X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפתרון היחיד לסכסוך הישראלי-פלשתיני הוא חלוקת הארץ לשתי מדינות כדי להפסיק את שפך הדם ההדדי. הניסיון הבינלאומי עם מדינות דו-לאומיות הוא שזהו מתכון למלחמות אזרחים
▪  ▪  ▪
[צילום: מתניה טאוסיג/פלאש 90]

מדינה דו-לאומית בכל מבנה שהוא היא סופו של החלום הציוני ומתכון בטוח למאבקים שיובילו בסופו של דבר למלחמת אזרחים. הפתרון היחיד לסכסוך הישראלי-פלשתיני הוא חלוקת הארץ לשתי מדינות כדי להפסיק את שפך הדם ההדדי. הניסיון הבינלאומי עם מדינות דו-לאומיות הוא שזהו מתכון למלחמות אזרחים. אבל, כדי שפתרון זה יהיה אפשרי הפלשתינים חייבים להכיר במדינת היהודים ולוותר על הדרישה ל"זכות השיבה". ישראל הימנית תצטרך לוותר על ההתנחלויות מחוץ לגושים ולוויתור על ירושלים המזרחית- לא כולל הר-הבית והרובע היהודי.
בפני חסידי המדינה האחת בימין עומדות מספר אופציות:
מתן זכויות אזרח מלאות לערבים- הפלשתינים- הנשיא ריבלין
בימין חולמים על הקמת מדינה יהודית מהים לנהר הירדן. אם הפלשתינים יקבלו זכויות אזרחיות שוות הייצוג של הערבים- הפלשתינים בכנסת יגדל משמעותית ואם "המפלגה הערבית המשותפת" ניהלה קו מדיני אנטי-ישראלי תארו לעצמכם מה יהיה הקו המדיני של "המפלגה הערבית-פלשתינית החדשה".
האם יש מישהו המשלה עצמו שהפלשתינים יוותרו על חלומם למדינה פלשתינית?
במצב היחסים שיתפתח מלחמת אזרחים תהיה בלתי נמנעת.
אני גדלתי בפלשתינה (א"י) בתקופת שלטון המנדט הבריטי. זאת הייתה מדינה דו-לאומית למעשה ולאורך כל השנים היו התנגשויות בין יהודים וערבים. הערבים-הפלשתינים מעולם לא השלימו עם החזון של בית לאומי ליהודים בארץ ישראל ובין 1936-1939 היה כאן מרד ערבי נגד השלטון הבריטי ונגד היישוב היהודי במטרה לחסל את רעיון הבית הלאומי ליהודים. היישוב היהודי סבל באופן קבוע מפגיעות בתחבורה, ממעשי רצח של בודדים ואף מפוגרומים ב-1919 וב-1929 .
אומנם לרשות המדינה יעמדו צבא ומשטרה אבל צריך להיות תמים ונאיבי כדי להאמין שכל מה שארע בין 1920 ל-1948 לא יחזור על עצמו בצורה זו או אחרת.
אי- מתן זכויות אזרח שוות לערבים- הפלשתינים
ראשית כל, חשוב להפנים שהעולם, כולל ארה"ב של דונלד טראפ לא ייתן לישראל להקים מדינת אפרטהייד. למותר לציין שאין שום גורם פלשתיני או ערבי שיסכים לקבל סידור כזה. אבל, נניח לרגע אפשרות לא- סבירה שישראל הימנית תצליח להגיע להסדר כזה. האם מישהו משלה את עצמו שהערבים- הפלשתינים ישלימו עם מצבם. ושוב "נזכה" למלחמת אזרחים.
סיפוח אזור C עם 90,000 פלשתינים-הצעת אחד השרים
הסיכויים שהפלשתינים או העולם יסכים לסידור זה שואף לאפס. אבל, נניח לרגע שאפשרות לא-סבירה זו תתגשם. מספר האזרחים הערבים- פלשתינים בארץ יגדל ועמו תגדל "המפלגה הערבית- פלשתינית המשותפת". האם אדם בר דעת מעלה בדעתו שמפלגה מחוזקת בכנסת תוותר על הקו האנטי-ישראלי שלה? שוב, התוצאה תהיה מאבקים ומלחמת אזרחים.
בקיצור, החלום של הימין בין אם כוונתם לאמץ אופציה א' או ב' או ג' הוא חלום בלהות וסופו של המפעל הציוני.
הפתרון היחיד הוא היפרדות והקמת מדינה פלשתינית לצד מדינה יהודית
הבעיה עם הפתרון הזה היא שמאז 1936/7 כאשר ועדת פיל שהוקמה ע"י ממשלת המנדט הציעה חלוקת הארץ לשתי מדינות ועד היום היו אלה הערבים- הפלשתינים והעולם הערבי שהתנגדו לפתרון זה ומאז ועד היום הם דחו כל הצעה להקמת מדינה פלשתינית לצד מדינה יהודית. החלום הערבי- פלשתיני הוא הקמת מדינה פלשתינית מהים עד הירדן.
