X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ממחר (יום שישי) יותר להעלות למטוסים בארצות-הברית פצירות, מספריים ומכשירים חדים לאחר יותר מארבע שנים של טרטור אזרחים, החליטו בארצות-הברית - כנראה, לקראת עונת החגים האמריקנית - להקל מעט, ולהתרכז בעיקר בשירות הביטחון הכללי הישראלי, הגוף האחראי על נוהלי הבטיחות בטיסות, לא ידעו על השינוי הצפוי
▪  ▪  ▪

הבה נאמר את האמת - אצלנו מתמיד (אולי עוד מלפני הקמת המדינה) - משתמשים במונח "ביטחון" על-מנת להכשיר תועבות למיניהן, ועל-מנת לסחוט עוד תקציבים על חשבון העם האומלל, שמשלם בטמטומו כל חשבון מופרך, שמגישים לו, ואינו מקשה על מעניו.
הדבר חוזר מדי דיוני תקציב. מדברים על איומים שונים - על-מנת להבטיח, שמיליונים רבים יירדו לטמיון באמצעות הסעיפים החסויים של תקציב מערכת הביטחון.
כך, לאחר רצח יצחק רבין - במקום לחקור כיצד זה קרה ומה כשל, החליטו (כמו אחרי כל מלחמה בצה"ל), שצריך להרבות אמצעי ביטחון - ואם אפשר: מהסוג שכשל כבר לחלוטין. אחר כך נרצח רחבעם זאבי; וכנראה, גם האירוע הזה העצים את תקציבי האבטחה. אני מניח, שאותו הדבר יקרה עכשיו לאחר שבסוף-השבוע שעבר נפרצה המכונית המאובטחת של בנימין נתניהו.
לאחר אירועי הטרור באחד-עשר בספטמבר 2001 זה קרה בתעופה האזרחית. נוסעת אומללה, ששכחה את פצירת ציפורניה בתיק כלי הרחצה שלה, מצאה שהפצירה הוחרמה כיוון שהיא יכולה לשמש נשק תקיפה. אך הצוות נתן לה סכין ומזלג כדי לאכול. סכין ומזלג כידוע אינם יכולים לשמש נשק תקיפה.
כל זה טוב למערך האבטחה; וזה טוב עוד יותר ליועצי אבטחה ולקבלנים, המספקים ציוד ואמצעים למאבטחים.
אף אחד לא קיבל מזה יותר ביטחון.
רק זכויות האזרח נפגעות וחוצפת המאבטחים מרקיעה שחקים, תוך פגיעה קשה בזכויות האזרח של הנוסעים במטוסים. לא רק הנוסעים בארצות-הברית קבלו על הקשיים הבלתי-הגיוניים, שהערימו עליהם. הקשיים פגעו מאוד בחברות התעופה ובנמלי התעופה. התארכות התורים לקראת טיסה עולה מיליונים רבים של דולרים לחברות התעופה - כיוון שזמן הוא כסף. אך לא ברור, שביטחון הטיסה גבר. יתר על כן, עקב הרצון לא להתעמת עם החוק האמריקני, יצרו נוהלי הבדיקות לפני טיסה עיוותים מדהימים. אחד מהמטורטרים, שהביע זעם רב, כבר סמוך לאירועי הטרור באחד-עשר בספטמבר 2001, על מה שעבר עליו, היה גנרל בדימוס בבצא ארצות-הברית - אדם בן יותר משמונים, שהחליט לטוס, והמאבטחים החליטו לערוך עליו את כל הבדיקה, בהתאם לספר. גם אני נפלתי לא אחת קרבן לבדיקות הללו בנמלי תעופה שונים בארצות-הברית, וגיחכתי קשות לנוכח הבדיקה הקפדנית של כל פריט - מאבזם חגורתי ועד לסיכת עניבתי.
חבר סיפר לי, שבטיסתו מוואשינגטון הבירה לעיר אוניברסיטה בדרום קרולינה, עטו המאבטחים האמריקניים על חשודה בטרור - ילדה בת שלוש וחצי, שקיבלה את כל הטיפול הראוי.
