X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם רשת סופר-פארם
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

ליאור רייטבלט, מנכ"ל רשת סופר פארם: " למרות המלחמה והמצב הביטחוני ששרר השנה, רושמת רשת סופר-פארם הישג מרשים ומסכמת את שנת 2006 עם גידול של 6% בחנויות זהות
ו- 8.2% בכלל הרשת - המהווים את הגידול הגבוה ביותר ב-7 השנים האחרונות.
היקף ההכנסות לשנת 2006 עומד על 2.65 מיליארד שקל, ואנו מעריכים כי בשנת 2007 יגיע היקף המכירות ל-2.9 מיליארד שקל".
בשנת 2006 נפתחו 9 סניפים חדשים, 6 מהם באזורי פריפריה ובמגזר הערבי. בשנה הקרובה אמורה הרשת לפתוח 15 סניפים, אשר יביאו לפרישה של 138 חנויות.
מספר המבקרים החודשי בסניפי הרשת עמד על 2.8 מיליון לקוחות בממוצע.
פולין - גידול של 62% בהיקף המכירות
מחזור המכירות השנתי של סניפי הרשת בפולין לשנת 2006 עומד על כ-40 מיליון דולר והוא מסמן גידול של 62% במכירות כלל הרשת בפולין, ו 28% בחנויות זהות.
רשת סופר פארם היא למעשה הרשת היחידה בפולין המשלבת שלוש מחלקות בחנות אחת: בית מרקחת, קוסמטיקה וטואלטיקה.
בשנה האחרונה הוכנסו גם מוצרי קוסמטיקה עממיים, אשר תרמו לגידול של למעלה מ-30% במכירות תחום הקוסמטיקה בחנויות הזהות ברשת.
חנויות הרשת הן המובילות בפולין במכירות מוצרי "קוסמטיקה לבנה" (מוצרים סמי-רפואיים) הנמכרים רק בבתי מרקחת. המותג המוביל בתחום זה הוא "וישי" של לוריאל.
הרשת בפולין כוללת היום 14 סניפים, ומעסיקה 450 עובדים, תגיע ל-50 סניפים עד שנת 2010.
בשנת 2007 יפתחו 4 סניפים חדשים במרכזי הערים הגדולות. היקף ההשקעה בפתיחת כל סניף - 250 אלף דולר.
מינוי חדש בפולין-לתפקיד מנכ"ל הרשת בפולין מונה לאחרונה סטיב גולדשטיין, מנהל ברשת סופר פארם מזה 28 שנים. בתפקידו האחרון היה גולדשטיין עמית של הרשת בסניף קניון רמת גן.
53 סניפים בסין
רשת סופר פארם השלימה לאחרונה את רכישת רשת בתי המרקחת ENSURE הנמצאת במחוז GUIZHOU שבדרום סין. במחצית השנייה של שנת 2006 הושלמה הסבתם של 3 הסניפים הראשונים לפורמט סופר פארם, והם פועלים תחת השם, הלוגו והקונספט השיווקי של הרשת.
הרשת במשא-ומתן לרכישת רשתות נוספות בחוף המזרחי של סין.
מייסד סופר-פארם, מורי קופלר, מסר, כי באין בכוונת הרשת להתפתח ליעדים נוספים בעולם וכי שלוש השנים הקרובות תוקדשנה להעמקת הפריסה של הרשת בפולין ובסין.
בישראל-
2007 תוקדש להתרחבות לאזורי הפריפריה
מיצוי שטחי מסחר פוטנציאליים באזור המרכז, והפיתוח המואץ של אזורי הפריפריה יביאו את רשת סופר-פארם להמשיך במגמת ההתרחבות לישובים במגזר הערבי ובישובים מרוחקים.
לאחר שפתחה השנה סניפים בשדרות, אופקים, נתיבות ומגדל העמק, עתידים להיפתח בשנת 2007 סניפים בדימונה, גדרה, נצרת , אום אל פאחם, כפר יאסיף, שפרעם וסכנין.
יאיר עשהאל, המשנה למנכ"ל הרשת: "החנויות החדשות מהוות המשך ישיר למגמת ההתרחבות של הרשת למרכזי אוכלוסיה פריפריאליים, בהם נאלצו התושבים לנסוע מרחקים ארוכים על-מנת לרכוש תרופות ומוצרי בריאות ויופי. זאת ועוד, פתיחת הסניפים מעניקה אפשרויות תעסוקה למאות רבות של תושבים בערים אלו".
המותג הפרטי כמנוע צמיחה של הרשת
"LIFE", המותג הפרטי של רשת סופר פארם, מהווה כיום 13% מהפריטים הנמכרים ברשת. בשנה האחרונה גדלו מכירות המותג ב-11% בחנויות זהות, והן עומדות על 205 מיליון שקל.
24% מהסלים הנקנים בסופר פארם מכילים מוצר של LIFE.
בשנה הקרובה צפוי המותג הפרטי להיכנס לתחומים נוספים, בהם:
1. תחום האופטיקה- אשר יכלול:
סדרת משקפי קריאה - תציע דגמים לגברים ונשים, במסגרות פלסטיק או מתכת , בטווח של 1+ עד 3.5+ דיופטרים (בקפיצות של 0.25). טווח מחירים: 99-149 שקל.
