X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העיתונאי הפלשתיני הישהאם ג'ראללה, פירסם מאמר בכתב העת "גיטסטון אינסטיטיוט" תחת הכותרת: "תהליך השלום: מבט מהגדה המערבית"
▪  ▪  ▪
אבו-מאזן [צילום: פלאש 90]

התזה העיקרית של המאמר היא שהקונפליקט במזרח התיכון איננו על התנחלויות או מחסומים אלא על עצם קיומה של ישראל. התפישה של אובמה את הבעיה מוטעית לחלוטין. הישהאם מאשים את המדיה של אבו-מאזן, הדוברים והאימאמים במסגדים ברדיקליזציה של הפלשתינים והבאתם למצב שרבים מהם אינם מוכנים יותר לשמוע על שלום עם ישראל.
בשנים האחרונות, טוען הישהאם, אבו מאזן השתמש בנושא ההתנחלויות שהועלה ביוזמת הנשיא אובמה, כתירוץ לא לנהל מו"מ עם ישראל. עד אז ההתנחלויות כלל לא הפריעו לאבו מאזן או לקודמו בתפקיד, יאסר ערפאת. שניהם ניהלו מו"מ עם ישראל בשעה שבניית התנחלויות התנהלה ללא הפסקה.
לדעת הישהאם, אבו מאזן השעה את שיחות השלום עם ישראל מפני שהוא מעדיף לכפות על ישראל פתרון ולא להגיע לפתרון באמצעות מו"מ. לטענתו הפלשתינים שואפים להרוס ולחסל את ישראל". הראיה לכך, לדעתו היא שבחירות האחרונות שנערכו ברשות הפלשתינית ב-2006 הצביעו רוב הפלשתינים בעד החמאס הקורא בגלוי לחיסולה של ישראל.
אומנם, כתב הישהאם, היו פלשתינים רבים שהצביעו עבור החמאס כדי להעניש את אבו מאזן על השחיתות של סיעת הפתח, אך הם היו מודעים לכך שבזה הם הצביעו בעד טרור, פצצות של מתאבדים ורקטות על אזרחים תמימים.
פלשתינים רבים מאמינים, כותב הישהאם, שאם תהיינה שוב בחירות בגדה המערבית וברצועת עזה, החמאס ינצח שוב. המדיניות של הרשות הפלשתינית בשנים האחרונות, קובע הישהאם, היא לעודד חרם על ישראל ולהפוך לפשע כל צורה של נורמליזציה עם ישראלים. אבו מאזן וממשלתו גם הקדישו מיטב המאמצים להטביע על ישראל תווית של מדינת אפרטהייד כדי שהיא תהיה מנודה ע"י כל העולם.
אבו-מאזן מאמין, כותב הישהאם, שבעזרת האו"ם ושאר המדינות, הוא יצליח לסחוט מישראל יותר ויתורים מאשר באמצעות מו"מ. לכן, הוא החליט לנסות שוב להשיג הכרה באו"ם במדינה פלשתינית לאורך קווי 1967.
העיתונאי הפלשתיני מסכים עם התפישה שמדינה פלשתינית תהווה איום על ישראל והחשש ממעורבות אירן במזרח התיכון אינה בלתי מבוססת. ברגע שהחמאס ישתלט על הגדה המערבית, אירן, סודן וקבוצות טרור ינהרו לגדה המערבית וזרם הנשק יזרום לגדה לשם ניהול מלחמת ג'יהאד נגד ה"ישות הציונית".
הישהאם מסכים עם הטענה ש"בזכות" תמיכת אירן היה החיזבאללה מסוגל לירות עשרות אלפי רקטות על ישראל והחמאס היה מסוגל להשתלט על עזה, ולהשיג אלפי טילים ורקטות. הוא אף הוסיף, שבעתיד, אירן לא תהסס להשיג דריסת רגל גם בגדה המערבית.
הישהאם גם מסכים עם הטענה שלפלשתינים יש למעשה 2 מדינות:ברצועת עזה ובגדה המערבית.
הפעולות והדיבורים של אבו מאזן בשלוש השנים האחרונות, קובע הישהאם, מוכיחים מעבר לכל ספק, שאבו מאזן ויתר על המסלול של שלום לטובת מאמץ דיפלומטי עצום להביא לדה-לגיטימציה של ישראל בעיני הקהיליה הבינלאומית.
ולסיום, קובע הישהאם, הקונפליקט איננו על ההתנחלויות או המחסומים, אלא על עצם קיומה של ישראל. רוב האנשים בעולם הערבי והמוסלמי אינם מוכנים להשלים עם קיומה של ישראל.

תאריך:  27/12/2016   |   עודכן:  27/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אפרים הלפרין
אתמול הלכתי עם אשתי להצגה, אחלה הצגה, היא שינתה לי חלק מתמונת העולם    עכשיו אני אוהב גם בית המשפט, לא רק את אחי, את אחי אני כמובן אוהב יותר, הוא אח שלי, אז מה אם הוא גר בעמונה ומגדל כבשים?
יוסי ברנע
"הגשש החיוור" הנחיל לנו משפטים ומושגים לרוב    במידה רבה ניתן לראות בתוכניות הבידור של שלושת המופלאים ביטוי לביקורת חברתית-פוליטית    הרי אותו מערכון ממנו שאוב המושג "ישרא-בלוף" נכתב על-רקע דרך קביעה השכר    הרי כיום גם אלו המרווחים פי חמש משכר המינימום מקבלים העלאה בשכרם כששכר המינימום עולה, באשר כביכול שכרם מחושב לפי שכר מינימום
בעז שפירא
אמירתו האלמותית של בן-גוריון "או"מ שמום" הופכת לרלוונטית מתמיד, או אולי יותר נכון לומר כתמיד, איך שתרצו
אריה גל
אכן גם לערביי יו"ש מגיעה מדינה ָ אבל אם יש מיעוט ערבי במדינת היהודים למה שלא יהיה גם מיעוט יהודי במדינת הערבים?
משה גולדבלט
לאחר שתחלוף הפניקה ובטרם יהיה המשך מעשי להחלטת מועצת הביטחון, כמו למשל סנקציות של האיחוד האירופי על ההתנחלויות, כדאי להתחיל להתרגל לחשוב על המחיר שניאלץ לשלם עבור ההתנחלויות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il