X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בנק ישראל קבע כי הריבית תישאר ברמה של 5.25% החלטה עקבית עם השגת יציבות מחירים בתוך גבולות היעד - 1%-3%
▪  ▪  ▪

נגיד בנק ישראל קבע (ב', 26.6.06) כי הריבית לחודש יולי 2006 תישאר ללא שינוי ברמה של 5.25%. בבנק ישראל מציינים, כי החלטה עקבית עם השגת יציבות מחירים בתוך גבולות היעד - 1%-3%.
בבנק ישראל מציינים, כי השיקולים להחלטה, היו בין היתר, העובדה כי האינפלציה, בהסתכלות על 12 החודשים האחרונים, צפוייה להתכנס לתוך תחום יעד יציבות המחירים במהלך הרביע הקרוב של השנה. בנוסף, האינפלציה ב- 12 החודשים הקרובים צפויה להימצא בקרבת אמצע יעד יציבות המחירים. זאת, לנוכח הערכת השווקים והחזאים כי הריבית במשק תעלה בכחצי נקודת אחוז עד סוף השנה. התפתחות זו באינפלציה נגזרת בעיקר מן היציבות הנמשכת בשוק מטבע חוץ.
האינפלציה בפועל ב- 12 החודשים האחרונים הסתכמה ב- 3.5% – מעל לרף העליון של יעד יציבות המחירים, אך נראה כי היא תכנס חזרה לתחום היעד בחודשים הקרובים.
הם מציינים, כי אומנם קיימים כוחות לעליית מחירים, אולם לעת עתה הם מאוזנים עם כוחות מנוגדים- בעיקר השפעת שער החליפין. הכוחות לעליית מחירים נובעים בעיקר מן הצמיחה המהירה והצמצום בפער התוצר וכן הצמצום הצפוי בפער הריביות בין השקל לדולר. מגמת העלייה של השכר במגזר העיסקי מהווה גורם נוסף ללחצים אינפלציוניים, אולם, אלה מנוטרלים ע"י עלייה חזקה בפיריון העבודה.
בבנק מוסיפים, כי המחויבות של הממשלה לתוואי של משמעת תקציבית שמטרתה להפחית בהתמדה את נטל החוב בתוצר, תורמת מצדה לצפי החיובי של המשק מצד המשקיעים המקומיים והזרים.
בבנק מוספים, כי האינדיקטורים השונים מצביעים כי הצמיחה המהירה במשק נמשכת. כך, המדד המשולב למצב המשק של בנק ישראל, מראה על המשך האצה בפעילות. אשר פועל לצמצום פער התוצר ותורם ללחצים האינפלציוניים.
השכר בסקטור העסקי עלה עד חודש מרס 2006 בכ- 7% ב– 12 החודשים האחרונים. בשלב זה כוחות אלה לא מצאו את ביטויים בעליות מחירים וזאת על-רקע העלייה המהירה בפיריון העבודה במהלך השנה, כנראה באמצעות עלייה בניצולת ההון.

תאריך:  26/06/2006   |   עודכן:  26/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
90 מתמודדים על קניית 8 מגרשים לבנית קוטג'ים
אלעזר לוין
צפויים צעדים נוספים    יו"ר הרשות טרי הורה על החקירה    "איך נכנה אדם המוציא ללא היתר מיליוני דולרים מחברה ציבורית?"    יתכן שבכירים בשיכון ובינוי יוזמנו למסירת עדות
רונן ליבוביץ
ועדת חוקה חוק ומשפט אישרה את הצעת חוק סדר הדין הפלילי    שופט יהיה רשאי להורות על מעצרו של החשוד לתקופה שלא תעלה על 20 ימים    השהיית הבאת העצור בפני שופט - עד 96 שעות
אריאל שמידברג
משטרת גרמניה דרוכה בכל עת ומנסה למנוע התפרצותן של תקריות אלימות בין אוהדים ממדינות שונות    מסתבר כי לא כולם מגיעים רק כדי ליהנות ממשחקי הגביע
עידן יוסף
"בשנות המדינה הראשונות היו תופעות קשות של כפייה אנטי-דתית, בחלקה ביוזמת השלטון", אומר ד"ר צבי צמרת לקראת כנס בנושא: "אי צדק חברתי במערכת החינוך"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il