X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  תחקירים
במחקר שפרסם Warner d. Farr נטען: בידי ישראל 400 פצצות "תרמו-נוקלאריות ואטומיות" הניתנות לשיגור. "תרמו-נוקלאריות", בלשון העם, פירושו: פצצות מימן. הפצצות הן, כיום, הנשק הנורא ביותר בתולדות האדם, כך שגם המעצמות הגדולות כבר אינן משתמשות בו. מרוב פחד.
▪  ▪  ▪

הסקרנות האנושית היא אולי התכונה החשובה ביותר היוצרת את מותר האדם מן הבהמה. סקרנות זו הקימה תעשיות יש מאין, פתרה חידות ותעלומות, יצרה פצצות אטום ואף הובילה את המחקר האנושי לפיצוח הקוד הבלתי מפוענח של המבנה הגנטי של האדם.
סקרנות זו היא גם הכוח המניע את המדענים, בכל תחום מחקרי, להמשיך במסע המפרך של חיפוש כל התשובות עד סוף כל השאלות. והדרך הזו אף הובילה אותם, לאחר שגילו את הנוסחה הנעלמת של הרכבת פצצות אטום, לשאול את השאלה: ומה הלאה. מה, בתחום תגובת השרשרת הגרעינית, מסתתר בסוף שני המסלולים לייצור פצצת אטום -מאורניום מועשר או מפלוטוניום.
את התשובה לשאלה סבוכה ומורכבת זו גילה המדען האמריקני פרופסור אדוארד טלר, יהודי וידיד ישראל שביקר בארץ פעמים רבות ל"שיחות מדעיות ידידותיות", ולימים נודע בתואר "אבי פצצת המימן", הפצצה שהיא "תשובת האימים" בסוף דרך המחקר האטומית.
מדוע "תשובת אימים"? כל אחד מאיתנו מכיר את תמונות הזוועה האנושית של תוצאות הפיצוצים האטומיים בהירושימה ונגאסאקי, פיצוצים שהובילו לסיומה של מלחמת העולם השניה. כל אחד מאיתנו ראה את תמונת הפטריה האטומית מיתמרת אל לב הרקיע ושמע על איומי ה"פצצה" במסגרת המלחמה הקרה בין מזרח למערב, על הרתעה גרעינית, על מאזן האימה. אבל רק מעטים יודעים כי אם זוהר כוחו של הפיצוץ האטומי מתואר כ"שבעתיים כאור החמה", הרי פצצת המימן, שרק מעטות כמותה נוסו בתולדות האנושות, היא לב החמה הלוהט עצמו. הפטרייה הנוצרת מתהליך הביקוע הגרעיני של המימן נראית כמו שמש ענקית הבוקעת ממעבה האדמה וגדולה מאות מונים מהפטרייה של הפיצוץ האטומי.
גם כוח ההיזק שלה הינו כמעט מעבר לגבולות ההבנה האנושית. עוצמת פצצת המימן, למשל, נמדדת במגאטון (מגאטון אחד שווה למיליון טונות ט.נ.ט). כדי להמחיש את ממדי עוצמתה המבהילה של פצצת המימן, ראוי לדעת, כי פצצת האטום דוגמת זו שפוצצה בשמי נגאסאקי (Fat boy) והיתה בעלת כוח נפץ של כ-15 קילוטון טנ.ט. (קילוטון אחד שווה לאלף טונות ט.נ.ט) היא בסך הכל הנפץ של פצצת המימן. רק באמצעות ביקוע גרעיני של פלוטוניום אפשר לייצר את תגובת השרשרת באטומי המימן ועימה להעלות מן התופת, אל פני כדור הארץ, בלהבה נוראה לוהטת ואדירה, את כל כוחם הדמוני של השדים.
