X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
או מה משותף לכב' השופט כהן, לשרה לבנת, לעורך המוסף הכלכלי של הארץ, לאיש ההיי-טק פישלזון, לארגוני גברים, לפסיכיאטר פרופ' גרדנר, לד"ר טאוב מהחוג לתקשורת באוניברסיטה העברית, ולעו"ד יעל גיל?
▪  ▪  ▪

לדידה של ד"ר אסתר הרצוג, אחת מכותבות ה"בית" של מעריב, העולם נחלק לרעים וטובות. הרעים הם הגברים, הטובות הן הנשים הפמיניסטיות הרדיקליות. כל מי שאינו איתה, הוא מסית, משסה, מסוכן, אסור לדבר איתו, אסור לתת לו במה. צריך לסגור לו את הפה. במיוחד אם הוא גבר. אפילו אם זו אישה.
עו"ד יעל גיל, המתמחה בענייני משפחה, הסבירה במעריב (יום א', 27.11.05) כי יש לבדוק את טובת הילד במקרה גירושין, ויצאה נגד השימוש בילדים לשם איזון עיוותים שיצרה ההלכה היהודית ותיקון קיפוח של נשים. במאמר תגובה קשה לעיכול האשימה אותה הרצוג בשקרים, בהסתה נגד נשים, בגזענות. בעצם במה לא? עו"ד גיל סומנה כמטרה - היא משת"פית, כך קבעה הרצוג.
תגובתה של הרצוג [קישור] היתה ברובה כתב תלונה על מסע ה"שיסוי והגזענות" נגד "הביזאריות הפמינסטית", שאותו, כך הרצוג, מייצגת גיל. בין כל הטענות המקארתיסטיות האלו אמרה הרצוג משהו אחד לעניין - כאילו כביכול בישראל ניתן לתת משמורת לאב כאשר האם אינה ראויה.
כל מי שניסה אי פעם לחפש במאגר משפטי פסק דין על פיו ניתנה משמורת לאב חרף חרפת הגיל הרך יודע שהרצוג לא ממש דייקה. פסקי דין כאלה כמעט אינם קיימים. בואו נדייק: בשנים האחרונות היה רק פסק דין אחד כזה. כב' השופט יעקב כהן שהעז לקבוע כי האב ראוי יותר, במקרה מסויים אחד, לגדל את הילד, התחרט מרה על החלטתו, לאחר שהרצוג עצמה שפכה עליו קיתונות של רותחין מעל בימה זו.
הקפדתי לכתוב כי הרצוג "לא ממש דייקה". לו כתבתי "טענות כזב", "שקר גס ביותר", "בדותה אבסורדית", ושאר צירופי לשון השגורים על לשונה של הרצוג, גם אני הייתי מואשם על ידה ב"שיסוי", ב"הסתה", ב"ארסיות", ב"שובניסטיות", ב"שימוש בדם ילדים", ב"גזענות" ועוד ביטויים החביבים על הרצוג ובית מדרשה.
הזהירות הזו כנראה לא ממש תעזור לי, כי אני גבר, וכמו במשל של הזאב המחפש תואנה לטרוף את הגדי בן יומו, גם בי ימצא אשם כלשהו (ואם לא בי, באחי, או בבן דודי, או בסתם גבר שדומה לי) שיצדיק את ההתקפה שתהיה בקרוב עלי.
אנסה להצביע גם בעדינות על הכשל המוסרי באופן שבו הרצוג ודומותיה מנצלות את העובדה שבמרבית המקרים בני הזוג מחליטים כי האם תופקד על גידול הילדים הן לעת נישואין והן לעת גירושין כדי להצדיק העברה אוטומטית של ילדים לאישה. ההעברה האוטומטית הזו פירושה שדווקא במקצת המקרים שבהם האם היא מתעללת ומזניחה, או שסתם האב ראוי ומתאים יותר, נפגעים ילדים. ובמספר מקרי הגירושין העולה מדי שנה, הפגיעה מסתכמת באלפי ילדים מדי שנה.
