X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם איגוד האינטרנט הישראלי
▪  ▪  ▪

רועי גולדשמיט, ממרכז המחקר והמידע בכנסת, מצא במחקרו, כי רגולציית הטוקבקים תהיה קלה לעקיפה בידי משתמשים מיומנים ועלולה להוביל להתנגדות וחתרנות.
"הרגולציה בתחום הטוקבקים עלולה לעודד התבטאויות פוגעניות במקום להביא לידי שיפור ושיקום של תרבות השיחה בישראל", כך עולה ממחקר על "מקומם של הטוקבקים בשיח הציבורי בישראל", שערך רועי גולדשמיט ממרכז המחקר והמידע של הכנסת. גולדשמיט יציג את המחקר המלא במסגרת הכנס השנתי של איגוד האינטרנט הישראלי, שיערך בין ה- 19 ל-20 בפברואר 2007. המחקר הוזמן בהקשר ליוזמת החוק של חבר הכנסת ישראל חסון, המבקש לחייב מגיבים בטוקבקים ברישום מוקדם.
"החוק המוצע אינו הולם את רוח הקונבנציות המקובלות כיום בעולם האינטרנט", אומר גולדשמיט. "הרשת מתאפיינת כיום הן באיזון העדין בין הפוטנציאל הדמוקרטי לאנרכי והן בניסיון להשתית חלק ניכר מההסדרים, על בסיס הסכמה חברתית של המשתתפים עצמם, ולא על-ידי פיקוח חיצוני". לדברי גולדשמיט, אומנם לא מובן מאליו שאפשר לקיים סדר חברתי בלא פיקוח חיצוני, "אך יש הגורסים, כי תיתכן התפתחותן של נורמות ממוסדות, אשר יסדירו אופני פעולה וצורות שיח מקובלות בין המשתמשים תוך כדי הגדרת סנקציות שחברי הקבוצה עצמם יפעילו על מפירי הנורמות".
"כל הגבלה ורגולציה באינטרנט יהיו קלות לעקיפה בידי משתמשים מיומנים", מציין גולדשמיט במחקרו. "עצם הניסיון להחיל רגולציה מקומית, במרחב האינטרנטי הגלובלי ונטול המרכז, עשוי להוביל להתנגדות נרחבת יותר ולעורר אף נטיות אנרכיסטיות וחתרניות גדולות יותר, בשם עקרונות חופש הביטוי".
גולדשמיט, העובד במרכז המחקר והמידע של הכנסת, הוא בעל תואר מ.א. מהאוניברסיטה העברית בירושלים, בסוציולוגיה של הארגון. מחקרים נוספים שלו בנושאי יחסי צבא וחברה, בריאות הציבור ועוד, ניתן למצוא באתר מרכז המחקר והמידע של הכנסת.
הכנס השנתי האחד עשר של איגוד האינטרנט הישראלי, אינטרנט 2007 חובק עולם, יתקיים בין התאריכים 19 ל-20 בפברואר 2007 ב-Avenue מרכז אירועים וקונגרסים שבקריית שדה התעופה נתב"ג. הכנס יעסוק במגוון רחב של נושאים ביניהם הוראה באמצעות האינטרנט, משחקים מקוונים, שיווק ברשת, פורומים וטוקבקים, אינטרנט בחיי הילדים ועוד.

תאריך:  18/02/2007   |   עודכן:  18/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il