מושב נוחם וחברת הדלק פז יזמו תוכנית להקמת שתי תחנות דלק על כביש באזור מודיעין, סמוך לדרך מס' 1 (כביש תל אביב - ירושלים).
התוכנית "זכתה" לעבור את כל ועדות התכנון עד שבסופו של יום הכריעה ועדת המשנה לעררים שליד המועצה הארצית לתו"ב שלא להפקיד את התוכנית בגלל הפגיעה שתיגרם בשטחים הפתוחים עקב אישורה של התוכנית, ככל שתאושר.
בין לבין התברר כי עקב תקלה לא נתנו ועדות התכנון דעתן לכך שסמוך למיקום המבוקש של תחנות הדלק אושר גשר לרכבת במסגרת תוכנית מתאר ארצית.
ועדת המשנה לעררים שליד המועצה הארצית החליטה לדון אם אישורו של הגשר והפרת השטח הפתוח הכרוכה בו מהווים שיקול לשאלת הפקדתה של תוכנית תחנות הדלק.
ועדת הערר קבעה על אף הרלוונטיות בנסיבות חדשות אלה, הרי "שאין בגשר המתוכנן, חרף ההפרה הכרוכה בו, כדי להצדיק את קידום התוכנית דנן, וזאת, נוכח האינטרס כבד המשקל של שמירה על שטחים פתוחים, שכן אף אם נפגעה רציפותם על-ידי הגשר המתוכנן, עדיין נותרו מהם חלקים משמעותיים, שאין הצדקה לפגוע בהם".
אמנם ועדת הערר קבעה כי עמדת הוועדה המחוזית כאילו מדובר בגשר המהווה "אלמנט המתוח מעל כרמי העמק ומרחף מעליהם" לוקה בהפרזה לקולא שהרי מדובר בגשר המתוכנן להתנשא לגובה של 20-30 מטרים ולהיות ניצב על עמודים עבי נפח, אך עדיין אם תאושר תוכנית תחנות הדלק "תיוותר בעינה במלואה פגיעתן הצפויה של תחנות התדלוק בנוף הפתוח ממבטים אחרים, שמהם אין נצפה הגשר ו/או תחנות הדלק אינן מתכנסות תחת כנפיו".
גם טענה נוספת, לפיה מושב נוחם הגיע בשעתו להבנה עם נציג מטעם משרד הבינוי והשיכון שכנגד הסכמתו להפקעת אדמותיו ייעשה מאמץ בקידום תוכנית שתאפשר לו להקים תחנות תדלוק במקום, לא היטתה את הכף.
הוועדה אומנם מציינת כי "מבינים אנו את מושב נוחם נוכח הקושי שאליו נקלע. מסיבה זו גם ליבנו שלנו כבד הוא בדחיית הערר. אלא שככל שהפכנו והפכנו בדבר, התחזקנו בדעתנו שחובה עלינו להכריע את גורלו של התכנון המוצע על בסיס שיקולים תכנונים, שמנינו לעיל. בראש אלה עומד האינטרס רב העוצמה של שמירה על שטחים פתוחים".