X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ועדת הערר דחתה את בקשתם של אנשי מושב נוחם להקים תחנות דלק באזור מודיעין, למרות מצבם הכלכלי שיקול שמירת השטחים הירוקים גבר על השיקולים האחרים
▪  ▪  ▪

מושב נוחם וחברת הדלק פז יזמו תוכנית להקמת שתי תחנות דלק על כביש באזור מודיעין, סמוך לדרך מס' 1 (כביש תל אביב - ירושלים).
התוכנית "זכתה" לעבור את כל ועדות התכנון עד שבסופו של יום הכריעה ועדת המשנה לעררים שליד המועצה הארצית לתו"ב שלא להפקיד את התוכנית בגלל הפגיעה שתיגרם בשטחים הפתוחים עקב אישורה של התוכנית, ככל שתאושר.
בין לבין התברר כי עקב תקלה לא נתנו ועדות התכנון דעתן לכך שסמוך למיקום המבוקש של תחנות הדלק אושר גשר לרכבת במסגרת תוכנית מתאר ארצית.
ועדת המשנה לעררים שליד המועצה הארצית החליטה לדון אם אישורו של הגשר והפרת השטח הפתוח הכרוכה בו מהווים שיקול לשאלת הפקדתה של תוכנית תחנות הדלק.
ועדת הערר קבעה על אף הרלוונטיות בנסיבות חדשות אלה, הרי "שאין בגשר המתוכנן, חרף ההפרה הכרוכה בו, כדי להצדיק את קידום התוכנית דנן, וזאת, נוכח האינטרס כבד המשקל של שמירה על שטחים פתוחים, שכן אף אם נפגעה רציפותם על-ידי הגשר המתוכנן, עדיין נותרו מהם חלקים משמעותיים, שאין הצדקה לפגוע בהם".
אמנם ועדת הערר קבעה כי עמדת הוועדה המחוזית כאילו מדובר בגשר המהווה "אלמנט המתוח מעל כרמי העמק ומרחף מעליהם" לוקה בהפרזה לקולא שהרי מדובר בגשר המתוכנן להתנשא לגובה של 20-30 מטרים ולהיות ניצב על עמודים עבי נפח, אך עדיין אם תאושר תוכנית תחנות הדלק "תיוותר בעינה במלואה פגיעתן הצפויה של תחנות התדלוק בנוף הפתוח ממבטים אחרים, שמהם אין נצפה הגשר ו/או תחנות הדלק אינן מתכנסות תחת כנפיו".
גם טענה נוספת, לפיה מושב נוחם הגיע בשעתו להבנה עם נציג מטעם משרד הבינוי והשיכון שכנגד הסכמתו להפקעת אדמותיו ייעשה מאמץ בקידום תוכנית שתאפשר לו להקים תחנות תדלוק במקום, לא היטתה את הכף.
הוועדה אומנם מציינת כי "מבינים אנו את מושב נוחם נוכח הקושי שאליו נקלע. מסיבה זו גם ליבנו שלנו כבד הוא בדחיית הערר. אלא שככל שהפכנו והפכנו בדבר, התחזקנו בדעתנו שחובה עלינו להכריע את גורלו של התכנון המוצע על בסיס שיקולים תכנונים, שמנינו לעיל. בראש אלה עומד האינטרס רב העוצמה של שמירה על שטחים פתוחים".

ערר 14/05 נחם מושב עובדים של הפועל המזרחי להתיישבות חקלאית שיתופית בע"מ ופז חברת נפט בע"מ (ע"י עו"ד נעמי וייל) נ' הוועדה המקומית לתו"ב מרכז (ע"י מר מוחמד נטור), הוועדה המקומית לתו"ב מודיעין ועיריית מודיעין (ע"י עו"ד מיכה גדרון).
ניתן ביום: 28.9.05
יו"ר: עו"ד מיכל ברדנשטיין
תאריך:  01/12/2005   |   עודכן:  01/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארז רואימי
כניסתו של עמיר פרץ למירוץ היא אכן משב רוח מרענן אבל ברור שרק עשירים, או כאלה שיש מאחוריהם גוף עשיר, יכולים להרשות לעצמם התמודדות עם סיכוי לזכייה
אביתר בן-צדף
ממחר (יום שישי) יותר להעלות למטוסים בארצות-הברית פצירות, מספריים ומכשירים חדים    לאחר יותר מארבע שנים של טרטור אזרחים, החליטו בארצות-הברית - כנראה, לקראת עונת החגים האמריקנית - להקל מעט, ולהתרכז בעיקר    בשירות הביטחון הכללי הישראלי, הגוף האחראי על נוהלי הבטיחות בטיסות, לא ידעו על השינוי הצפוי
עו"ד אברהם פכטר
חזונו של בן-גוריון התעורר מתרדמת עמוקה. נקווה שלא מדובר בתוכנית וירטואלית או תוכנית לצרכי תעמולת בחירות    פיתוח הנגב חיוני מטעמים ביטחוניים, חברתיים, כלכליים וחזרה למורשת של גאולת אדמות המולדת    לכך צריך להכין תשתית כלכלית ומשפטית    השאלה היא, האם הבחירות הקרובות לא יטרפדו שוב את החזון
יוסף מריומה
או מה משותף לכב' השופט כהן, לשרה לבנת, לעורך המוסף הכלכלי של הארץ, לאיש ההיי-טק פישלזון, לארגוני גברים, לפסיכיאטר פרופ' גרדנר, לד"ר טאוב מהחוג לתקשורת באוניברסיטה העברית, ולעו"ד יעל גיל?
עו"ד משה גולדבלט
השד הדתי מושרש היטב גם בעיתונות - עובדה, היחס האוהד לו זכתה השופטת אסנת לאופר-אלון, לעומת העוינות לה זכתה השופטת הילה כהן, שהיא, לגמרי במקרה, סימה כהן - אשה מבית מרוקני, ששינתה את שמה אבל לא הפכה ל"אחת משלנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il