עכשיו מדווחת סוכנות הידיעות "אסושייטד פרס" AP)), כי הרשות האמריקנית לביטחון בתעבורה (TSA) החליטה, שמותר לעלות עם מספריים לטיסה. "ממחר (יום שישי) יוכלו נוסעים במטוסים בארצות-הברית להעלות אתם למטוס מספריים וחפצים חדים אחרים ... יפסיקו אנשי הביטחון בשדות התעופה השונים בארצות-הברית להחרים חפצים אישיים קטנים - פעולה שננקטה מאז אירועי 11 בספטמבר 2001" (Ynet, 1 בדצמבר 2005).
סוכנות הידיעות ציטטה את ג'ון מיקה, יושב-ראש הוועדה לתעבורה, שאמר, שאנשיו "מנסים לעבור עכשיו מטלטול נשים זקנות עם מספריים ועם מחטי סריגה לעיסוק במה שבאמת חשוב, ולדעתי הפחד מחומרי-נפץ הוא החשש המרכזי".
יש לי חשד, המבוסס על היכרות רבת-שנים עם המערכת הביטחונית, כי ההחלטה נועדה למנוע בעיות לקראת עונת התיירות בסוף השנה - בעוד כשלושה שבועות. מה שנקרא שילוב של ביטחון עם קפיטליזם נאור.
כמו בסרט מוכר, מתברר, כי "בשירות הביטחון הכללי של ישראל, הגוף האחראי על נוהלי הבטיחות בטיסות, לא ידעו על השינוי הצפוי החל ממחר בארצות-הברית, ומסרו, כי 'ההנחיות נקבעות על-פי הערכת מצב מקצועית אשר נבחנת מעת לעת'".
ועל כך הייתה אומרת סבתי ע"ה, אשרי המאמין.

תאריך:  01/12/2005   |   עודכן:  01/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
חזונו של בן-גוריון התעורר מתרדמת עמוקה. נקווה שלא מדובר בתוכנית וירטואלית או תוכנית לצרכי תעמולת בחירות    פיתוח הנגב חיוני מטעמים ביטחוניים, חברתיים, כלכליים וחזרה למורשת של גאולת אדמות המולדת    לכך צריך להכין תשתית כלכלית ומשפטית    השאלה היא, האם הבחירות הקרובות לא יטרפדו שוב את החזון
יוסף מריומה
או מה משותף לכב' השופט כהן, לשרה לבנת, לעורך המוסף הכלכלי של הארץ, לאיש ההיי-טק פישלזון, לארגוני גברים, לפסיכיאטר פרופ' גרדנר, לד"ר טאוב מהחוג לתקשורת באוניברסיטה העברית, ולעו"ד יעל גיל?
עו"ד משה גולדבלט
השד הדתי מושרש היטב גם בעיתונות - עובדה, היחס האוהד לו זכתה השופטת אסנת לאופר-אלון, לעומת העוינות לה זכתה השופטת הילה כהן, שהיא, לגמרי במקרה, סימה כהן - אשה מבית מרוקני, ששינתה את שמה אבל לא הפכה ל"אחת משלנו"
דני רשף
אין שום הצדקה לחשוש מזהותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית    היא מגלמת את הריבונות שלנו על ארצנו ואת אחריותנו לגורלנו, והיא חלק מהזהות שלנו וההצדקה המוסרית להיותנו דווקא כאן    דמוקרטית - מפני שהיא צריכה להיות שוויונית גם למיעוט הערבי ולאפשר את תחושת השייכות, חופש הדעה והיצירתיות לכולם
עמי דור-און
המפלגות מתהדרות היום בכוכביהן החדשים, כפי שעשו שלוש המתמודדות על הזכיונות לשידורי ערוץ 2 אך לפני חודשים אחדים    בסופו של עניין מי שיקבע הוא הבוחר והתחזית שלי קובעת שהמציאות תהיה שונה מכפי שמציירים אותה כיום בתקשורת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il