בעיני ההדיוט נראה כי רק יודעי רז בודדים מכירים את סוד ייצור פצצת המימן. אבל האמת היא כי כל הדיוט, כולל הטרוריסט הנודע אוסאמה בן-לאדן, יכול - אם ירצה בכך - לבנות פצצת מימן על בסיס מיטב הידע המתקדם בעולם. ואת המידע הזה ניתן למצוא איפה אם לא - באינטרנט. אם תשאל את המחשב שלך "איך לבנות פצצה תרמו-גרעינית" מיד תצוץ בפניך התשובה הברורה - ביותר מ-4,000 כתובות. כמובן שבכתובות אלה מצויים גם כל ההסברים לבניית פצצת אטום "פשוטה", למקרה הצורך.
כדוגמה:
באתר fas.org/nuke/hew/library/teller.html אפשר למצוא מאמר מלומד על אודות השיטה לבניית פצצת מימן על-פי שיטת טלר-אולאם, הקרויה "פצצת שני השלבים", כולל כל המרכיבים הטכניים והכימיים הנדרשים, תרשים צבעוני של הפצצה וכל הסבר מדעי נדרש. מה שחסר: כמה זה עולה ובאיזו כתובת מדויקת ניתן להשיג את הפלוטוניום. בכל מקרה, למען הסדר הטוב, מזהירים את הסקרן כי הפלוטוניום הינו חומר רעיל ומסוכן.
מדענים ישראלים רבים חקרו את התחום האטומי, ואף השיגו בו הישגים שתהילתם הלכה לפניהם בכל העולם. אבל האם כמו רבים וטובים ממדעני האטום בעולם גם הישראלים המסוקרנים לא עצרו באמצע הדרך המחקרית. האם גם הם ביקשו, כפי שפורסם לא אחת בעולם, לדעת את פשר החידה שבסוף נתיב המסתורין. אם אכן מדעני ישראל הגיעו אל הפתח של "העולם החדש" המימני הזה ואף נכנסו לתוכו - על כך אין תשובה מוסמכת. אבל ההערכה הרווחת בעולם המדעי היא שהתשובה לשאלה זו חיובית. דוגמה להערכה כזו ניתן למצוא, למשל, במחקר תחת הכותרת “Holy of Holies” (קודש הקודשים) שפרסם Warner d. Farr מהמרכז למניעת הפצת נשק גרעיני של חיל האוויר האמריקני.
בסיומו של המחקר נמסרים פרטים, חשבונאיים משהו, על התפתחות ארסנל הפצצות והטילים של ישראל משנת 1967 עד 1997. בסוף הרשימה, בהצנעה מסוימת, כאילו בדרך אגב, כתוב: בידי ישראל 400 פצצות "תרמו-נוקלאריות ואטומיות" הניתנות לשיגור. "תרמו-נוקלאריות" בלשון העם פירושו: פצצות מימן. הפצצות שהן, כיום, הנשק הנורא ביותר בתולדות האדם, כך שגם המעצמות הגדולות כבר אינן משתמשות בו. מרוב פחד. פחד שהמשך הפיתוח והניסויים יביאו לכך שהגזע האנושי ייכחד מעל פני האדמה.

תאריך:  22/04/2002   |   עודכן:  22/04/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
ד"ר שאול קמחי, ד"ר שמואל אבן, פרופ' ג'ראלד פוסט
המחקר הוכן עבור המכון הבינלאומי למדיניות נגד טרור
המרכז הבינתחומי, הרצליה; להלן תקציר הדיוקן.
יואב יצחק
בית המשפט דחה בקשת ארנון מוזס - שנחשד בניסיון להדיח שופט בישראל לעבירה ולמשוא-פנים - והתיר עתה ליואב יצחק ולמעריב לפרסם את המידע הסנסציוני; טענתו של מוזס כי מדובר בענייני משפחה האסורים בפרסום, נדחתה; השופטת קבעה: "מעשה אסור של פניה לשופט איננו יכול, בשום אופן, להחשב חלק מההליך המתקיים בבית המשפט לענייני משפחה..."
יואב יצחק
מנהלי חברות ביטוח מובילים, ובראשם מנכ"ל קבוצת כלל ביטוח, אביגדור קפלן, קיימו פגישות כדי למצוא פתרון: כיצד לסגור על אחד המתחרים - לאומית קייר; הבעיה היא שהדבר נעשה תוך יצירת קרטל בלתי חוקי לכאורה
יואב יצחק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il