X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל לא צריכה להתעקש על מצלמות במעברים שתועלתן קטנה ככל שנהיה מעורבים פחות בהתפתחויות בעזה, כך ייטב לנו ומי יודע, אולי יחליטו הפלשתינים שהגיעה העת להניח את הנשק ולהתרכז בשיקום הכלכלה והחברה בעזה
▪  ▪  ▪

ספק אם יש מישהו בישראל שמשלה את עצמו שמנהרות רפיח הפסיקו לפעול. צה"ל בשלל אמצעיו הטכנולוגיים ובמאמץ אינסופי אומנם הצליח לחשוף ולמנוע חלק גדול מפעילות המנהרות אך לא להשביתה כליל. כיום, כשצה"ל איננו, התנועה במנהרות של כל מה שיש לו ביקוש בעזה - סמים, זונות, מוצרי חשמל וכמובן כלי נשק מכל סוג, היא כמעט חופשית. כבר נתפסו פעילי טרור שדרך אותן מנהרות עברו למצרים ומשם ניסו להגיע לישראל דרך הנגב, בראשם חוליית ה'מהנדסים' מוועדות ההתנגדות העממיות בעזה שנלכדה ליד מצפה רמון ב-5 באוקטובר השנה, בדרכה לג'נין.
ספק אם יש מישהו שמשלה את עצמו שכוח משמר הגבול המצרי חסין לשוחד ובקשיש. במזרח התיכון, כתמיד, אפשר תמורת פרוטה ושווה פרוטה להעביר כמעט כל דבר ממצרים לרצועה וחזרה.
ספק אם העובדה שפלמוני מגדיר את עצמו 'אל-קאעידה' ומחובר לבדואים בסיני באמת משנה באופן כלשהו את יכולת הטרור הפלשתיני ברצועה - טרור שנצרף בחמש שנות מלחמה עם ישראל. לא חסרים ברצועת עזה 'מהנדסים' למטענים מכל סוג, למנהרות ולטילי קסאם - 'מהנדסים' המוזנים בידע ורעיונות מהחיזבאללה, מאירן ומדמשק. אחת היא אם הם מכנים עצמם 'פלג אבו ריש', 'חוליות אבו הונוד' , 'חללי ג'נין' או כל שם יצירתי אחר.
בעזה למילה 'אל-קאעידה' אין משמעות מקצועית - אולי רעיונית. החשש מחדירת 'אל-קאעידה' לעזה צריכה להטריד את הפלשתינים פי כמה מאשר אותנו כי המשמעות האמיתית היא שמאבקם הלאומי בנו יהפוך לספיח של הג'יהאד העולמי נגד תרבות המערב.
החלטנו לצאת מעזה ולעזוב את הפלשתינים לנפשם, לגורלם ולאחריותם. עלינו להתמיד בהחלטה הזו על משמעותה האמיתית עד הסוף למרות הסיכונים הרבים. עלינו לאפשר להם לפתח את כלכלתם כראות עיניהם. לשמור על גבולנו ולמדוד לפלשתינים רק לפי מעשיהם ותוצאותיהם. יתכן שרצועת עזה תגלוש לאנרכיה גמורה ולטרור פנימי וחיצוני כלפינו. יתכן גם שתחל שם התפתחות כלכלית חיובית ואינטרס כללי לשמור על השקט. כל מה שיקרה שם אסור שיקרה בגלל מעורבותנו אלא רק בגללם. כל יום שעובר ומעבר הגבול מרצועת עזה לשכניהם הערבים ברפיח סגור בגללנו הופך אותנו מחדש ליותר ויותר מעורבים ואחראים לגורלם. ליותר ויותר לריבון העל האמיתי על האחריות הפלשתינית המדומה.
האינטרסים של מדינת ישראל להתנתק מחיי הפלשתינים בעזה ולשימם אחראים מוחלטים על גורלם לטוב ולרע גוברים בהרבה מונים על האינטרס הביטחוני הצר של השב"כ לקבל בזמן אמת עדכונים על מעבר רפיח. את האינטרס הלאומי שלנו אנחנו מכופפים לכמה מצלמות של השב"כ שכבר בכתיבת שורות אלו מצא הטרור הפלשתיני אלף דרכים לעשותן לכמעט מיותרות. הגיע הזמן שהאינטרס הלאומי יגבר.

תאריך:  14/11/2005   |   עודכן:  15/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל שרון
הקמת מאות המונומנטים לרבין לאחר הרצחו משרתת מגמה לא מודעת לעצמה של הקפאת כוחות החיים והתבונה הערה בפני השגב הנורא של המוות ובפני אנשי השררה הסוגדים לו ומזרים אימים על האוכלוסיה    מתי תשוב החברה הישראלית להעצים את דחפי החיים ואת כל מה שטבעי, חי, נושם ובונה?
יהודית מליק-שירן
סיפור על ידידות נפלאה, על ידידו הטוב של האדם, על אכזריות ועל נס שקרה לאדם מרחק קצר מן המוות
נרי אבנרי
מדריך למנצח על המפלגה הרופסת, בדרכו לכסא ראש הממשלה    תתחמן, תשקר, תשמור על זכות השתיקה, ותרפד את מי שצריך, כי כך תשרוד, כי כך עשו ועושים לפניך
ראובן ריבלין
נאום יו"ר הכנסת לציון עשור לרצח ראש הממשלה יצחק רבין (14.11.05)
עו"ד אבי זילברפלד
מה יקרה לחשבונות הבנק בתחילת 2006? מדריך ללקוחות הבנקים לאור השינויים הצפויים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il