X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רבותינו חברי הכנסת ושופטי העליון תומכי ההינתקות: חשוב שתגייסו את שאריות יושרתכם ואומץ לבכם ותהיו שם למען הפנם היטב את מחיר החלטותיכם. כל כך-משום שאנחנו עלולים לעמת אתכם עם מצפונכם כאשר יתווספו למחיר הזה המחירים הנוספים שניצניהם כבר איתנו
▪  ▪  ▪

אנחנו משלמים לכם משכורות ומחזיקים לכם לשכות. אנחנו ממנים לכם מכוניות, טלפונים ניידים ונייחים, פנסיה משוגעת ונסיעות לחו"ל. אנחנו סובלים את תאוות השררה חסרת המעצורים שלכם, את השחיתות שאתם מייצרים לתועלתכם האישית ומשאירים אותה מאחריכם לתמיד, וגם את ההגנה החצופה שאתם מעניקים זה לזה כשאתם נתפסים בקלקלתכם.
אנחנו סובלים את כל זה, בעיקר כדי שתפקחו עין על הרשות המבצעת. בשבוע הבא עומדת זו לבצע מה שמוגדר מקיר לקיר כ"אירוע מכונן", ולכן היכבדו, היו שם ופקחו היטב-היטב על האופן בו יתבצע האירוע, הלכה למעשה: אל תסירו עין מ-20000 שוטרי המדינה היהודית ולפחות שתיים מאוגדות צבאה כשהם מפעילים "כח פיזי מתון" כנגד 8000 מהטובים שבאזרחיה. ובעודכם ממלאים את תפקידכם, זיכרו שאפילו בית המשפט העליון קבע שהמעשה הוא הפרת זכויות היסוד של אותם 8000. זהו יום התשלום, ח"כים: היו שם ודאגו שהנבלה לא תחרוג מהגבולות שאתם ושותפיכם בבית המשפט העליון הואלתם לתחום לה.
מאחר שאין ויכוח סביב עצם העובדה שזה אירוע מכונן, לא פורטו מרכיביו המכוננים בשום דיון ציבורי. כדאי להצביע על שתי רגליו למען תשמשנה תזכורת לאחראים לו, וייאמר מייד, שלא עצם הפינוי של קרקע ו/או של אזרחים מכוח החלטה של ממשלה ו/או של מעצמה זרה הוא האירוע המכונן: כאלה כבר היו בעבר אחרי מלחמות העצמאות (ניצנה) , קדש (סיני) ויום כיפור (שוב סיני), והשמיים לא נפלו.
אתם, ח"כים יהודים, הצבעתם עבור חוק פינוי-פיצוי ביחד עם הגייס החמישי של האויב, בפרלמנט היהודי. יחד איתם אתם אחראים להפרה הזו של זכויות היסוד, שהיא רגלו האחת של האירוע המכונן: היו שם וחוו במו-חושיכם את האופן שבו ישלמו 8000 קורבנותיכם את מחיר הצבעתכם, ורק אחת חיסכו מהם: את חבריכם הערבים השאירו בבית, למען ירקדו "רק" על גגות טייבה ונצרת ולא על אלה של נצרים וכפר דרום.
רגלו השנייה של האירוע המכונן ניצבת בבית המשפט העליון, שהכשיר מה שלפחות 45% מיהודי המדינה בטוחים שהוא שרץ. הוא קבע שחלים סעיף 4 לחוק יסוד חופש העיסוק וסעיף 8 לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו שזה לשונם: "אין פוגעים בזכויות יסוד שלפי חוק זה אלא בחוק ההולם את ערכיה של מדינת ישראל, שנועד לתכלית ראויה ובמידה שאינה עולה על הנדרש...".
גם אתם, שופטי העליון, הואילו להיות שם מפני ש:
א) אתם קבעתם שחוק פינוי-פיצוי "הולם את ערכיה של מדינת ישראל". לכו לראות איך נראית ההלימה הזו בשטח.
ב) אתם אחראים להרס הדמוקרטיה כאן, בכך שניכרתם ללא שוב 45% מיהודי המדינה כלפי כנות כוונותיכם וכלפי שיקול דעתכם המקצועי. דמוקרטיה איננה יכולה להתקיים כאשר המוסד השיפוטי העליון של מדינתם איננו לגיטימי בעיני 1/3 מהאזרחים הסוברים שהוא נגוע בשיקולים ובערכים זרים. לכן, היו שם, והפנימו במו חושיכם את העוצמה של שלילת הלגיטימיות שלכם.
