X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם איגוד לשכות המסחר
▪  ▪  ▪

כלכלני איגוד לשכות המסחר:
בחודש אפריל נבלמה מגמת ההאטה בייבוא הסחורות למשק
גידול חד ביבוא של חומרי גלם לתעשיית המכונות והאלקטרוניקה
לראשונה מאז אוקטובר.
התאוששות בביקושים לחומרי גלם ולמוצרי השקעה מיובאים הביאה לעליה בשיעור של %5.3 בהיקף יבוא הסחורות למשק בחודש אפריל, בהשוואה לחודש קודם. זאת לאחר שבשלושת החודשים הראשונים של השנה נרשמה ירידה, בשיעור של %1.3 , בנתון זה, בהשוואה לרבעון שלפניו (על-פי נתונים מנוכי עונתיות).
כך עולה מסקירה שערך אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר, המנתחת את נתוני הלמ"ס בתחום יבוא הסחורות לחודש אפריל 2001.
עפ"י הסקירה, השינויים בהיקפי הייבוא של קבוצות המוצרים השונות בחודש אפריל, הביאו לשינויים בנתוני המגמה של יבוא הסחורות אל המשק.
בייבוא חומרי הגלם נבלמה מגמת הירידה שנמשכה בעקביות מחודש אוקטובר, בייבוא מוצרי צריכה התפתחה מגמה שלילית, ונתוני המגמה בייבוא מוצרי השקעה רשמו עלייה לאחר שההאטה שהחלה בחודש נובמבר התפתחה לכדי מגמה שלילית במהלך הרבעון הראשון של השנה.
לדברי כלכלני האיגוד, על אף שאין בנתון חודשי אחד לבשר על מפנה בהתפתחות רמת הפעילות של הייצור המקומי, שיעורי העלייה החדים שנרשמו בחודש הקודם בתחום יבוא חומרי הגלם ונכסי ההשקעה, עומדים בניגוד בולט למגמה השלילית שהתבססה במהלך שני הרבעונים הקודמים.
הכלכלנים מוסיפים כי בסקר פעילות שערכו בחודש שעבר בקרב 90 יבואני חומרי גלם, דווח על ציפיות להתייצבות ברמת הפעילות בתחום זה, ואפשר שנתוני הייבוא לחודש אפריל מבטאים התממשות ציפיות אלו.
יבוא חומרי גלם
יבוא חומרי הגלם עלה בחודש אפריל, בשיעור של %7, לאחר שירד בשיעור של %5.5 ברבעון הראשון של השנה, בהשוואה לרבעון שלפניו.
התרחבות היבוא של חומרי גלם בחודש אפריל, משקפת בעיקר עלייה חדה בהיקפי היבוא של חומרי גלם לתעשיית המכונות והאלקטרוניקה, המהווים כ-%43.0 מכלל ערך יבוא חומרי הגלם אל המשק (ללא דלק ויהלומים).
יבוא חומרי הגלם לענפים אלה רשמו בחודש אפריל עליה בשיעור של %7.9 , בהשוואה לחודש קודם. זאת בניגוד לירידות רצופות, בשיעור של %4.7 בממוצע לחודש, שנרשמו בנתון זה מאז נובמבר, בהשפעת המשבר העולמי בענפי הטכנולוגיה. (ראה גרף).
עם זאת, למרות התרחבות הייבוא בחודש אפריל, היקף הייבוא לתעשיות האלקטרוניקה והמכונות בחודש זה היה נמוך בשיעור של %15.3, מרמת השיא שנרשמה בחודש אוקטובר, והסתכם בכ-515 מיליון דולר.
בנוסף, נרשמה בחודש אפריל , עלייה חדה בשיעור של כ-%18.0בייבוא חומרי גלם לתעשיית הכימיקלים, המהווה כ-%18.0 מכלל יבוא חומרי הגלם, והיא הסתכמה ב-220 מיליון דולר.
יבוא מוצרי השקעה
היקף היבוא של מוצרי השקעה, אשר רשם יציבות ברבעון הראשון של השנה (לעומת הרבעון שלפניו), התרחב בשיעור של %16.3 בחודש אפריל, בהשוואה לחודש הקודם. זאת בעקבות עליה בשיעור מתון של %2.4 בכל הרבעון הראשון של השנה, בהשוואה לרבעון שלפניו.
ההתרחבות בחודש אפריל משקפת גידול בשיעור של %18 בייבוא מכונות וציוד. הכלכלנים מציינים כי למרות התנודתיות שמאפיינת נתון זה, העלייה החדה שנרשמה בחודש אפריל בולטת על רקע צמצום משמעותי שנרשם בייבוא מכונות וציוד בחצי השנה האחרונה, שהסתכם בירידה של %2.3 בממוצע לחודש.
יבוא מוצרי צריכה
היקף היבוא של מוצרי צריכה, אשר הגיב עד עתה באופן מתון יחסית להאטה הכלל- משקית, רשם בחודש אפריל ירידה חדה בשיעור של %11.8 (בניכוי השפעות עונתיות). זאת בהמשך להתרחבות בשיעור של %8 בנתון זה ברבעון הראשון של השנה, אשר הלכה והתמתנה במהלך הרבעון.
כלכלני האיגוד מציינים כי הירידה בהיקף הייבוא של מוצרי צריכה, באה בעקבות התרחבות בשיעור מצטבר של %27.0 בארבעת הרבעונים האחרונים, כך שהיא מבטאת התאמה מתבקשת של היקפי הצריכה, לרמת ההכנסה הפנויה הנובעת מפעילות המשק. כלכלני האיגוד מעריכים כי מגמת הצמצום בהיקף הייבוא של מוצרי צריכה תימשך ברבעון הנוכחי.
הירידה בהיקף הייבוא של מוצרי צריכה, משקפת בעיקרה קיטון בשיעור של %21.9 ביבוא מוצרים בני-קיימא. בתחום זה חל בחודש אפריל צמצום הן בייבוא כלי רכב פרטיים, והן בייבוא לריהוט ולמוצרי חשמל ביתיים.
היקף יבוא המוצרים לצריכה שוטפת (מזון הלבשה וכו'), ירד בחודש אפריל בשיעור מתון של %2.7 לעומת חודש מרס (בניכוי השפעות עונתיות).

תאריך:  20/05/2001   |   עודכן:  21/05/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גילה, יחסי ציבור
- הודעה מטעם FedEx ישראל;
את פרס כוכבי מכירות מעניקה FedEx Express העולמית מדי שנה לנציגות המצטיינת מבין נציגויות FedEx הפרושות בעולם.
יעל גיא, יחסי ציבור
- הודעה מטעם וואלה מדיה גרופ;
יפית אלירז, יחסי ציבור
- הודעה מטעם גרטנר;
לאחר שנטלה דל את מקומה של קומפאק כחברה הגדולה בעולם
במכירות מחשבים, נטלה גם את ההובלה במכירת שרתים בארה"ב
סילבן שלום, שר האוצר
- הודעה מטעם משרד האוצר
מיכל זילבר, יחסי ציבור
- הודעה מטעם דורן תקשורת.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il