וסדרת משקפי שמש לילדים - בעלי חסימת קרני UVA ו- UVB, בטווח מחירים של 39-49 שקל.
2. תחום המזון הפונקציונאלי חטיפי בריאות ודגני בוקר.
אסטרטגית הפיתוח של המותג הפרטי תמשיך להתמקד בתחומי הבריאות והיופי, שהם עסקי הליבה של הרשת, ולא תגלוש לתחומים אחרים.
נתחי השוק באחוזים שתופס המותג הפרטי בקטגוריות בהן הוא פעיל (על בסיס כספי):
פלסטרים 63%
מוצרי ספא 58%
מדי חום 49%
שעוות 44%
אביזרי תינוקות 39%
מוצצים 38%
ממחטות נייר 36%
תמיסות לעדשות מגע 33%
בדיקות הריון 33%
מגבונים לחים 30%
עדשות מגע חד פעמיות 29%
תחליבי רחצה/סבונים נוזלים 29%
סכיני גילוח חד פעמיים 27%
מגבות נייר 23%
שמפו/מרכך לילדים 22%
בקבוקים 18%
מוצרי שיזוף 15%
מברשות שיניים 15%
ממחקר שנערך לאחרונה ע"י חברת TNS-טלסקר, עולה כי המודעות למותג LIFE בקרב כלל האוכלוסיה (הבוגרת) עולה על 60%.
רמת ההתנסות במוצרי LIFE עומד על כ-45% מהאוכלוסיה, ונמצא במגמת עליה מידי שנה.
המותג נתפס כבעל איכות טובה, וכקנייה משתלמת.
התמקדות באופטיקה
יאיר עשהאל: "המכירות בתחום מוצרי האופטיקה מתאפיינות בגידול עקבי משנה לשנה ולכן בנוסף לכניסתו של המותג הפרטי לתחום זה, יבוצע מאמץ שיווקי מיוחד אשר ילווה בכינוס כל מוצרי האופטיקה בסניפים - למחלקות ייעודיות".
מהלך זה ילווה בהשקעה של 2 מיליון שקל, והוא צפוי לתרום להיקף מכירות של 50 מיליון שקל בשנת 2007.
מחלקות אלו יכללו: משקפי שמש, משקפי קריאה, משקפי שמש לילדים, עדשות מגע, מוצרי Eye-Care, אביזרים, תמיסות וכדומה.
הצלחה למהלך הוצאת תרופות OTC מחוץ לבתי המרקחת- גידול של 9.5% במכירות
לדברי עשהאל: הגידול מוסבר באמצעות הזמינות הגבוהה של המוצרים לאחר יציאת התרופות למדפים,וכן בשל ההתייחסות של המשווקים לתרופות ה- OTC כאל מוצרי צריכה, מבחינת פרסום וקד"ם.
בשנת 2007 יצאו מחוץ לבתי המרקחת התרופות הבאות: זובירקס (משחה נגד הרפס) ומשחת וולטרן.
דירוג תרופות ה- OTC הנמכרות ביותר בשנת 2006:
1. קרטיה- תרופה לדילול דם
2. אדוויל ליקווי ג'ל
3. אופטלגין
4. לקסדין
5. סטרפסילס דבש-לימון
6. אופטלגין
7. נורופן - תרחיף לילדים
8. אוטריוין- טיפות אף
9. טבעפירין
התרופות הנמכרות ביותר מחוץ לבית המרקחת הן: אדוויל, אקמול, סטרפסילס, אוטריוין וקרטיה. תרופות אלו ממותגות ומאופיינות במודעות גבוהה אצל הצרכן.
התרופות הנמכרות ביותר בתוך בית המרקחת הן אופטלגין (ישראל היא המדינה היחידה בעולם בה נמכרת התרופה כ-OTC) ; לקסאדין ; תרופות לצינון- תרחיף נורופן, דקסמול ופראמול ; אקמול ולמיסיל.
סדרת ה - OTC של "LIFE", אשר הושקה לפני כשנתיים בלבד, ממשיכה לבסס את מעמדה:
· דיאטה - 22%
· צינון ושפעת - 24%
· שטיפת פה רפואית - 16%
· צרבת - 12%
· כאבי ראש - 12%
· חום וילדים - 6%
(מונחים כספיים)
מועדון לייף סטייל
כולל 300 אלף לקוחות, אשר 92% מהם פעילים (על-פי נתוני הרבעון האחרון).
ההוצאה לכרטיס גדלה השנה ב-3% , ופעילות המועדון מהווה 27% ממחזור העסקות של הרשת.
תדירות הקניה של לקוחות המועדון בסניפי סופר פארם גדולה פי 2.5 מזו של לקוח רגיל , וסל הקניות הנו כפול .
10 הספקים המובילים לשנת 2006
· LIFE
· שסטוביץ
· דיפלומט
· כמיפל
· ס.ל.א/ טבע
· חוגלה קימברלי שיווק בע"מ
· פרומדיקו/ ניאופרם
· לוריאל ישראל
· לילית קוסמטיקה בע"מ
· דן אגיס

תאריך:  26/12/2006   |   עודכן:  26/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il