X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
4 מההרוגים: רס"ל (מיל.) אייל בנין; רס"ל (מיל.) שני תורג'מן; סמל נמרוד כהן רס"ר וסים נזאל החיזבאללה ביצע התקפה רחבה בכל גיזרת הצפון
▪  ▪  ▪
רס"ל (מיל.) אייל בנין [צילום רפרודוקציה]

רס"ל (מיל.) שני תורג'מן [צילום רפרודוקציה]

סמל נמרוד כהן [צילום רפרודוקציה]

רס"ר וסים נזאל [צילום רפרודוקציה]

סמל יניב בר און [צילום רפרודוקציה]

סמ"ר אלכסיי קושנירסקי [צילום רפרודוקציה]

סמ"ר גדי מוסייב {צילום רפרודוקציה}

הלבנונים חוגגים את הפעולה הצבאית.

גשר לבנוני אשר הותקף על-ידי צה"ל.

   ענבל אביב
אולמרט: זה אקט של מלחמה

   הדר פרבר
ארה"ב: סוריה אשמה בחטיפת החיילים

   רונן ליבוביץ, מתי טוכפלד
"להפעיל את מלוא העוצמה הצבאית"

   עומר שיקלר
נסראללה: קיימנו את ההבטחות לאסירים

   עומר שיקלר
האלוף אדם: זו מלחמה!

