X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הימין מרכז את מאמציו בסיכול הסיכוי לפתרון של שתי מדינות ומצעיד את ישראל להיווצרות מדינה דו-לאומית בה היהודים יהיו מיעוט יש קונצנזוס בישראל שהסכם הגרעין אינו טוב לישראל ולעולם כולו ושהוא מהווה ניצחון לאירן
▪  ▪  ▪
נתניהו חייב להבטיח התערבות ארה"ב [צילום: AP/Pablo Martinez Monsivais]

אנחנו והפלשתינים

קראתי שני מאמרים של אבי יששכרוף באתר וואלה, בהם ניתח את המצב בינינו לבין הפלשתינים. יששכרוף הגיע למסקנה שרעיון שתי המדינות מת מכיוון שכיום חיים 400,000 ישראלים בגדה ומחוץ לגושי ההתנחלויות חיים 130,000 שאין כל סיכוי שישראל תוכל לפנותם.
יששכרוף גילה לאלה שאינם מבקרים בגדה, שההאחזויות הבלתי חוקיות בגדה, יצרו הפרדה בין היישובים הפלשתינים ונוצר רצף יישובים ישראלים שלא יאפשר הקמת מדינה פלשתינית עם רצף טריטוריאלי.
הימין מרכז את מאמציו בסיכול הסיכוי לפתרון של שתי מדינות ומצעיד את ישראל להיווצרות מדינה דו-לאומית בה היהודים יהיו מיעוט. הימין מצעיד אותנו לקראת סופה של המדינה היהודית והחלום הציוני.
אומנם המצב נראה כלאחר ייאוש. אבל, אסור להתייאש. אלה שאילצו לפחות 50% מאזרחי ישראל להגיע למצב זה, חייבים לשלם את המחיר. המפלגות הציוניות השפויות חייבות לפעול לחידוש המו"מ עם אבו מאזן בהקדם האפשרי ולשכנע את אבו מאזן להסכים להשארת אלה מתוך ה-130,000 הישראלים שיסרבו להתפנות תחת שלטון פלשתיני. כשם שיש ערבים-פלשתינים בישראל, כך יכולים ישראלים- יהודים לחיות בפלשתין. נראה אם גיבורי "תג מחיר" יגלו את אומץ הלב שהם מגלים תחת המטרייה של מדינת ישראל כאשר יהיו תחת שלטון פלשתיני.

הנשיא אובמה ונתניהו

יש קונצנזוס בישראל שהסכם הגרעין אינו טוב לישראל ולעולם כולו ושהוא מהווה ניצחון לאירן. אבל, ספק אם המדיניות בה נוקט ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, של יציאה באופן פומבי ונחרץ למאבק נגד הנשיא אובמה, הוא צעד המשרת את האינטרסים של מדינת ישראל.
נתניהו מנסה לקומם את הקהילה היהודית אמריקנית נגד אובמה. זהו צעד חמור ביותר. הוא הצליח לפלג את יהדות ארה"ב מצד אחד וליצור מצב בו הם יואשמו בנאמנות כפולה, מצד שני. ומה שגרוע לא פחות, הוא חותר תחת מעמדו של אובמה בתוך המפלגה הדמוקרטית.
למדיניות זו תהיינה השלכות חמורות על יחסי יהדות ארה"ב וישראל ויחסי ארה"ב וישראל. מדיניות זו מאלצת את יהודי ארה"ב לבחור בין תמיכה באובמה ובמפלגה הדמוקרטית לבין תמיכה בישראל, בשעה שרוב היהודים הם רפורמים או קונסרבטיבים, שהזרמים הדתיים להם הם שייכים אינם מוכרים על-ידי הממסד האותודוכסי השולט בארץ.
וחשוב לא פחות, יש התנגדות רבה בקרב יהדות ארה"ב הליברלית למדיניות הימין בנושא הפלשתיני. למדיניותו של ראש הממשלה תהיינה השלכות חמורות על יחסי ישראל-ארה"ב בהתחשב בעובדה שרק בנובמבר 2016 תתקיימנה בחירות בארה"ב להחלפת הנשיא. כיצד יגיב אובמה להתערבות הגסה של נתניהו בניסיונו הבוטה להביא על אובמה דחייה של הקונגרס של ההסכם עם אירן. טוב היה עושה נתניהו לו היה מנמיך את הטון וחדל לנהל את ענייניה של ישראל באופן פומבי. מוטב היה לנתניהו לנהל שיחות עם אובמה כדי להבטיח עזרת ארה"ב נגד אירן ההולכת ומתחזקת במזרח התיכון.
הכספים שישתחררו בשל ההסכם והעסקות שהאירופים, הסינים והרוסים ממהרים לעשות עם אירן, ילכו להגברת הטרור נגד ישראל ומדינות ערב המתונות. נתניהו חייב להבטיח התערבות ארה"ב נגד התעצמותה של אירן ומתן האמצעים הצבאיים הדרושים כדי לעמוד נגד אירן ובעלות בריתה.

