X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חיל הים שב מתרגיל משותף עם נאט"ו
ספינת הטילים אח"י אילת שבה בסוף השבוע מתרגיל רחב היקף עם כוחות נאט"ו לראשונה, צה"ל השתתף בתרגיל צבאי-מבצעי עם צבאות נאט"ו

ספינת הטילים אח"י אילת חזרה בסופ"ש מתרגיל רחב היקף ברומניה. אנשי חיל הים השתתפו בתרגיל ראשון מסוגו עם כוחות נאט"ו בו תרגלו פעילות מבצעית שונה ובין היתר הגנת חופי ים מפני פעולות טרור. בתרגיל השתתפו למעלה מ- 40 ספינות מכל מדינות נאט"ו.
גורם צבאי בחיל הים סיפר ל- Nfc על ייחוד התרגיל הנוכחי. לדבריו, מדובר בפעילות ראשונה מסוגה, בהיקפה ובחשיבותה. הוא ציין, כי זו הפעם הראשונה שצה"ל משתתף בתרגיל רשמי של נאט"ו. עד היום צה"ל השתתף בתרגילים שונים בו נטלו חלק מדינות החברות בנאט"ו, אך פיקוד התרגיל לא היה של הברית הצפון אטלנטית.
כמו כן הוא מציין, כי זהו התרגיל הראשון בו משתף צה"ל פעולה עם כוחות זרים החברים בנאט"ו והוא לא תרגול של סיוע הומניטרי במקרי אסון. ישראל מסונפת לנאט"ו ככוח חבר במסגרת ה"מדינות השכנות בים התיכון". הסכם בנושא נחתם בשנת 2001.
הסטי"ל אח"י אילת יצאה לתרגיל במהלך חודש יוני והשתתפה בתרגיל המכונה "Cooperative Mako" אשר התקיים בים השחור, ברומניה. בתרגיל השתתפו כוחות אורגניים של נאט"ו הכוללים ספינות, צוללות ואלמנטים אחרים, וכן משתתפים, בנוסף לישראל, כלים וכוחות מטעם צרפת, בולגריה, רומניה, יוון, טורקיה, גרמניה, ספרד, בריטניה ועוד.
הכוחות השונים תירגלו תרחישים מבצעיים ביניהם, מלחמה בטרור ימי, שמירה על חופש שייט ועוד.
"זהו תרגיל ראשון בו יחידה מבצעית של צה"ל מתרגלת תרגיל מלא עם כוחות נאט"ו, אמר הקצין וציין, כי ספינות של נאט"ו מסיירות ברחבי הים התיכון ולכן חשוב כי לחיל הים יהיה ממשק עבודה משותף עימם. "חשוב שכוח המשוטט באיזור שלנו בים התיכון יהיה חשוף לישראל", הוא הסביר.
"חשיבות התרגיל היא בהכרת ותרגול השפה הפנימית של נאט"ו והכרת הקודים הפנימיים שלהם. חשוב להיחשף לכך" הסביר וציין, כי "זה דבר חשוב לקצינים שלנו וחשוב להגביר את השת"פ עם אנשי נאט"ו".
בהודעת נאט"ו על התרגיל נאמר, כי מטרת התרגיל היא לפתח את שיתוף הפעולה ודרך הפעלת הכוחות בין הכוחות הפועלים. הם ציינו, כי בנוסף לפעילות הצבאית שתורגלה בוצע אימון בין כוחות אזרחיים וכוחות צבאיים. "התבנית המיוחדת של תרגיל זה נועדה להפגין את היכולת והרצון של נאט"ו לאמן כוחות רב-לאומיים לפעולה משותפת", נאמר בהודעת הברית.
קצין צה"ל אשר השתתף בתרגיל סיפר, כי התרגיל עצמו נמשך למעלה מ- 10 ימים. ארבעת הימים הראשונים הוקדשו להכנות ותיאום הכוחות. חלק זה בוצע ביבשה והכוחות השונים נפגשו לתיאום הפעילות. התרגיל הימי נמשך חמישה ימים וחצי. שלושת הימים הראשונים הוקדשו לתרגיל מבצעי והימים הנותרים נוצלו "לתרגילי מלחמה" בהיקף רחב.
"התקילו אותנו בתרחישי מלחמה מבלי שידענו אותם מראש. תוך כדי הפלגה ותמרונים נכנסו תרחישים והגבנו בהתאם", סיפר הקצין.
לדבריו, הכוח הימי הישראלי עורר התעניינות רבה וקצינים רבים מחילות ים זרים ביקשו להיפגש וללמוד על אופן פעילות הכוחות הישראלים. לדברי הקצין, הכוחות שיבחו והעבירו פידבקים חיוביים ביותר לפעולת הכוחות.

קציני חיל הים מעוררים התענייניות רבה בקרב כלי התקשורת הבינלאומיים [צילום: Klaus-Dietmar Gabbert - NATO]
חוצים את מיצרי הבוספורוס בדרך לים השחור [צילום: דו"צ]
הכוחות מתאמנים בשיתוף עם מסוק. [צילום: דו"צ]
תאריך:  10/07/2006   |   עודכן:  10/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
ראשי התאחדות החקלאים מבקשים את תמיכת חברי הכנסת ביישום החלטת הממשלה בנוגע להקצאת 26 אלף עובדים זרים לחקלאות, ומציגים בפניהם תוכנית לעידוד העסקת ישראלים בחקלאות
ברוך לוי
נחתמה במסגרת מדיניות האוצר להסיר חסמי מיסוי הפוגעים בסחר הבינלאומי ובהשקעות בישראל    האמנה קובעת פטור ממס רווח הון במדינה שבה נמצא הנכס
שלומי דיאז
המשטרה ממליצה להגיש נגדה כתב אישום בגין עבירות גניבה, זיוף חתימת ראש העיר ועוד    חשודה בין היתר שהעבירה כספים למוסדות דת ולמקורבים
שלומי דיאז
חשוד בפרסום מודעות על הימורים בלתי חוקיים    מנהלי האתר נחקרו
יואב יצחק
היועמ"ש כבר החליט להורות על פתיחת חקירה    ההחלטה הרשמית תימסר עד סוף השבוע    הנשיא מתייעץ עם עורך דין פרטי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il