X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כניסתו של עמיר פרץ למירוץ היא אכן משב רוח מרענן אבל ברור שרק עשירים, או כאלה שיש מאחוריהם גוף עשיר, יכולים להרשות לעצמם התמודדות עם סיכוי לזכייה
▪  ▪  ▪

בתוך "המפץ הגדול", הסופה הפוליטית, מלחמת כוכבים או כל שם אחר מפוצץ שיעניקו לתקופה הזו, ובצדק, עניין אותי השבוע מי ואיך נערכים לבחירות במפלגות הגדולות.
הנה עידן חדש, עמיר פרץ בראש מפא"י, יותר טוב מכל פלא שדודו טופז יכול לעולל בשידור חי, ממש מהפכה, או איך שדניאל בן סימון מ"הארץ" אמר - "הבסטיליה נפלה".
הרבה תקוות נרקמות בלב אנשים. צעירים רבים מבקשים לנצל את חלון ההזדמנויות הזה ולהצטרף לזירה הפוליטית, לאחר שנים שפוליטיקאים מושחתים גרמו לבחילה בקרב אזרחים והביאו רבים מהם להתרחק ולהתנזר מפוליטיקה. זוהי שעת כושר, בני הדור הקודם (חוץ משרון ומפרס) צועקים אל הדור הצעיר "קחו אחריות" כנסו למערכת הפוליטית, אל תהיו אדישים.
יש כאלה שהשתכנעו. ההזדמנות מטשטשת הרבה אתגרים כמו להוציא הרבה כסף, למכור, לחבק, לנשק, לרקוד באירועים ולפזר פליירים והבטחות, הכל נראה קטן, הרי זוהי שעת כושר.
אבל אז נזכרתי בסיפור מעניין על אבא אחד, איש עסקים שיש מי שרצה לחסלו, שחלם לילה אחד שבתו הקטנה תהיה חברת כנסת. הוא קם בבוקר, שתה קפה, חשב מעט, פתח את פנקס הצ'קים ואת הפנקס של אלה שחייבים לו, ומאותו רגע חלפו מספר חודשים ובתו הקטנה הפכה לחברת כנסת בגיל 27. הקלות הבלתי נסבלת.
מי יכול לרוץ עם סיכוי אמיתי לפריימריז של מפלגה ששווה יותר מעשרה מנדטים? מי מממן אלפי מכתבים, נסיעות, פגישות, בר מצוות וחתונות? למי יש זמן להסתובב ולהשקיע בשווק עצמי ובקמפיין פוליטי משמעותי?
תשובתי היא: רק מיליונר או מישהו שמיליונר חפץ בעיקרו, אין שום דרך אחרת לרוץ בפריימריז מפלגתי, בלי ל"התאבד" כלכלית, אם אין בידך סכום כסף רב.
אז מי בעצם מתמודד ברשימות המובילות לקראת הבחירות ה"חברתיות" הקרבות? עד כמה קרובים כל אלה שייבחרו למקומות האפקטיביים (בעיקר בשל הונם) לציבור הבוחרים, לבעיות החברתיות בישראל?
עמיר פרץ הוא אכן משב מרענן אולם פילוח הדור הצעיר שייכנס ויתמודד בזירות הפנים מפלגתיות, יהיה זהה לפניה של המדינה, לפילוח הדור הצעיר באקדמיה הישראלית, במגזר העסקי, התרבותי ובכלל.
מי שעשיר יהיה עשיר יותר, מי שיכול להרשות לעצמו להוציא סכומי עתק, ייבחר ויקבל את השקעתו חזרה, ומי שלא יכול, לא יתמודד, או יתמודד ויפשוט רגל מהר מאוד.
אנחנו כאזרחים צריכים להיות מפוכחים ולבחון האם המפלגות והמערכת הפוליטית בכלל מאפשרת ייצוג הולם של חלקי העם, או שאנחנו מחליטים לעבור בשתיקה ולקבל כעובדה מוגמרת שרק עשירים יוכלו להעז ולהיכנס לעולם הפוליטי.
אז מי באמת מתמודד על מקומות בפריימריז של העבודה, שינוי, קדימה או אחורה, ומי ייבחר?

תאריך:  01/12/2005   |   עודכן:  01/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
ממחר (יום שישי) יותר להעלות למטוסים בארצות-הברית פצירות, מספריים ומכשירים חדים    לאחר יותר מארבע שנים של טרטור אזרחים, החליטו בארצות-הברית - כנראה, לקראת עונת החגים האמריקנית - להקל מעט, ולהתרכז בעיקר    בשירות הביטחון הכללי הישראלי, הגוף האחראי על נוהלי הבטיחות בטיסות, לא ידעו על השינוי הצפוי
עו"ד אברהם פכטר
חזונו של בן-גוריון התעורר מתרדמת עמוקה. נקווה שלא מדובר בתוכנית וירטואלית או תוכנית לצרכי תעמולת בחירות    פיתוח הנגב חיוני מטעמים ביטחוניים, חברתיים, כלכליים וחזרה למורשת של גאולת אדמות המולדת    לכך צריך להכין תשתית כלכלית ומשפטית    השאלה היא, האם הבחירות הקרובות לא יטרפדו שוב את החזון
יוסף מריומה
או מה משותף לכב' השופט כהן, לשרה לבנת, לעורך המוסף הכלכלי של הארץ, לאיש ההיי-טק פישלזון, לארגוני גברים, לפסיכיאטר פרופ' גרדנר, לד"ר טאוב מהחוג לתקשורת באוניברסיטה העברית, ולעו"ד יעל גיל?
עו"ד משה גולדבלט
השד הדתי מושרש היטב גם בעיתונות - עובדה, היחס האוהד לו זכתה השופטת אסנת לאופר-אלון, לעומת העוינות לה זכתה השופטת הילה כהן, שהיא, לגמרי במקרה, סימה כהן - אשה מבית מרוקני, ששינתה את שמה אבל לא הפכה ל"אחת משלנו"
דני רשף
אין שום הצדקה לחשוש מזהותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית    היא מגלמת את הריבונות שלנו על ארצנו ואת אחריותנו לגורלנו, והיא חלק מהזהות שלנו וההצדקה המוסרית להיותנו דווקא כאן    דמוקרטית - מפני שהיא צריכה להיות שוויונית גם למיעוט הערבי ולאפשר את תחושת השייכות, חופש הדעה והיצירתיות לכולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il