X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מכתבים/הערות
איך את/אתה יכולים לתרום לסיום הקטל? עלינו להתייצב מאחורי ממשלת ישראל ולדרוש ממנה לשנות את הכללים; סיסמתנו - "מכה כנגד מכה להחזרת ההרתעה"
▪  ▪  ▪

מזה זמן רב מדינת ישראל סופגת פיגוע אחר פיגוע, בהם נטבחים עשרות אזרחים. קצרה היריעה מלהזכיר את מאות הנרצחים, אלפי הפצועים, הנזקים והצלקות בקרב כולנו. הזוועות חוזרות על עצמן אחת למספר ימים, לעיתים אחת למספר שעות, ולכאורה אין פתרון.
האלימות הרצחנית המופנת נגדינו מקורה ברשות הפלשתינית. אין היא תוצאה של פעולה של בודדים, הפועלים בחשאי, אלא תוצר של מנגנונים גדולים גלויים מתוקצבים היטב, הפועלים באין מפריע ובעידודה של הרשות הפלשתינית. למעשה, מירב מעשי הרצח מבוצעים על-ידי הרשות עצמה.
מזה כמעט כשנתיים מגבירים הפלשתינים את עוצמת ומינון הטרור בקצב הולך וגדל. למרות הקטל העצום, ישראל נשארת נאמנה לעקרונותיה, נמנעת מפגיעה מאזרחים, וממשיכה את מלחמתה בטרור באותה המתכונת.
מאז ומעולם מדינת ישראל עשתה את המירב שלא לפגוע בחפים מפשע. עם השנים אויבנו למדו שהפעלת טרור תחת מחסה של אכלוסיה אזרחית שלווה, הינו מתכון בטוח לפגיעה בישראל. שכן היוזמה נותרת בצד הטרור, ואילו ישראל מגיבה נקודתית, מנסה לתפוס את המפגעים ונמנעת מפגיעה בחפים מפשע.
הקושי הוא למצוא את המפגעים בדומה לחיפוש מחט בערמת שחט. ברור שהסיכוי הצלחת הטרור בתנאים אילו גדולים עשרות מונים מסיכויי הסיכול. בסיכומו של יום, הנזק שישראל מסבה לארגוני הטרור ולרשות הפלשתינית, קטן מהנזק או דומה לנזק שסופגים אזרחי ישראל. כיוון שכך אין לפלשתינים שום סיבה לחדול מהטרור.
הפתרונות המוצעים:
1) חיסול ממוקד - יעיל לזמן קצר ביותר. ארגון מתוקצב היטב ובחסות הרשות הפלשתינית ידע לאייש את השורות במהירות;
2) גדר הפרדה - יעילה בצימצום הסתננויות. ההחלטה לפגע בנו הינה החלטה אסטרטגית ולא גמחה של בודדים. גם אם הגדר תתפקד היטב, ידעו ארגוני הטרור והרשות הפלשתינית להחדיר פיגועים בדרכים אחרות. גדר לא תעצור מטח קטיושות כמו אילו שנתפסו על הספינה קארין A. מפגעים יכולים לחדור לישראל בצורה חוקית דרך מעברי הגבול, להשתמש בגילשונים וכו'. אל לנו לשים את מבטחינו באמצעים פירוטכניים. האויב ידע לעקוף אותם זמן קצר לאחר שילמד על קיומם;
3) הפרדה חד-צדדית - פתרון זה נשען על רצונו הטוב של האויב. המציאות המצערת היא שלאויב אין רצון טוב. אין שום סיבה להניח שהטרור יפסק לאחר הפרדה כזו;
4) מבצעים כדוגמת חומת מגן - יעיל למספר שבועות. תשתיות הטרור הינן מעבדות פשוטות יחסית, שקל להרכיבן תוך זמן קצר. יעילות המבצע הינה בחיסול מספר רב של מרצחים, אך בדומה לחיסול הממוקד הרשות תדאג למלא את שנפגע.
המסקנה היא, שבכללים הנהוגים כיום הטרור לא יפסק. להפך, המגמה להעצמת הטרור תלך ותגבר (ראו ניסיון הפיגוע בפי גלילות).
19 משפחות איבדו את יקיריהן ועשרות נוספות עומדות המומות ליד מיטות יקיריהן הפצועים (18.6.02); עוד שישה נרצחו ועשרות נפגעו בפיגוע נוסף (19.6.02). ומחר?
האם אין פתרון?
יש פתרון!!!
מדינת ישראל מחויבת לביטחון אזרחיה. ולכן מחובתה לעשות כל אשר לאל ידה, כדי להבטיח את שלומם של אזרחיה. כיוון שבכללים הנהוגים אין ביכולתה לעשות כן, מחובתה לשנות את הכללים ולחרוג מדפוס פעולתה עד כה.
הרשות הפלשתינית יוצרת מצב, בו מרצחים ואזרחים חיים וגרים יחדיו זה לצד זה. הרשות עושה שימוש ציני במוסריותה של מדינת ישראל, הנמנעת מפגיעה בחפים מפשע, ומאפשרת למנגנוני רצח לפעול מתוך בתיהם של אזרחים (ראו מקרה ג'נין).
בעשותה כן, קובעת הרשות כי כל מבנה בשיטחה הינו יעד טרור לגיטימי להתקפה - מתוקף זכותה של ישראל להגן על אזרחיה. הרשות יכולה להסיר קביעה זו בכל עת שתחפוץ, על-ידי סילוק ומיגור הטרור. כל עוד אינה עושה זאת, קביעה זו תקיפה.
בהתרחש אירוע טרור, על ישראל להפעיל מיידית מכת נגד בעוצמה רבה, תוך הטיית מאזן הנזק לצד הפלשתיני. מתוקף מחוייבותה לאזרחיה, אין ישראל רשאית להתחשבות בחייהם של אזרחי הצד השני, עד כמה שהדבר מצער ונשמע אכזרי.
יש יסוד סביר להניח, שעבור מאזן נזק מספיק גדול והיצמדות תקיפה לכללים החדשים - הטרור ייעצר באחת, כלומר לא ידעך, אלא יפסק לחלוטין, ובכך יפסק מעגל ההרג בשני הצדדים.
איך את/אתה יכולים לתרום לסיום הקטל?
עלינו להתייצב מאחורי ממשלת ישראל ולדרוש ממנה לשנות את הכללים.
סיסמתנו - "מכה כנגד מכה להחזרת ההרתעה".
הכן/י סטיקר לרכב עם סיסמא זו,
הפץ מכתב זה,
הסבר את הרעיון לחבריך, ודאג שגם הם יצמידו סטיקר לרכיבם,
על קולינו להישמע.
חיינו בידינו
חזק ואמץ

תאריך:  19/06/2002   |   עודכן:  19/06/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ירמי גלאון
כסף מסובב את העולם
אורי נטע
0
איך עוד שירות גונב את האזרח ק' (קטן)
אנונימית
חן חיים-אביהו
שרון כפוי הטובה, מחוות ריקליס-שיקמים
ומלחמתו בעניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il