כבר ברור שדיון תרבותי, רציני, אמיתי, נוקב, לא יהיה כאן. לפחות כל עוד הרצוג וחברותיה עומדות מהצד השני. גם אני בוודאי אואשם בגזענות או בשיסוי או בשינאה או במשהו אחר, כי אני אומר באופן שאינו משתמע לשתי פנים שאלפי הילדים האלה נפגעים רק לשם ריצוי זעקת החמס על קיפוח נשים בבתי הדין הרבניים.
לא ניתן לנהל דיון כזה כי המקארתיזם בנוסח ההרצוגי המודרני משפר ומשכלל את הדוגמה הישנה. ראוי לטבוע מונח חדש כדי לתאר את השיטה הזו - הִתְקרבנוִת: הצגת הדובר של עצמו כקרבן של בן שיחו במטרה למנוע דיון עניני.
מפלגת הנשים בראשותה של הרצוג לא הצליחה בבחירות עד כה. ואולי התוקפנות והאלימות המילולית של הרצוג הוא יריית הפתיחה בקמפיין בחירות כהנסטי המבוסס על השיטה המקארתיסטית הישנה בקישוט ההתקרבנות.
דוגמת השיח הזו שמציבה הרצוג אינה מעודדת פלורליזם, שיוויון, או אהדה. היא מעוררת כעס, שינאה והתלהמות. הרצוג עלולה להפיג את האהדה הראשונית הבסיסית הטבועה בכל אדם נאור לערכים הפמינסטיים ליברליים.
לתקשורת יש כאן תפקיד חשוב - לעצור את ההתקרבנות ולהפוך את השיח הציבורי לנוקב, אמיתי, אך לא יצרי. את כולנו מעניין לדעת האם מתחת להתלהמות, ההתממות, וההתקרבנות של הרצוג וחברותיה, קיימים טיעונים ענייניים כלשהם.

תאריך:  01/12/2005   |   עודכן:  01/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
השד הדתי מושרש היטב גם בעיתונות - עובדה, היחס האוהד לו זכתה השופטת אסנת לאופר-אלון, לעומת העוינות לה זכתה השופטת הילה כהן, שהיא, לגמרי במקרה, סימה כהן - אשה מבית מרוקני, ששינתה את שמה אבל לא הפכה ל"אחת משלנו"
דני רשף
אין שום הצדקה לחשוש מזהותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית    היא מגלמת את הריבונות שלנו על ארצנו ואת אחריותנו לגורלנו, והיא חלק מהזהות שלנו וההצדקה המוסרית להיותנו דווקא כאן    דמוקרטית - מפני שהיא צריכה להיות שוויונית גם למיעוט הערבי ולאפשר את תחושת השייכות, חופש הדעה והיצירתיות לכולם
עמי דור-און
המפלגות מתהדרות היום בכוכביהן החדשים, כפי שעשו שלוש המתמודדות על הזכיונות לשידורי ערוץ 2 אך לפני חודשים אחדים    בסופו של עניין מי שיקבע הוא הבוחר והתחזית שלי קובעת שהמציאות תהיה שונה מכפי שמציירים אותה כיום בתקשורת
טל רבינוביץ'
חוקרות פמיניסטיות פרסמו ייחודי בשם "עדות אילמת: נשים בסכסוך הישראלי-פלשתיני", שמאיר את האופן שבו משפיעות אלימות פוליטית על חייהן של נשים    לסכסוך הישראלי-פלשתיני אין קשר לאלימות נגד נשים אלא לחוסר האונים של גורמי האכיפה והמשפט    בואו לא נעשה סלט
מנחם ברוד
אך טבעי שכל ציבור מעמיד לנגד עיניו ערכים ויעדים הקרובים לליבו, אבל חייבת להיות ברית של אכפתיות למניעת פגיעה ביקר לכל אחד ואחד מהציבורים    ברית כזאת תביא לנו הרבה יותר הישגים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il