אובמה והסכסוך הישראלי-פלשתיני

נדהמתי לקרוא במאמר של אבי יששכרוף "ככה נראה מנהיג המתכוון להפוך שולחן בספטמבר" ש"אותו נשיא (אובמה) שכנע את אבו מאזן להתעקש שלא לנהל מו"מ עם ישראל כל עוד הבנייה בהתנחלויות נמשכת".
הנשיא האמריקני מגלה מיום היבחרו לנשיאות, חוסר הבנה משווע של המצב במזרח התיכון בכלל ושל הבעיה הפלשתינית בפרט. למרות שרעיון ההתנחלויות והבנייה המתמשכת לפיו מופנים תקציבי עתק לגדה על חשבון אזרחי ישראל בתחומי הקו הירוק, מונע פשרה טריטוריאלית, יש לראות בחומרה רבה את עצתו של הנשיא אובמה לאבו מאזן.
אובמה דרש מישראל להקפיא את הבנייה בהתנחלויות כתנאי למו"מ מצד אחד ובו-זמנית לחץ על אבו מאזן לא לנהל מו"מ כל עוד יש בנייה.
בעבר, ערפאת ב-2000 ואבו מאזן ב-2008, ניהלו מו"מ ללא הקפאה. אובמה הפך לצד ביחסי ישראל והפלשתינים במקום לשמור על מעמד נטרלי. אובמה סיפק לאבו מאזן סולם עליו עלה ומסרב לרדת - סירוב לנהל מו"מ עם ישראל. אבו מאזן אינו מוכן לקבל תכתיב אמריקני. התחליף למאמצים להגיע להסכם התחלפו במאמצי הרשות הפלשתינית לעקוף את ישראל ולקבל מדינה מהאו"ם ללא צורך להתפשר. אובמה אחראי במידה לא מעטה להתפתחות זו כשם שהוא אחראי למצב במדינות ערב בשל תמיכתו ב"אחים המוסלמים". אובמה הביא אסון על המזרח התיכון.

תאריך:  09/08/2015   |   עודכן:  16/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דורון ניר-צבי
אם יהודים ביצעו את המעשה, והדבר עדיין בסימן שאלה גדול, ברי כי הם לא התכוונו להרוג תינוק. ברי כי התכוונו לגרום נזק רב, אך לא רצו להגיע לתוצאה שאירעה בסופו של דבר, שהרי עובדה היא שלא היה עד כה שום אירוע שבו יהודי רצח תינוק ערבי בכוונת מכוון
רפי לאופרט
כל דבריו של אובמה אינם באים לתקן באמת טעויות בטיעוניו של ראש הממשלה נתניהו, אלא כדי להטעות את שומעיו. עובדה זו בעצמה אומרת "חשדהו". אילו היו לו טיעונים טובים, לא צריך היה "לפברק" טיעוני-סרק
רון בריימן
כל עוד מדיניות מפלגות השמאל והתקשורת המשרתת אותן - מתבססת על איסור גזעני על יהודים לגור בלב ארצם ועל כוונה לגרשם באופן כוחני מבתיהם, אל יטיפו לנו בענייני גזענות, אזרחות ודמוקרטיה
ישראל רוזנבלט
בכנס האחרון של שלום עכשיו הציע אחד ממנהיגיו בעבר, צלי רשף, לתמוך בחרם נגד ישראל. ההסבר: רק חרם שיפגע קשות בכיסם של אזרחי ישראל, יביא להשבת השמאל לשלטון. ברעיון הזה משתעשע גם יוסי שריד, אבל הראשון שדיבר על הפגיעה בכיסם של היהודים, היה הגנרל אוולין בארקר, מפקד הכוחות הבריטיים בארץ ישראל
צ'לו רוזנברג
לא המתנחלים ב-הא הידיעה הם הפורעים, אלא מתנחלים מסוימים    קבוצה קטנה, קבוצה גדולה, איני יודע לאמוד את גודלה    עובדה היא שהקבוצה הזו פועלת בהתנחלויות    כמה עיתונאים המחזיקים בעמדות הנקראות ימניות, ניסו בסוף השבוע לא רק לבדל את הציבור הרחב של המתנחלים מן הפורעים החיים בתוכו, אלא להעביר את האשם דווקא אל מי שאינם נחשבים לימניים בעיניהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il