X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
את חייהם של שבעת הדייגים היפנים שנהרגו בתאונה בין "צים אסיה" לספינת הדיג היפנית לא ניתן להשיב השאלה החשובה בטרגדיה הזו היא האם מישהו מהצוות ידע שאירעה תאונה, וכדאי מאוד לכולנו, כישראלים, שהתשובה תהיה שלילית
▪  ▪  ▪

בשעה ששורות אלה נכתבות, חקירת התאונה הימית שבה נהרגו שיבעה דייגים יפאנים בתאונה עם אוניית "צים", נמצאת בעיצומה. הפרט הזה חשוב במיוחד, משום שיהיה זה בוודאי לא נכון ולא הוגן להטיח ברגע זה האשמות באף אחד מן הצדדים, לא היפני ולא הישראלי, באחריות לתאונה ולתוצאותיה. ובכל זאת, כבר עכשיו ברור: בבסיס הטרגדיה הזו עומדת שאלה אחת פשוטה וקריטית - האם מישהו מצוות ה"צים אסיה" ידע שאירעה תאונה, ולמרות זאת לא סייע?
אם איש לא חש במגע הקטלני של אוניית המשא הגדולה בספינת הדייגים הקטנה (יחסית), ניתן יהיה להאשים אולי את הצוות ואת רב החובל הישראלים ברשלנות, אבל קשה יהיה להאשים אותם בהפקרת נפגעים בים. נכון שהפרשה הזו מריחה כמו דג ישן, אבל הדיפלומטיה, בציניות האופיינית לה, בוודאי תצליח להשתיק את רעש הסיפון המתרסק של הסירה היפנית.
אבל אם יתברר שמישהו שם ידע, לא דיווח וגם לא הגיש עזרה כמתבקש, ואת זה צריך לחקור היטב ולעומק, מדובר בהרבה יותר מטרגדיה.
עם כל הצער, ובאמת - כל אדם שנהרג הוא עולם מלא שאבד ומשפחה שנהרסה, מנקודת מבט ישראלית, לא חייהם של שיבעה דייגים קשיי יום עומדים כאן על הפרק, אלא עניין מוסרי מדרגה ראשונה.
החוק מחמיר במיוחד עם מבצעי תאונות פגע-וברח, יותר בגלל שברחו מאשר בגלל שפגעו. כשאתה משאיר בשטח אדם שנפגע על-ידי כלי תחבורה כלשהו, כל שכן כשאתה נהגת בכלי התחבורה הפוגע, אתה למעשה מפקיר אותו למות ומחסל כל סיכוי להציל משהו מהנזק שגרמת. את זה כל ילד יודע. לא צריך להיות קצין משמרת או רב חובל בצי מכובד כמו "צים". אנשים שחונכו כל חייהם לא להשאיר בשדה הקרב חבר פצוע, לא יכולים בשום אופן להשאיר באמצע האוקיינוס אנשים שעדיין נאבקים על חייהם. ובים, את זה כל גולש מתחיל יודע, הכללים הללו חשובים, חמורים וברורים עוד יותר.
אז יכול להיות שהתנצלות רשמית של "צים", פיצויים נדיבים וכמה שיחות בין דיפלומטים רמי-דרג ישתיקו זמנית את הדי הסיפור הזה, אבל לי אין ספק שהנושא רחוק מסופו. כשהעיתונות תחליט "להתלבש" על הסיפור הזה, וקרוב לוודאי שהיא כבר עושה את זה, אין להוציא מכלל אפשרות שמישהו יצטרך לשלם על ההתנהלות בפרשה.
אבל לפני הכל יש להדגיש שוב, ובמשנה תוקף: את החקירה צריך למצות עד תום, לבדוק כל פרט, כל עדות, ורק אז לראות אם יש בסיפור הזה גם רעים או רק שבע גופות וספינה אחת שבורה.

תאריך:  06/10/2005   |   עודכן:  06/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרצל ובלפור חקק
הרהורים ערב הימים הנוראים על זהותו היהודית של הישראלי
חנה בית הלחמי
חמשת הסיפורים המייצגים של השנה שחלפה. סתם, כי חיפשתי מספר. נמאס לי כבר מהחלוקה הצבאית לשלוש, דימוי עשרת הדברות יצא לנו מכל נקב אפשרי ודווקא היכן שצריך היה להשתמש בו – מול מאבק הכתומים בריבונות הישראלית – הוא נותר ללא שימוש, 12 חודשי השנה מככבים בכל מגזין שמכבד את עצמו, ואם נכסו לנו השנה את הדגל, הלאומיות, הכתום, הכחול, האמונה, אהבת הארץ, הערכים והמוסר - נשארו לי רק חמשת החומשים.
עו"ד ליאת בכר-סגל
נרי אבנרי
(מונולוג מתוך המלונה)
עו"ד יעל גיל
משמורת והסדרי ראיה במדינת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il