X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם קרן ההשקעות האמריקנית שלון ונצ'רס
▪  ▪  ▪

קרן ההשקעות האמריקנית שלון ונצ'רס Shalon Ventures המתמחה בהשקעות בשלבים מוקדמים מאוד בתחום מדעי החיים, מקימה בימים אלה את זרוע ההשקעות הישראלית שלה.
שלון ונצ'רס הוקמה בשנת 2000 על-ידי האחים טדי ודרי שלון. המשרדים האמריקניים של הקרן ממוקמים בפאלו אלטו קליפורניה ופעילות הקרן מתמקדת בהשקעות בשלבים ראשוניים ומוקדמים מאוד ברופאים, מדענים או מהנדסים אשר זיהו בעיות וצרכים משמעותיים ובלתי פתורים בתחום הרפואי.
שלון ונצ'רס מזוהה עם פורטפוליו של חברות אמריקניות מצליחות אשר חלקן כבר הבשילו ונמכרו לחברות ציבוריות בארה"ב. דוגמה בולטת לכך היא חברת Synteni שפיתחה שימושים מתקדמים לשבבי גנום, אשר הפכה מעבודת דוקטורט אקדמאית של ד"ר דרי שלון לשחקנית עולמית מובילה בתחום. Synteni נרכשה חמש שנים לאחר היווסדה בידי חברת Incyte הנסחרת בנסד"ק.
חברה נוספת כזו היא Biopolymerix אשר פיתחה, בשיתוף עם סם סוואן, פרופסור ומדען בכיר בתחום הכימיה מאוניברסיטת מסצ'וסטס, ציפוי אנטיבקטריאלי למגוון רחב של אפליקציות רפואיות. החברה נרכשה בידי Biocompatibles International.
בשנתיים האחרונות, הקימה שלון ונצ'רס 3 חברות חדשות בשיתוף עם רופאים ומדענים מובילים בארה"ב: OsteoGenix - שפיתחה התוייה חדשנית בתחום עידוד צמיחת עצם, AirXpanders - המפתחת שתל חדשני לנפגעות סרטן השד, ו - iWHISPER - המפתחת אביזר נישא ושירות חדשני עבור האוכלוסיה הגדלה והולכת הסובלת מעודף משקל.
לדברי דרי שלון המנהל את פעילות הקרן בישראל, שלון ונצ'רס ישראל תתמקד בפיתוח מכשור רפואי ופיתוח של התוויות חדשות לתרופות קיימות. ייחודה של שלון ונצ'רס, גם בנוף הבינלאומי, נעוץ בכך שהקרן אינה משקיעה בחברות סטארט-אפ קיימות אלא בשלבים מוקדמים הרבה יותר של זיהוי צורך רפואי משמעותי ובלתי פתור, או רעיון אשר עשוי לשמש כפיתרון לצרכים שכאלה.
המודל העסקי לפיו פועלת קרן שלון מתבסס על בניית שיתופי פעולה ושותפויות עם רופאים, מדענים או מהנדסים בעלי רעיונות יצירתיים ראשוניים, וקידום רעיונות אלה, על-ידי הצוות הניהולי הפנימי של הקרן וגורמים נוספים, לשלבי בשלות מתקדמים יותר. הקרן מבססת את השקעתה על הון עצמי ובמסגרת זו היא מבצעת בדיקות היתכנות, רישום פטנטים, הקמת חברות וביצוע מו"פ לשלבי ניסויים קליניים. שלון ונצ'רס פועלת למסחור הטכנולוגיות באמצעות בניית שותפויות אסטרטגיות בשלבים מוקדמים עם חברות רב-לאומיות בתחום הרפואי, ובשיתוף פעולה עם קרנות הון סיכון בינלאומיות מובילות בתחום מדעי החיים. התחומים בהם מתמקדת שלון ונצ'רס מגוונים ונרחבים, וכוללים: אסתטיקה, קרדיולוגיה, כירורגיה, כלי דם, אורולוגיה, רפואה פלסטית , רדיולוגיה התערבותית, גריאטריה ועוד.
דרי שלון מסר כי ההחלטה להקים שלוחה בישראל נובעת מזיהוי פוטנציאל רב בקרב רופאים ומדענים ישראלים. "שלון מאפשרת מודלים מגוונים של הרכבי שותפויות המותאמים לצרכי היזמים. מרבית הרופאים והמדענים מתמקדים בעבודתם היומיומית בבתי החולים או באקדמיה, ואנו מאפשרים להם להמשיך להשקיע את מרבית זמנם בקריירה המקצועית שלהם ובמקביל לשמש כיועצים ושותפים להמשך פיתוח הרעיון. ישראל ניחנה במוחות מבריקים, אולם קיים קושי לגייס הון לשלבים מוקדמים של מיזמים בתחום מדיע החיים. קרנות הון הסיכון והחממות בוחנות טכנולוגיות מתקדמות יחסית. אותנו מעניין הרעיון או זיהוי הצורך ואנו יודעים להבשיל אותו בדרך הטובה ביותר. רשת הקשרים הענפה של שלון ונצ'רס והתשתית הקיימת בחו"ל, בכלל זאת קשר עם מדענים ועם מרכזים קליניים, הכרות מעמיקה עם תהליכי רגולציה וגיוס השקעות ושותפים מהווה ערך מוסף ליזמים ומאפשרת יעילות רבה והאצת תהליכי המחקר והפיתוח".
הצוות הישראלי של שלון ונצ'רס כולל בשלב זה את ד"ר דרי שלון ואמיר ברזילי, יזם סדרתי ומנכ"ל של מספר רב של חברות סטארט-אפ בתחומים מגוונים של מדעי החיים.

תאריך:  14/11/2006   |   עודכן:  14/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il