, עתר לבג"צ בדרישה לעכב את המהפכה בניהול חשבון עובר ושב עד להקמת ועדה ציבורית שתבחן את מוכנות הציבור למהלך    במקביל הגיש ח"כ כחלון (ליכוד) הצעת חוק לפיה ההוראות יהיו טעונות אישור של ועדת הכלכלה של הכנסת
שרון שפורר
באוצר מצפים לצמיחה של 5.3% בתוצר ב-2006 ורק 4.1% ב-2007 בשל ההאטה הצפויה בצמיחת השווקים המתקדמים - במיוחד בארה"ב
מוטי בסוק
הדוח קובע, כי "רמות השכר בדירוג עובדי הוראה הינן נמוכות יחסית בהשוואה לקבוצת האקדמאים בשרות הממשלתי, וזאת על-רקע מבנה ההעסקה המיוחד של המורים והיקף עבודתם השבועי"
מתן פריידין
השופטים, ביניש, ריבלין וגו'בראן קיבלו עתירה שהגישו חמישה כפרים ביהודה ושומרון, וקבעו כי על כוחות הביטחון להימנע מלסגור שטחים חקלאיים באופן שימנע מתושבים לעבד את אדמותיהם    סגירת השטחים תתאפשר לצורך הגנה על תושבים ישראלים מפני פעולות טרור
רונן ליבוביץ
בקדנציה הקרובה שרת החינוך תשים דגש על קידום החינוך בגיל הרך    ח"כ תירוש טענה כי הנתונים שהוצגו בוועדת החינוך אינם נכונים וכי ציוני תלמידי ישראל משתפרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il