   עומר שיקלר
הממשלה החליטה: תגובה חריפה נגד לבנון

עומר שיקלר
בעקבות ההסלמה בצפון נערכים לגיוס מילואים

עומר שיקלר
החיזבאללה חטף שני חיילי צה"ל

לחימה בדרום הלבנון. הותר לפרסם כי שמונה חיילי צה"ל נהרגו (ד', 12.7.06) במהלך חילופי אש עזים של צה"ל עם ארגוני החיזבאללה בסמוך ליישוב זרעית ובפגיעת מטען חבלה בטנק של צה"ל. חייל צה"ל נוסף נהרג במהלך ניסיונות לחלץ את הנפגעים בטנק.
בנוסף להרוגים חטפו אנשי החיזבאללה שני חיילי צה"ל. הודעה נמסרה למשפחות כל הנפגעים.
החטופים אשר מוחזקים בידי החיזבאללה הם אהוד גולדווסר בן 31 מנהריה ואלדד רגב בן 26 מקרית מוצקין. גורמי צה"ל מהדרג הפיקודי וממחלקת נפגעים עומדים נמצאים עם המשפחות.
הותר לפרסם את שמם של חלק מהחיילים שנהרגו בלבנון:
שמות ההרוגים בתקרית התקיפה של רכבי הסיור:
- רס"ל (מיל.) אייל בנין, בן 22, מבאר שבע. לוויתו תערך ביום ה' בשעה 16:00 בבית העלמין הצבאי בקריית שאול.
- רס"ל (מיל.) שני תורג'מן, בן 24, מבית שאן. לוויתו תערך ביום ה' בשעה 18:00 בחלקה הצבאית בעירו.
- רב-סמל ראשון וסים נזאל, בן 27 מהכפר ג'ת-ינוח. יובא למנוחות היום (ה') בשעה 14:30 בחלקה הצבאית בבית העלמין בכפר ינוח.
שלושה חיילי צה"ל נהרגו במהלך תקיפת מחבלי החיזבאללה מזרחית ליישוב זרעית. בסיור נעו שני כלי רכב ממוגנים מסוג האמר. המחבלים ירו לעבר הרכבים טילי RPG וכן הפעילו מטעני חבלה וירי מנשק קל ומקלעים. המגע היה במרחק של עשרות מטרים בודדים בין החיילים וכבר בתחילת התקיפה חצו המחבלים את הגדר.
עוד הותר לפרסם, כי במהלך הפעילות לאיתור שני החיילים החטופים, עלה טנק של צה"ל אשר נכנס לעומק השטח הלבנוני על מטען רב עוצמה אשר למעשה השמיד את הטנק. כל ארבעת החיילים אשר היו בטנק נהרגו אך מוגדרים עדיין כנעדרים משום שגופתם עדיין מצוייה בטנק ההרוס.
ההרוגים מצוות הטנק הם:
- סמ"ר אלכסיי קושנירסקי בן 21 מנס ציונה (נעדר בטנק)
- סמל יניב בר און בן 19 ממכבים (נעדר בטנק)
- סמ"ר שלומי ירמיהו בן 20 מראשון לציון (נעדר בטנק)
- סמ"ר גדי מוסייב בן 20 מעכו (נעדר בטנק)
- סמל נמרוד כהן, בן 19, ממצפה שלם, נהרג בעת שניסה להגיע אל הטנק שהופצץ ובו גופות חבריו. יובא למנוחות היום (ה') בשעה 18:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בהר הרצל בי-ם.
בשעות הצהריים של יום ה' הצליח כוח צה"ל לחלץ גופת אחד מחיילי צה"ל אשר נהרג בפיצוץ הטנק בשטח לבנון אתמול. הודעה נמסרה למשפחות חיילי צוות הטנק. בערב שלפני כן הודיע צה"ל, כי בשטח מתנהלת לחימה ולפי שעה, ולא מתאפשר לכוחות צה"ל להגיע אל הטנק ולחלץ את גופות ההרוגים. על-פי הערכות בשטח, כל ארבעת אנשי צוות הטנק נהרגו.
מיד עם תחילת האירוע הספיקו חיילי הסיור שנפגעו להודיע כי נפגעו מאש המחבלים. כוחות צה"ל אשר הגיעו למקום כעבור 20 דקות וגילו את אשר התרחש וזיהו במקום סימני דם ועקבות לעומק השטח הלבנוני. בצה"ל הכריז על נוהל "חניבעל" - אות הקריאה לחשש לחטיפה, רק כעבור 40 דקות נוספות - שעה לאחר שהחל האירוע. מסוקים וכוחות נוספים הוקפצו למקום והחלו בסריקות.
החיזבאללה שידר תמונות של רכבי האמרים הפגועים אשר נראו שרופים ופגועים בצורה קשה. בשטח היו פזור ציוד צבאי של החיילים.
צה"ל תוקף מהים, האוויר והיבשה
בעקבות התקפת החיזבאללה הבוקר (ד', 12.7.06) על כל גבול הצפון במהלכה נחטפו שני חיילי צה"ל פתח צה"ל בהרעשה כבדה על כל גיזרת דרום לבנון. צה"ל מבצע ירי מהאוויר, מהים ומהיבשה ומפציץ מוצבי חיזבאללה וכן גשרים בדרום לבנון. למעלה מ- 30 יעדים שונים הותקפו וכן מטוסי קרב חגים בשמי דרום לבנון וביירות.
לחימה קשה מתרחשת לכל אורך הגיזרה הצפונית. בשעות אחר-הצהריים התפתחו חילופי אש גם בגיזרה המזרחית בקרבת הר דוב וחוות שבעא. אנשי חיזבאללה המשיכו לירות אש כבדה על מוצבים רבים של צה"ל וניהלו אש עם חיילים משני עברי הגבול.
מחבל של החיזבאללה אשר ניסה לחדור למוצב צה"ל בגזרה המערבית בגבול ישראל-לבנון נורה ונהרג על-ידי החיילים. במקביל, זוהו מספר נפילות בגזרה המערבית. לא דווח על נפגעים.
חילופי האש החלו זמן קצר לפני השעה 09:00 והם נמשכו גם בשעות אחר-הצהריים. תושבי הצפון הונחו להישאר בחדרי ביטחון ומרחבים ממוגנים.
גורמים רשמיים בלבנון אומרים, כי מטוסים של צה"ל תקפו גשרים על נהרות בדרום לבנון וכן עמדות חיזבאללה בדרום לבנון. הם מציינים כי הפעולה באה כחלק מפעילות צה"ל למנוע את העברת החיילים לצפון לבנון. צה"ל תקף מהאוויר והחל בהרס תשתיות וכבישים בכל רחבי דרום לבנון. בין היתר הרס צה"ל את מוצב כרכום אשר בעבר היה של צה"ל ולאחר יציאת כוחות צה"ל מלבנון פעילי החיזבאללה השתלטו עליו.
במקביל לתקיפות מכל הכלים העומדים לרשות צה"ל - מסוקים, מטוסים, טנקים, תותחי ארטילריה, וספינות חיל הים, החלו כוחות של חיל רגלים ושיריון להיכנס לשטח דרום לבנון בסריקות אחר החיילים החטופים. כך דיווחו גורמים לבנוניים.
במערכת הביטחון העריכו כבר תקופת-מה, כי החיזבאללה והארגונים הפלשתינים ינסו לחמם את הגיזרה הצפונית במטרה לסבך את צה"ל במספר זירות ולהקל על תושבי הרצועה.
חיזבאללה: פגענו בטנק של צה"ל
הלבנונים מדווחים כי לפחות ארבעה אזרחים לבנונים וכן חייל לבנוני נהרגו בתקיפות האוויריות. כמו כן, גורמי חיזבאללה טוענים, כי הצליחו לפגוע בטנק ישראלי אשר ניסה להיכנס לשטח לבנון.
תקיפת הטנק, על-פי החיזבאללה, התרחשה בשעה 11:00, כשעתיים לאחר התקיפה הראשונה. הם טוענים, כי הפגיעה התרחשה בעת שהטנק נכנס עם הכוחות הישראלים. לדבריהם הטנק נפגע ממטען חבלה אשר התפוצץ מתחתיו. הם הדגישו, כי התקיפה גרמה לנפגעים ישראלים.
כמו כן, הלבנונים פנו לכוחות יוניפ"ל אשר מוצבים לאורך הגבול וביקשו הפסקת אש. בישראל דחו את הדרישה וטענו כי הפעילות תמשך עד להחזרת החיילים שנחטפו.

תאריך:  12/07/2006   |   עודכן:  13/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
עם תום השיחות אמר ראש המו"מ של הגרעין האירני כי מדינתו זקוקה לזמן נוסף כדי לשקול את החבילה התמריצים הבינ"ל שהוגשה בחודש שעבר
מתן פריידין
חברת התרופות אלי לילי הגישה תביעות כנגד 26 סוחרים בתרופות סיאליס מזויפות בישראל    מנכ"ל החברה: הזייפנים מסכנים את בריאות הציבור
מתן פריידין
בית המשפט המחוזי בחיפה זיכה את דותן לבוב וירון דהן, שנאשמו במשך כחמש שנים ברצח רונן אלקיים, על-רקע סכסוך רומנטי    עורך דינם של הנאשמים: כתב האישום התבסס על שמועות
שלומי דיאז
המשטרה חשפה את הכדורים בפשיטה על ביתו של תושב תל אביב    בצפון נעצר צעיר שהפעיל ילדים כבלדרי סמים
יפעת גדות
יצר קשר באמצעות הטלפון הסלולרי עם חברת סיטל בינלאומי וזו הפעילה תוך זמן קצר גורמי קשר הפועלים לאיתור וחילוץ באזורים הרריים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il