X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מיכאל שרון פסיכולוג ניסויי על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
דוגמא לתקווה במקומותינו: נעקור ונקווה לטוב... דומה שבידי האוליגארכיה השלטת הפחת תקוות (שווא) היא כלי עיקרי לסימום התבונה הערה. ולכל השאר../
▪  ▪  ▪

התקווה - האמצעי העיקרי של אוליגארכיה דכאנית לרתום את ההמונים, ואותך, למאמצי סרק, למטרות בזיזה. ולהביא להכחדתכם ההדרגתית, רוחנית ובאופן ממשי - הצטמקות כוחות החיים, מערכת חיסונית איתנה (עקב התקווה) המשרתת מצב בו הגוף אינו ניכחד, וכל זאת להביאך לתשישות בשרות ההגמונייה (בפרט בישראל) - להפכך לעבד, ולסמם את רוחך.
ססמאות התקווה (כפי שהפריח אותם למשל אהוד ברק בבחירות 99' "להחזיר את התקווה למדינה"...) נועדו להגביר את הפערים, ולהביא לשיתוק כוחות התבונה וההתנגדות.
התקווה - מפיחה פסיביות, וויתורים, וממיטה אובדן. התקווה בשרות האוליגרכיה השלטת היא המכשיר העיקרי להביא לאובדן וקריסת מערכות, ולהתדלדלות הגוף ממנו היא יונקת.
האם מות הגוף יהיה גם מות האוליגארכיה? רק חלקה. לחלק אחר יש - כפי שטוענות שמועות עקשניות הניראות במציאותינו לא בלתי סבירות - הון רב בבנקים בשוויץ ובניו-יורק, וכאשר הדברים יקרסו (כפי שאמרה לי פעם, בשנת 88' אוליגארכית ישראלית שעבדה בשב"כ, אי אז בשפת ימה של תל אביב, חוף גורדון) ניברח לחו"ל.
התקווה לפי הבולשביזם.
מרקס ראה בהפחת תקווה דרך לעודד את המהפכה. מחד, יש סטיכיה (הכרחיות) דטרמיניסטית - המטריאליזם הדיאלקטי (בקפיטל) אך מרקס המוקדם של כתבים כלכליים-פילוסופיים מציג מחד את הזונה הגדולה - היא הקפיטליזם (או הכסף), וברוח בלזק (ותוך ציטוט טימון איש אתונה של שייקספיר) הוא מדבר על הכסף, ההופך את המכוער ליפה, את הזקן למושך וצעיר וכד'.
המצב מייאש? הכל הפוך למה שצריך היה להיות על-פי סדרי הטבע ותחושת הצדק הטיבעי? נישארה התקווה. כן, מרקס המוקדם מאמין בתקווה, היא מפעפעת והכרחית בכל כתביו המוקדמים, שבצרוף לתחושת הניכור תביא אותנו לשנות. וכך גם הרברט מרקוזה, המרקסיסט בן אסכולת פרנקפורט, נביא השמאל החדש בשנות ה-60' המדבר על הכוח המניע - האירוטיקה המשוחררת (האדם החד מימדי, ארוס והציויליזצייה), אך למעשה, מכל דבריו מתרמזת ומובלעת התקווה, התקווה לשיחרור.
ובישראל, מאז ומתמיד (על-פי הזרם המרכזי-סוציאליסטי בציונות).
בישראל אמרו כל השנים, לפי המסורת הבולשביקית: יהיה טוב... צריך לקוות לטוב... סבלנות חברים, הרבה תקווה והרבה סבלנות. והבלגה.. ותקווה...
צריך לקוות רק לטוב. סמוך. יהיה בסידר.
אמרו זאת ערב מלחמת יום כיפור. ואמרו זאת ערב אוסלו. ואמרו זאת בתופת הפיגועים בעיצומה של אוסלו, ב-94' וב-95' (אלה הם קורבנות השלום. זה מחירה של התקווה. העיקר שיש תקווה בלב...). ואמר זאת ברק ("להחזיר את התקווה למדינה") בססמת מחץ שבכוחה ניבחר (ואולי גם בכוח התקווה באי אלו עמותות עלומות..) ובכוח התקווה היציע 98% משטחי יו"ש ועזה לערבים.
ואומרים זאת עכשו: נעקור ונקווה לטוב. קחו למשל את רון נחמן, ראש עיריית אריאל, שיום אחרי כפר מימון - הכריז: "החלום שלנו על ארץ ישראל נשבר, והיום נדרשת תקווה חדשה".
עוד לא אבדה תקוותנו.

תאריך:  27/07/2005   |   עודכן:  27/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יראון פסטינגר
אילון קפלן
עו"ד חיים קליר
כל האמת על הפוליסות לאובדן כושר עבודה
נרי אבנרי
לאורך כל הקריירה הפוליטית שלו נוהג שרון ב"שותפיו" לקואליציה כמו קונדומים - משתמש וזורק    מה זה אומר על שרון ומה זה אומר על הפוליטיקאים שזרק
עו"ד ליאת בכר-סגל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il