X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התפתחות בפסיקת מזונות: בני זוג המשתכרים באופן דומה ישאו בנטל המזונות בחלקים דומים
▪  ▪  ▪

ביום 2.10.05 ניתנה בבית המשפט העליון החלטה (על-ידי כבוד השופטת א. פרוקצ'ה) בבקשת ערעור על החלטת בית משפט מחוזי (בע"מ 2433/04) אשר העלתה את חיוב המזונות שהוטל על אב בגין מזונות ילדיו בין השאר משום שעזב את הבית לטובת מגורים עם אשה אחרת.
בית המשפט העליון קיבל את בקשת הערעור דן בה כערעור וקבע כי בהערכת מזונות שעל אב לשלם לילדיו יש לקחת בחשבון את צורכי הילדים, הכנסת האב, יכולתו הכלכלית וכן יכולתה הכלכלית של האם.
בית המשפט העליון אף הוסיף וקבע כי כאשר פוסקים מזונות יש לשכלל את הכנסות המשפחה מכל המקורות, תוך התחשבות בכלל היכולות מול הצרכים ובהתאם לכך לקבוע את שיעורם הסביר של המזונות.
פסיקה זו מצטרפת לפסיקה אחרת שניתנה במהלך חודש יוני האחרון בבית המשפט העליון, (בע"מ 5750/03, אף היא על-ידי כבוד השופטת א. פרוקצ'ה). באותו המקרה נדונה בקשת ערעור על פסיקת בית המשפט המחוזי אשר הפחית את סכום החיוב שעל האב לשלם לכלכלת שלושת בנותיו הקטינות.
באותו המקרה בית המשפט לענייני משפחה חייב את האב בתשלום בסך 1100 ש"ח לחודש עבור כל ילדה וכן חייבו בתשלום מחצית החזר המשכנתא, תשלום מחצית מתשלומי המעון ומחצית התשלומים בגין ההוצאות הרפואיות החריגות.
האב ערער על פסק הדין לבית המשפט המחוזי וטען שהסכום שנפסק אינו מותיר בידיו סכום סביר למחייתו. בית המשפט המחוזי קיבל טענה זו והפחית את החיובים השוטפים בהם חויב האב בגין מזונות כל אחת מהקטינות. על כך הוגשה לבית המשפט העליון בקשת הערעור.
בית המשפט העליון דחה הבקשה וקבע כי כאשר נקבע סכום מזונות יש לקחת בחשבון גם את יכולתה הכלכלית של האם אשר משליכה על היקף צרכיו של הילד ועל היקף המזונות שעל האב לשלם.
בית המשפט העליון ציין כי פסיקת מזונות על דרך איזון כולל של הכנסת המשפחה מכל המקורות אינו סותר את הדין האישי ומתיישב עם תפיסת החוק לתיקון דיני משפחה (מזונות) תשי"ט – 1959.
לעניות דעתי אמירה זו היא ההיא האמירה המשמעותית בכיוון החלת השיוויון בנושא המזונות זאת לאור פסיקת בית המשפט המחוזי בשעתו (כבוד השופטת שטופמן) אשר קיבלה ערעור על פסק דינו של כבוד השופט בדימוס י. גרניט (תמ"ש 86791/97) שקבע כי יש לפרש את החוק לתיקון דיני המשפחה (מזונות) תשי"ט – 1959 (להלן: "החוק") באופן היוצר חלוקה שיוויונית אקוויטאבילית בין ההורים לפי הכנסותיהם תוך התחשבות ב"עושרו" של כל הורה, וקבעה כי ככל שמדובר ביהודים יש לפסוק מזונות על-פי הדין האישי כאמור בסעיף 3(א) לחוק וכי שינוי החקיקה אשר תבטל את סעיף 3(א) לחוק בהיותו מנוגד לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו ולעקרון השיוויון והותרת סעיף 3א לחוק הקובע כי אביו ואמו של קטין חייבים במזונותיו על כנו, צריכה להתבצע על-ידי הרשות המחוקקת ולא ע"י שופטי בית המשפט.
במידה ובית המשפט העליון ימשיך לפסוק פסיקות בנושא מזונות ילדים ברוח פסיקותיה של כבוד השופטת א. פרוקצ'ה עשויה בסופו של יום להתקבל תוצאה הרצויה אגב לשני הצדדים (אב ואם) מכיוון שנשים אשר בעליהן משתכרים באופן ניכר יותר מהן תקבלנה מזונות גבוהים מאלו הנפסקים כיום, בני זוג המשתכרים באופן דומה ישאו בנטל המזונות בחלקים דומים וגברים המשתכרים פחות מנשותיהן ישאו בנטל פחות מזה המוטל עליהם כיום מכח הדין האישי.

תאריך:  22/11/2005   |   עודכן:  27/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
הפילוג בליכוד הוא עובדה ברורה לכל, מאז יצא שרון נגד החלטת מתפקדי המפלגה והפר אותה    השאלה העומדת בפני הליכוד היא כיצד תצוף המפלגה אחרי המערבולת, שגרמה נטישת שרון
מיכאל דבורין
עם התפזרות העשן מעל הודעתו הדרמטית של ראש הממשלה על פרישתו מהליכוד מתברר כי המפץ הגדול בליכוד איננו אלא מפצון קטן ומכוער - הא ותו לא - אז נכון כבודם של מג'לי והבה, אלי אפללו, ורוחמה אברהם בכבודם מונח אבל בואו נודה בכך - שרון לא הצליח לגרור אחריו ולו בכיר אחד מתנועת הליכוד - ולא - אהוד אולמרט הוא לא בכיר, הוא בקושי נבחר לכנסת הקודמת
אלכס לוין
כמה דברים, מניסיון אישי, שכדאי לכם לדעת על המחלה - המיאלומה הנפוצה, ועל התרופות להיאבק בה    לכם החולים, ולבני משפחותיכם
גורי גרוסמן
הגיע העת להרפות מ"השד העדתי" המשוקץ, להניח לפגר המובס הזה, להשתחרר מהדעות הקדומות חסרות השחר, ולאפשר לבנינו ונכדינו לגדול ולהתפתח חסרי זהות עדתית, הנכפית עלינו על-ידי פוליטיקאים נבערים וציניים, העושים ממנו קרדום לחפור בו
דודו אלהרר
מה הטעם בבחירות הקרובות אם הזוכה יכול לבעוט במצעו ולבצע ככל העולה על רוחו?    כשאפילו בית המשפט העליון הכשיר את השרץ, אין לעם כל אפשרות לעמוד על זכויותיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il