X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הוא מדבר עברית שוטפת, עם כל הסלנג הדרוש, אפילו שינה את שמו מעט - מיוסוף ליוסף בערב, כשהוא חוזר לביתו, הוא חוצה את הקו ושב לכפרו, הוא חוזר להיות יוסוף מה אומר ה"משחק" הזה עליו, ומה זה אומר עלינו?
▪  ▪  ▪

בבוקר הוא יוסי, בערב הוא יוסוף ( האות ו' מנוקדת - פעמיים - בשורוק, השם כולו מוטעם במלעיל).
בבוקר הוא עובד בחברה ישראלית. יש לו טלפון סלולרי קטן. הוא מפריח סילוני-עשן ממרלבורו-לייט. אחת לדקות אחדות הנייד שלו מזמזם ורוטט. "אה, אחי, מה העניינים?"
יוסי מדבר עברית מדוברת, עדכנית, עגתית. עם ראשי התיבות והקיצורים - קטע, אחי, חבל"ז (חבל על הזמן) וכאלה. לאומיותו לא ניכרת בחזותו. הוא מסופר קצר, קצוץ, עם פיאות לחיים דקות, אלכסוניות, עשויות בקפידה. הוא צוחק עם חבריו לעבודה, אחד מהחבר'ה. הוא מדבר עברית טובה, מלאה, רק חיתוך הדיבור מסגיר את מוצאו.
הוא יודע לפצל קשב, לעשות בו בזמן שלוש פעולות שונות, שאין, כביכול, שום קשר ביניהן. הוא למד להקפיץ כדורים באוויר ולא לשמוט אף לא אחד מהם. כמו רבים מאיתנו גם הוא להטוטן - או לוליין - בקרקס החיים. האם מישהו יכול לזהות שהוא בעצם הליצן הכי עצוב?
בערב, בבית, עם חברים, יוסי - העובד בחברה של קבלן שיפוצים - הוא בעצם מי שהוא על-פי מוצאו וזהותו - יוסוף. שם, בכפרו, בביתו, הוא מתנהג אחרת; שם הוא מדבר לא רק שפה אחרת - זה ברור - אלא באופן שונה, בנימה שונה, במזג נפשי ורגשי שונה. האם זהותו חצויה? האם מוכפלת? האם בבוקר, כשהוא בעבודה, הוא שואל דמות בדויה, הזויה, רק כדי לשאת חן בעיני מעבידו או לקוחותיו? מה עושה לו המעבר התכוף, היומיומי בין זהויותיו החצויות? בין יוסי לבין יוסוף? ממה עשוי הגשר שאותו הוא חוצה, פעם אחת בבוקר לכיוונו של יוסי ופעם שנייה, אחר-הצהריים או לפנות ערב, כשהוא שב לביתו, אל היותו בו יוסוף?
האם הוא כועס? האם אדיש? האם הוא משלם מרצון את מחיר ההשתלבות-לכאורה שלו בסביבת העבודה שלו? ה אם המחיר מוצדק? האם הוא סביר? האם לא היה יכול להישאר גם בשעות העבודה יוסוף? מדוע עליו לשאול זהות אחרת, "ישראלית", אופנתית?
האם כאשר הוא מבקש להיקרא יוסי הוא מתפשר? האם נכנע? האם מוותר? באיזה שם נוח לו יותר להיקרא? האם אחת היא לו איך ייקרא?
בשבוע שעבר, בשעת בוקר של יום חול, כששאלתי אותו: "איך קוראים לך?" הוא השיב לי בפשטות ובטבעיות: "יוסי". האם זו התשובה שהיה משיב לי אילו התקשרתי לביתו בשעת ערב מאוחרת?
האם הוא בחר להיקרא יוסי מחמת חשש או פחד? האם יודעים בכפר שיוסוף הוא יוסי? מה חילופי השמות שלו אומרים עליו? מה הם אומרים עלינו? ואתם - מה אתם אומרים?

תאריך:  14/11/2005   |   עודכן:  14/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
המאמרים בעד ונגד פרופ' רות גביזון לעליון, מתחילים לצאת מפרופורציות ועוד נתבקש להצביע ב-SMS    אין מחלוקת על כישוריה והתאמתה - אז איפה הבעיה?    ההתנגדות של ברק בשל האג'נדה של גביזון היא היתממות לשמה
עו"ד יראון פסטינגר
הספד לזכרו של עו"ד ורון ז"ל [11.11.05] שנפטר ממחלה קשה
ספי סגל
סוף סוף הצלחנו לחלץ מפיו הודאה: לבג"צ יש אג'נדה פוליטית, והוא זה שקובע אותה    אולי לא רק אורוות מפלגת העבודה נפתחו השבוע בפני פועלי התברואה
אביתר בן-צדף
סיפור מדהים על פוליטיקאי קטנטן, שלא עשה דבר בחייו פרט לפוליטיקה, והפך לכישלון מוחלט בתחומו    הוא לא שירת בצבא, ולא למד באוניברסיטה, וכבר בתחילת שנות ה-50 שרה עליו רביעיית מועדון התיאטרון את השיר הבלתי-נשכח, "איך הפשפש עלה למעלה?"    קבלו נא את הלוזר הנצחי, שימון פרס - הפארסה הגדולה ביותר בפוליטיקה הישראלית
יובל ברנדשטטר
מהי מורשתו האמיתית של ראש הממשלה שנרצח?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il