X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית הדין הצבאי דרום הרשיע את רס"ב יפה עזרא בגניבה, זיוף ומרמה ניפקה במרמה מאות אלפי ליטרים של דלק לאזרח אשר מכר את הדלק
▪  ▪  ▪

בית הדין הצבאי של פיקוד דרום הרשיע (א', 9.7.06) אשת קבע, רס"ב יפה עזרא בשורה של עבירות של גניבה וזיוף מסמכים. עזרא אשר שימשה בתפקיד קצינת דחיפות דלק בבסיס דלק בדרום הארץ הורשעה כי גנבה מצה"ל מאות אלפי ליטרים של בנזין וסולר בעלות כוללת של מיליוני שקלים.
הפרשה אשר היום הגיעה לסיומה החלה כבר בשנת 2003 כאשר רס"ב עזרא קשרה קשר עם אזרח לגנוב בנזין וסולר מהבסיס בו שירתה. אשת הקבע זייפה לאורך תקופה ארוכה שוברי ניפוק דלק (טופס 1003) והעבירה אותם לרשות האזרח. זה היה מקבל במרמה את הדלק מצה"ל ומוכר אותו לגורמים אחרים. עוד היא הואשמה במרמה והפרת אמונים והתנהגות שאינה הולמת.
בית הדין הצבאי הרשיע את רס"ב עזרא בעבירה של קשירת קשר לביצוע פשע, 10 עבירות של זיוף בידי עובד ציבור, 11 עבירות של גניבה בידי עובד ציבור, עבירה של מרמה והפרת אימונים וכן בהתנהגות שאינה הולמת. עם זאת בית המשפט זיכה, מחמת הספק את אשת הקבע מכמה סעיפים אחרים של זיוף וגניבה.
"הנאשמת הייתה מודעת למעשי נטילת הדלק, שהרי אלו תוכננו מבעוד מועד, היא עצמה פנתה וביקשה מן הסדרן לשלוח את שמשון, זייפה שוברים לשם כך ואף ליוותה את שמשון אל משרדו של קצין המחסנים, על-מנת לתדלק את המיכלית", נכתב בהכרעת הדין.
עוד נכתב, כי "אין חולק, כי הנאשמת, בהיותה קצינת הדלק בבסיס דלק, ניצלה את תפקידה ומעמדה, על-מנת לגנוב מן הצבא דלק בכמויות נכבדות, בחמש עשרה הזדמנויות לערך, למכרם לגורמים חיצוניים, תמורת רווח נכבד".
מכתב האישום עולה, כי רס"ב עזרא זייפה שוברים רבים המסתכמנים במאות אלפי ליטרים של דלק ושווים מיליוני שקלים. תמורת כל שובר שזייפה ולאחר שהדלק הועבר לידי גורמים מחוץ לצבא קיבלה סכומי כסף מהמכירה.
במהלך חיפוש שערכו חוקרי המשטרההצבאית בביתה של רס"ב עזרא אותר סכום כסף מזומן של 64,600 ש"ח. במהלך החיפוש היא נשאלה מניין הכסף והשיבה: "אני לא יודעת מהיכן הכסף".
הוציא מהצבא מאות אלפי ליטרים של דלק
בהכרעת הדין נקבע, כי במהלך החודשים נובמבר 2003 – מרס 2004, ניטלו 250,000 ליטר בנזין וסולר מן הצבא, ונמכרו לגורמים אחרים. בנוסף, בוצעו עוד ארבע הובלות בלתי חוקיות שקדמו לחודשים אלה. סך הכל נגנבו מן הצבא 350,000 ליטר דלק.
בתמורה לחלקה בהובלות הלא חוקיות, החל מחודש נובמבר 2003, קיבלה רס"ב עזרא לכל הפחות, סך של 125,830 ש"ח, לא כולל ריהוט ורכוש שנרכש על ידה במזומן באמצעות אותם כספים. בסך-הכל, היא קיבלה לרשותה סך של 184,330 שקלים.
כתב האישום חושף שורה של מקרים בהם ביצעה אשת הקבע את העבירות. נביא כאן מספר דוגמאות: (כתב האישום כולל 29 סעיפי אישום שונים).
- במהלך חודש פברואר 2003 זייפה טופס 1003 ובאמצעותו העבירה לידי האזרח 10,200 ליטר בנזין ו- 14,800 ליטר סולר. בתמורה קיבלה סכום של 15,000 ש"ח. בצה"ל מציינים כי שווי הדלק שנגנב מצה"ל במקרה זה עומד על 68,775 ש"ח.
- בחודש ינואר 2004 זייפה טופס ניפוק של 12,000 ליטר בנזין ו- 13,000 ליטר סולר. בתמורה קיבלה מהאזרח סכום של 15,000 ש"ח. בצה"ל מציינים כי שווי הדלקים הוא 84,740 ש"ח.

תאריך:  09/07/2006   |   עודכן:  09/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
העמותה פנתה לשר הבריאות במטרה למנוע את קריסת קופת החולים    מדגישים: הוא הצליח בתפקידו
הדר פרבר
לאחר סיבוך בניתוח נקלע היעל למצוקה ובוצעה בו הנשמה מפה לפה
יפעת גדות
חוקרים גילו כי שתיית תה הורידה את הסיכון לאבני מרה וסוגים מסויימים של סרטן    ההשפעה משמעותית בעיקר בקרב נשים
שלומי דיאז
שלושה מהם נלכדו "על חם" בירושלים    היתר נעצרו בתום פעילות של המשטרה והשב"כ
ברוך לוי
כך טוענים מומחים בינלאומיים, שהגיעו לישראל לכנס ניהול סיכונים    יועץ בכיר ב- i-flex: האינטרנט חושף בנקים לסכנות חדשות רבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il