X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משרד החוץ מצדיק את פעילות המעצרים של שרים ואנשי פרלמנט מטעם החמאס החמאס מעורב בטרור נעצרו לצורך חקירה ויובאו בפני שופטים
▪  ▪  ▪

במשרד החוץ הודיעו (ה', 29.6.06) כי מעצר שרי וחברי הפרלמנט הפלשתינים וחברי החמאס לפנות בוקר על-ידי מערכת הביטחון לא נעשה כצעד ענישה או להחזיקם כקלפי מיקוח לשחרורו של החייל החטוף רב"ט גלעד שליט, אלה על-רקע חברותם בארגון הטרור חמאס.
"ישראל עצרה אמש אנשי חמאס וביניהם מספר בכירים, שרים וחברי פרלמנט, על-רקע חברותם, וחלקם אף על פעילותם בארגון טרור, שפעילותו אסורה על-פי חוק", אמרו במשרד החוץ.
לפנות בוקר נעצרו כ- 65 מבכירי החמאס ובהם שמונה שרים בממשלת החמאס. בין העצורים נמצאים שמונה שרים ועוד חברי פרלמנט פלשתינים. בין העצורים: סגן ראש הממשלה, נאסר א-דין שאער; שר האוצר הפלשתיני, עומאר עבד אל-ראזק; שר העבודה הפלשתיני, מוחמד אל-ברגותי, יו"ר הפרלמנט, ד"ר עזיז דוויק; שר האסירים ואספי כבהא; שר התכנון, סמיר אבו-עישה; שר השלטון המקומי, השר לעניינים חברתיים והשר לענייני ירושלים, חאלד אבו-ערפה.
במשרד החוץ ציינו, כי עם עלות תנועת החמאס לשלטון בסוף חודש ינואר השנה, נתפס האירוע כהתפתחות מדאיגה שהביאה את הקהילה הבינ"ל לתבוע מממשלת החמאס הפסקה מיידית של הטרור. הם מדגישים, כי "ממשלת ישראל נהגה באותה עת בריסון על-מנת לאפשר ליו"ר הרשות לגרום לממשלת החמאס לנטוש את דרך הטרור והאלימות".
לדברי גורמים במשרד החוץ, החמאס המשיך כל העת בפעילות טרור נגד ישראל. "אירועי התקופה האחרונה וביתר שאת אירועי הימים האלה מוכיחים שתוצאת הבחירות מתורגמת למדיניות ממשלתית של טרור". הם מציינים, כי ביטוי למדיניות זאת הוא השיגור המתמשך של רקטות קסאם על ישובי הדרום ועל אוכלוסיה אזרחית מתוך מטרה לזרוע הרס ולגרום להרג חפים מפשע; החדירה לתוך שטח ישראל וחטיפתו של החייל גלעד שליט היוו החמרה משמעותית במסגרת הגשמת מדיניות הטרור של הממשלה הפלשתינית.
"לקיחת האחריות על האירועים ועל חטיפת החייל, כמו גם הדרישה לחילופי שבויים מוכיחים שעיקר מטרת החמאס אינו דאגה לחיי העם הפלשתיני אלא הוצאה לפועל של מדיניות טרור נגד ישראל". במשרד החוץ מציינים, כי לאור פעילות הטרור של ממשלת החמאס "החליטה ישראל, מתוך חובתה הבסיסית לאזרחיה, כי עליה לעשות את המוטל עליה וליישם את הוראת הפקודה למניעת טרור".
העצורים יובאו בפני שופטים לאחר חקירה
ביחס לפעילות המעצרים הלילה, מציינים במשרד החוץ, כי המהלך התבצע במסגרת הליך פלילי רגיל, לצורך חקירה, כאשר מדובר באנשים החשודים בעבירות פליליות, כגון חברות או פעילות בארגון טרור, חברות בהנהגת ארגון טרור ואולי עבירות נוספות, המהוות עבירה על-פי הפקודה למניעת טרור.
"מדובר בהליך פלילי שיחולו עליו כל הכללים החלים על הליך כזה, כלומר האנשים יהיו זכאים להגנה משפטית, והמעצר והחקירה יהיו כפופים לביקורת שיפוטית. היה וימצא לגבי מי מהעצורים שאין בסיס להעמדתו לדין - הוא ישוחרר".
שינוי מדיניות זה כלפי שרים וחברי פרלמנט, אשר הינם חברים ופעילים בארגון החמאס נעשה בתאום ובאישור המערכת המשפטית, ובכוונת ישראל להמשיך במעצרים של גורמי חמאס נוספים.

החמאס: פעולת אלימות קיצונית של ישראל

System.String[]

תאריך:  29/06/2006   |   עודכן:  29/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל בן יוסף
לאחר "שדלפו" לאינטרנט תמונות ריגול, חשפה מרצדס באופן רשמי את הדור השביעי של מכונית הקופה היוקרתית, ה- CL    בקרוב אצל עשירי ישראל
טל בן יוסף
צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסוואגן, הודיעה על תחילת שיווקו של הטוראן - מיניוואן בעל שבעה מקומות ישיבה
הדר פרבר
נעצר כחמישה שבועות לאחר שהותקף הרב במרכז ורשה    החשוד הודה במעשיו, נקשר לארגונים ניאו-נאצים
גלית יצחק
מעצבן אתכם לקום כל בוקר עם עקיצות בכל חלק בגוף? רוקחת חברת נובארטיס OTC מעניקה טיפים למניעה ועצות לטיפול    יש להפעיל בלילה מזגן, להתקין רשתות על החלונות ולדאוג לייבוש מקורות מים עומדים
הדר פרבר
57% מקהל הבוחרים הן נשים    ההישג בזכות מאבק פוליטי שניהלו הנשים במדינה אשתקד    בכך מצטרפת כווית למספר מדינות ערביות אשר מתירות לנשים לקחת חלק בתהליך הפוליטי
רשימות נוספות
מזכ"ל האו"ם מבקש להרגיע את המזרח התיכון  /  הדר פרבר
"הרגשתי כל הזמן שהוא לא בין החיים"  /  יפעת גדות
מטוסי צה"ל ביצעו גיחה מעל הארמון הסורי  /  עומר שיקלר
חילופי שבויים  /  ד"ר יובל ברנדשטטר
שוויק בשירות מכונת הגירוש   /  שושי גרינפלד
אבות לכישלון  /  אביתר בן-צדף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il