לעומת ההתנגדות הנחרצת של הערבים-הפלשתינים והעולם הערבי לפתרון של שתי מדינות התנועה הציונית הסכימה מאז ימי ועדת פיל ועד לאובדן השלטון של מפלגת העבודה, יורשתה של מפא"י, לחלוקת הארץ לשתי מדינות. רק מאז עלה הימין לשלטון יש הסתייגות עד התנגדות לפתרון של 2 מדינות. כתוצאה ממדיניות הימין ישראל הפכה למדינה לא-אהודה לעומת מה שהיה בעבר.י
הערבים-הפלשתינים "הרוויחו ביושר" את עליית הימין לשלטון בישראל. הם הוכיחו ע"י דחיית כל ההצעות לפתרון של שתי מדינות לאום שהיהודים משלים את עצמם אם הם חושבים שיש סיכוי להקמת מדינה פלשתינית לצד מדינה יהודית. הסרבנות הערבית-פלשתינית הביאה לניצחון הימין בישראל ולנסיגה המסתמנת כיום מפתרון של שתי מדינות. הימין הגיע לשלטון כי יהודים רבים התפכחו מהאשליה שהקו המדיני של מפלגת העבודה הוא ריאלי.
הסיכוי לפתרון של שתי מדינות תלוי בוויתורים הדדים
אם, כפי שהמנהיגות הפלשתינית של הרשות הפלשתינית טוענת, היא רוצה באמת ובתמים במדינה פלשתינית, עליה להכיר בישראל כמדינת הלאום היהודי, ולוותר על הדרישה ל"זכות השיבה" שהיא סוס טרויאני לחיסול מדינת היהודים ע"י הפיכת היהודים למיעוט. פתרון של 2 מדינות הוא מציאות של 2 מדינות לאום החיות זו לצד זו בשלום.
בימין חוגגים את דברי הנשיא טראמפ שאינו מתנגד לפתרון של מדינה אחת אם 2 הצדדים רוצים בכך. אבל, הצהרתו של טראפ עומדת בניגוד להצהרות אישים בממשלו של טראפ, בניגוד למדיניות האמריקנית לאורך שנים של שתי המפלגות ובניגוד לדעת האיחוד האירופי והליגה הערבית.
הימין הישראלי חייב להתפכח מהחלום של מדינה אחת שהיא חיסולו של החלום הציוני והפיכת ישראל למדינה דו-לאומית. בימין חיים באשלייה אם הם חושבים שהפלשתינים יוותרו על חלום המדינה הפלשתינית. מדוע לתמוך ברעיון שנכשל במדינות רבות לאורך ההיסטוריה.
הימין חייב לוותר על רעיון העוועים הזה ולהסכים לפתרון של 2 מדינות. לשם כך עליו לוותר על ההתנחלויות מחוץ לגושים ועל ירושלים המזרחית- לא כולל הר-הבית והרובע היהודי. לגבי אזור זה יהיה צורך בפתרון מוסכם.

תאריך:  19/02/2017   |   עודכן:  19/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה גל
כאשר היום מסתיים וההצבעה נגמרה, בודקים כל חברי הוועדה שהפלומבה הנועלת את הקלפי שלמה, ואז חותכים אותה, ושופכים את תכולתה אל מרכזו של שולחן
יוני בן-מנחם
אופציית "פתרון שתי המדינות" הפכה להיות קשה לקבלה מבחינה מדינית וליישום מעשי בשטח. ממשל טראמפ צריך לקדם הסכם ביניים ארוך טווח בין שני הצדדים שיבטיח גבולות ברי הגנה לישראל
עמי דור-און
האופציה שאליה צריכה לשאוף ישראל איננה שתי מדינות לשני עמים אלא שלוש מדינות לשני עמים. שלוש מדינות ששתים מהן - ישראל ופתח - מוכנות לנסות להידבר ולמצוא מוצא הגיוני מן הסבך, ומדינה שלישית - מדינת החמאס - המבקשת לבוא במקום השתיים האחרות
יוני בן-מנחם
יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס, הפתיע ומינה את מחמוד אלעלול לסגנו בתנועת פתח ודחק הצדה את ג'בריל רג'וב ומרוואן ברגותי    החלטתו באה בעקבות לחצי ישראל וראש ה-CIA שלא למנות לתפקיד את מי שנחשב לסמל הטרור של האינתיפאדה השנייה
איתמר לוין
ויקיפדיה: רווח של צד אחד מאוזן על-ידי הפסדו של הצד האחר, כך שסכום הרווח וההפסד של כל הצדדים הוא אפס. כלומר: הרווח של משתתף אחד בא על חשבונם של משתתפים אחרים, ומכאן שיש ניגוד אינטרסים מוחלט בין כל הצדדים    כמה דוגמאות מהחיים האמיתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il