X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תת גונדר רמי עובדיה מפקד כלא מעשיהו התראיין לערוץ 2 ושיתף את הציבור בבעיות שמעוררים עצורי ההינתקות בבית הכלא עליו הוא מופקד; עו"ד יצחק בם מזכיר כי תת גונדר עובדיה "שכח" לספר מספר פרטים "שוליים" הנוגעים לאלימותו שלו כלפי העצורים שנחשפו כאן ב-NFC
▪  ▪  ▪

בעקבות פרסומים על מקרי אלימות והתעללות מהם סבלו עצירי ההינתקות בכלא מעשיהו ושנחשפו באתר NFC, יצא תת גונדר רמי עובדיה, למתקפת נגד מתוקשרת. בראיון לערוץ 2 "מדם ליבו" סיפר תת הגונדר על התנהגותן הרעה של העצירות הקטינות, על הניסיונות להבריח פלאפונים וסיכם כי המנטאליות של עצירי ההינתקות דומה לזאת של אסירים ביטחוניים, לאמור דין מתנחלים כדין מחבלים. ממש "מתנחבלים".
האם אכן מדובר במנטאליות של מחבלים? רוב עצירי ההינתקות מואשמים עבירות בלתי אלימות (אלא אם השוטרים שהכו אותם עם מעצרם גם "תפרו" להם אישום בתקיפת שוטרים). כל עבירות המשמעת אותן מייחס להם רבי עובדיה מדם ליבו אינן אלימות. רוב העצירים הנם כאלה שיכולים להשתחרר בתנאים מגבילים ונשארים בבית הסוהר מרצונם, לכן גם לא ברור מדוע אינם יכולים להחזיק פלאפונים ועל מה יצאה חמתו של מר עובדיה כאשר ניסו להבריח להם פלאפונים. הרי אם ישתחררו, כפי שוודאי שלטונות בית הסוהר היו רוצים, יוכלו להשתמש בפלאפון כאוות נפשם.
אולם היו גם כמה דברים שוליים שרמי עובדיה שכח לספר בראיון. למשל, תת הגונדר הישר כסרגל שדיבר מדם ליבו שכח לעדכן את הצופים על כך שהכה את הקטין שגידף חובש דרוזי באגרוף בפניו. נכון, לא יפה לגדף, קל וחומר על-רקע לאומי, קל וחומר בן בנו של קל וחומר לא יפה לגדף על-רקע זה חובש ששירת בצבא. אבל מישהו צריך לספר לרמי עובדיה שעונשים גופניים בבתי הסוהר בוטלו מזמן ואין הוא מוסמך להרביץ באסירים תורה באגרופיו.
סף הגירוי של תת הגונדר כנראה נמוך אף יותר מזה. במקרה אלימות אחר שתועד, רמי עובדיה הכה עציר על כך שסירב "למחוק" את החיוך מפניו לפי ההוראה של עובדיה. גם בהנחה שלחייך זו עבירת בית סוהר, מישהו צריך להסביר למפקד הכלא שאלימות היא אחד המאפיינים של מנטאליות עבריינית.
תת הגונדר עובדיה לא חוסך את נחת זרוע מעצירים בעלי "מנטאליות של אסירים ביטחוניים", ודואג לחפות על מקרי אלימות והתעללות שמבצעים אחרים. כאשר אחד מקציני יחידת נחשון, העוסקת בהובלת אסירים, העיף עציר ממכונית אל האספלט ויחד עם אחרים גרר אותו באזיקיו למכונית אחרת, כאשר הוא משאיר סימני חבלה בפרקי כפות ידיו של העציר, דאגו שלטונות בית הסוהר לשים את קורבן ההתעללות בבידוד. האיש לא יכול היה להודיע למשפחתו על אשר אירע ובימים הראשונים באגף העונשין לא הייתה לו האפשרות אפילו להחליף את בגדיו. כך ביקשו שלטונות בית הסוהר לחפות על הקצין המתעלל ולמנוע את דליפת הסיפור.
מהתנהגותו של רמי עובדיה מתגלה מנטאליות של אלימות ומרמה. לפנינו אדם שמכה ולאחר שהכה משחיר את פניהם של המוכים. מן הראוי שעבריין עוטה מדים זה ייטול קורה מבין עיניו בטרם ידבר על המנטאליות של עצירי ההינתקות. הם לפחות לא מכים.

תאריך:  17/07/2005   |   עודכן:  17/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בועז מושקוביץ
האין זה דבר טריוויאלי לומר, שבכל דיון חייבת להיות הסכמה ברורה לגבי משמעות המלים, שהמתדיינים משתמשים בהם? בחיי היומיום שלנו, בעולם המקצועי, העסקי והמדעי, הדבר מובן מאליו, אך לא כן בעולם הפוליטיקה המזרח תיכונית: כאן כל אחד מגדיר לעצמו את משמעות המושגים, משתמש בהם בשיא הטבעיות וכל העולם מעמיד פני מבין במה מדובר
דליה זליקוביץ
גורי גרוסמן
חיים יבין אינו ראוי עוד לכינוי המכובד "מר טלוויזיה", לאחר שהאכילנו מרורים בסדרה המתיפייפת והצבועה שלו
עו"ד אברהם פכטר
אלימות בבתי ספר, במקומות בילוי, בכבישים, בהינתקות, בספורט, בפוליטיקה, נגד נשים, בריונות מילולית ופיסית גם בתקשורת    חלק מתשדירי השירות נגועים ומעודדים אלימות    אז מה הפלא? הצעתי - פחות ועדות יותר מעשים
יונה סוקולובסקי
אחר שקראתי באתר זה על יום הזיכרון שנערך בעכו לזכרם של שלושה פורעים ערביים במאורעות תרפ"ט בחברון, פקדו אותי מחדש הסיפורים הנוראים שאבי ע"ה נמנע מלספר לי אך אנשים שידעו סיפרו ורשמו את המעשים בספר    133 יהודים נרצחו במאורעות תרפ"ט בארץ ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il