X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

הרבה אנשים טובים עומדים לאבד את כל עולמם בשבועות הקרובים. אנחנו נראה אותם נגררים מבתיהם בידי חיילים וחיילות, בוכים, בועטים לכל עבר, נעלמים בתוך כלי רכב צבאיים. הכל יהיה סטרילי למהדרין. חפצי הבית ייארזו בידי לובשות מדים מבוישות. פה ושם יתגלגל לו דובי קטנטן על הרצפה. רגל צבאית תבעט בו בחביבות.
הילדים הקטנים ייאספו ויועברו למקומות איסוף צבאיים בעוד שהוריהם ישלחו למחנות מעצר. אנשי מצ"ח יחקרו כל גילוי של אמפטיה למפונים, והפרקליטים הצבאיים יטרחו על הגשת כתבי אישום לבתי הדין הצבאיים נגד המסרבים לפקודה שהיא, כמובן, חוקית בעליל. הרבנות הצבאית תעסוק בפינוי הקברים. קולות הנפץ שיישמעו ברקע לא יהיו של מתנחלים המתנגדים בכוח למעשה הנבלה הנעשה בהם.
הרמטכ"ל יכול כבר לקשקש בזנבו. הניצחון של צה"ל כמעט מונח בכיסו. הממשלה החליטה. הכנסת אישרה. ודן ח-ל-ו-ץ, זחוח מתמיד, יוכל לחרוץ עוד חריץ בחגורת מכנסיו. בוועדת חוץ וביטחון הוא אפילו יוכל לומר לכל מקטרגיו, אלה שרואים בכיליון עיניים את רפיסות הדעת של צמרת צה"ל, שכישורי רבים ממנה נבחנו על באמת, בעיקר, בפרוזדורי לשכת ראש הממשלה, שחייליו חזרו הביתה בשלום.
דן ח-ל-ו-ץ הוא, אולי, לא 'מינוי פוליטי', אם כי גם על כך אפשר להתווכח - כמו על האופן שבו נבחר היועץ המשפטי לממשלה, זה שהזדרז למחוק לאריאל שרון את כתב האישום שכבר הוכן נגדו - אבל הוא בוודאי יירשם בדפי ההיסטוריה כמי שהוביל, בלא מעט חדווה, את תהליך הנסיגה הארור הזה.
זה יהיה, מן הסתם, אחד מרגעי השפל העגומים ביותר של התנועה הציונית מאז ראשיתה. מכאן ואילך צפויה רק התדרדרות. קיר הברזל שעליו נסמכה מדינת ישראל מאז הקמתה נסדק. הערבים כבר מכים בו בתקווה למצוא בו עוד סדקים. הסולידריות החברתית שראתה בצה"ל את המוסד האולטימטיבי שבמסגרותיו מצאו הכל, ותיקים ועולים חדשים, ילידי הארץ וכאלה שזה מקרוב באו, עשירים ועניים, בני כל העדות, דרך להגשמה לאומית עברה מן העולם. ציבור גדול, מסור, בלתי מתפשר, נאמן, סולד עתה מן התפקיד המאוס שאותו ממלא צה"ל.
בעתיד, יש להניח, ששורותיו יתמלאו, כמו בארה"ב, בעיקר, במובטלים ובחסרי בית. כוחות ראויים, מן המחנה הגדול מאוד -מאוד, שלא יהיה לאיש ספק בכך, שהאידיאולוגיה הלאומית-הימנית משמשת עבורו מעין לפיד המאיר את הדרך, יעשו את הכל כדי שלא להיות חלק ממנו.
דן ח-ל-ו-ץ מדבר, לפי שעה, רק על תלמידי ישיבות ההסדר, אולם הם לא היחידים שרואים כיום בצה"ל קבלן כוח אדם העושה בפקודתו של ראש הממשלה את הנתעב שבמעשים.
אין ספק, שחלק מאלה המרכיבים כיום את הדרג הבכיר בצה"ל יקבלו מיד לאחר סיום הפינוי של האנשים מבתיהם בגוש קטיף ובצפון השומרון שדרוג, כמו אלוף פיקוד הדרום שכבר קיבל הבטחה לנסיעת -כיף לוושינגטון למשך כמה שנים, או אחרים שלהם כבר הובטחו ג'ובים עתירי הכנסות במגזר הציבורי-עסקי, אבל לכל אחד מהם יש לומר בפשטות רבה: כשתסיימו לבלות ברחבי העולם על חשבון הקופה הציבורית לא בטוח שיהיה לכם לאן לחזור.
אף אחד לא רוצה להרגיש טיפש. צה"ל מתקפל תחת אש. אי אפשר לברוח מן העובדה הזאת. 'תוכנית ההינתקות' היא בסך הכל שם מכובס למהלך פוליטי המבטא קריסה מוחלטת של תורה מדינית שהייתה נר לרגליה של המדינה היהודית מאז הקמתה. מי שלא מבין את זה כעת ימצא בצה"ל הרבה דחלילים בעוד מספר חודשים ולא רחוק היום שאת המתגייסים החדשים יצטרכו להביא בכוח לוכדי עריקים.

תאריך:  17/07/2005   |   עודכן:  17/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
המועדון שלא הציל את אילון ב-2001 מהרשעה במשפט הקרטל, יאפשר לה זינוק עיסקי חדש ב-2005
עו"ד יצחק בם
תת גונדר רמי עובדיה מפקד כלא מעשיהו התראיין לערוץ 2 ושיתף את הציבור בבעיות שמעוררים עצורי ההינתקות בבית הכלא עליו הוא מופקד; עו"ד יצחק בם מזכיר כי תת גונדר עובדיה "שכח" לספר מספר פרטים "שוליים" הנוגעים לאלימותו שלו כלפי העצורים שנחשפו כאן ב-NFC
בועז מושקוביץ
האין זה דבר טריוויאלי לומר, שבכל דיון חייבת להיות הסכמה ברורה לגבי משמעות המלים, שהמתדיינים משתמשים בהם? בחיי היומיום שלנו, בעולם המקצועי, העסקי והמדעי, הדבר מובן מאליו, אך לא כן בעולם הפוליטיקה המזרח תיכונית: כאן כל אחד מגדיר לעצמו את משמעות המושגים, משתמש בהם בשיא הטבעיות וכל העולם מעמיד פני מבין במה מדובר
דליה זליקוביץ
גורי גרוסמן
חיים יבין אינו ראוי עוד לכינוי המכובד "מר טלוויזיה", לאחר שהאכילנו מרורים בסדרה המתיפייפת והצבועה שלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il