ג) חשוב לתעד בזמן אמת את הנעשה בשטח שמא אין הוא "במידה שאינה עולה על הנדרש": הלא ייתכן שתידרשו לכך בעתיד הקרוב.
ד) מפיכם למדנו ש"בתוך עמכם אתם יושבים". מתי הזדמן לכם לשבת בתוך עמכם כאשר נשללים ממנו באופן סיטוני פירות "המהפכה החוקתית" עליה הכרזתם לפני שני עשורים? זו יכולה להיות חוויה מכוננת עבורכם באופן אישי, אתם שכה אמונים על משמר הצדק.
ה) במקום תתבצע הפרה סיטונית של זכויות יסוד של אזרחים מידי משטרתם וצבאם-הם, הגם שלכאורה "לתכלית ראויה". תוכלו להעשיר את הקהיליה המשפטית הבינלאומית במאמרים מלומדים, מכלי ראשון ובמיטב כתבי העת המקצועיים: לנגד עיניכם יתרחש אירוע בעל משמעויות משפטיות חסרות תקדים ב"עולם הנאור", שטרם חווה הפעלה משותפת של צבא או משטרה כנגד אזרחים חפים מפשע (קל וחומר של שניהם ובמסגרת תוכנית מפורטת ומתואמת) מאז ימי הרייך השלישי.
רבותינו חברי הכנסת ושופטי העליון, תומכי ההינתקות: חשוב שתגייסו את שאריות יושרתכם ואומץ לבכם ותהיו שם למען הפנם היטב את מחיר החלטותיכם. כל כך-משום שאנחנו עלולים לעמת אתכם עם מצפונכם כאשר יתווספו למחיר הזה המחירים הנוספים שניצניהם כבר אתנו:
• השתלטות ברוטאלית של רשות מבצעת מושחתת על כל הווית חיינו.
• בית משפט עליון שבחר לאבד לדעת את הלגיטימציה הציבורית שלו תמורת מילוי מאוויהם הפוליטיים של חבריו.
• ה"תכלית הראויה"- התגברות וודאית של הטרור כדי להעתיק את החלטותיכם לשאר שטחי יו"ש.
מועמד לראשות ממשלה ביקש כאן סליחה מציבור שלם על קיפוח הציבור הזה בעבר. ראש ממשלה אחר לקח (משום מה) אחריות על רצח ערבים שבצע יהודי מטורף, ושופט עליון הביע פעם חרטה על ששלח מישהו לכלא. אולי נזכה לשמוע כאן חרטה גם מפיכם שלכם, אתם האחראים להרס הדמוקרטיה והציונות במדינה שהייתה פעם ציונית ודמוקרטית. פני הדברים הם שגם אם נשמע כזאת-זה יהיה, כרגיל, מאוחר מדי.

הכותב איש עסקים חילוני תושב תל אביב
תאריך:  11/08/2005   |   עודכן:  13/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רא"ל דן חלוץ
איגרת הרמטכ"ל לחיילי ומפקדי צה"ל לקראת ההינתקות    יום חמישי, ו' אב התשס"ה, ‏11 ‏באוגוסט ‏2005
נחמיה תנא
מיתוסים שעיתונאים אוהבים
גורי גרוסמן
צילום החיילות ב"ידיעות אחרונות", המחופשות למתנחלות, חיוך רחב על פניהן ובחיקן בובות, מעורר סלידה ובחילה
בצלאל לביא
בעידן המודרני יש רק מקרה אחד הדומה למקרה שלנו: העיר ברלין שנחלקה בתום מלחמת העולם השניה בין המזרח והמערב והייתה מצויה כולה בתוך שטחה של מזרח-גרמניה
מתי טוכפלד
המפץ הגדול, תיאוריה מעט יותר הזויה, המדברת על כך ששרון חובר לשמעון פרס ולטומי לפיד למפלגה אחת, מקבלת עתה התייחסות חדשה, לאור הסקרים המראים כי מפלגת שלושת הקשישים תקבל לא פחות מ-38 מנדטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il