X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במה שונה שוחד הבחירות שמציע שרון לפרופסור ברוורמן ולרונית תירוש משוחד הבחירות שהציע מתמודד על ראשות עיריית נהריה ליריבו, ושבגללו בוטלו הבחירות שם ואף יוגש כתב אישום נגד המציע? הגיעה העת להפשיל שרוולים ולבער את השוחד, באשר הוא שוחד
▪  ▪  ▪

בשבועות האחרונים התבשרנו כי אריאל שרון הבטיח לפרופסור אבישי ברוורמן את תפקיד שר החינוך לאחר הבחירות, בתנאי שהוא יצטרף למפלגתו. לרונית תירוש, מנכ"לית משרד החינוך ועובדת מדינה, הוא הבטיח את תפקיד סגנית שר החינוך, בתנאי שהיא תודיע על תמיכה פוליטית ב"קדימה". לשמעון פרס הבטיח שרון להיות השר לענייני משהו, לא חשוב מה, אם הוא יפרוש ממפלגת העבודה ויצטרף אליו. קדימה השחיתות.
"הבטחה למינוי עובד ציבור במסגרת הסכם פוליטי מנוגדת להוראות המשפט המינהלי. אם ניתנה הבטחה זו בהקשר של בחירות, היא עלולה לעלות כדי שוחד בחירות, ומכל מקום היא עלולה לעלות כדי עבירת הפרת אמונים; ודוק, מדובר בהבטחה למינוי עובד ציבור (ההדגשה במקור)".
מלים כדורבנות, אותן כתב השופט מיכה לינדנשטראוס, מבקר המדינה כיום, בעת שהיה נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה. הוא כתב זאת בפסק הדין שבו ערער ג'קי סבג על תוצאות הבחירות בהן הפסיד את רשות העיר נהריה לרון פרומר. השופט לינדנשטראוס לא היסס לבטל את תוצאות הבחירות, כמעט שנתיים לאחר מועדן המקורי, ולהכריז על בחירות חדשות שם.
אהרן ברק, נשיא בית המשפט העליון, אשר ביחד עם עמיתיו חשין וביניש אישרו בערעור את פסק דינו של לינדנשטראוס, קבעו חד-משמעית כי "הבטחת משרות בשירות הציבורי תמורת תמיכה פוליטית פוגעת באמון הציבור הן במערכת הפוליטית והן בשירות הציבורי. הבטחת משרות בשירות הציבורי תמורת תמיכה פוליטית משחיתה את המוסר הציבורי".
בעקבות פסק הדין הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי הוא עומד להגיש כתב אישום פלילי חמור נגד פרומר.
האם הבטחת משרת סגן ראש עיריה בשכר לדני הירש תמורת הסרת מועמדותו לראשות עיריית נהריה הוא שוחד בחירות, והבטחת משרת שר בממשלה לשמעון פרס תמורת הסרת מועמדותו לח"כ ברשימת מפלגת העבודה אינה שוחד?
במה שונה כתב האישום חמור בגין שוחד עם דרישה לפיטורין מיידיים שהגישה פרקליטות המדינה נגד ישראל סדן, ראש עיריית חדרה, על שהבטיח משרה בשכר 10,000 שקל לחודש לחבר המועצה מרדכי אנגל, מההבטחה של שרון לאבישי ברוורמן למנותו לשר החינוך בשכר של 30,000 שקל לחודש?
האם ההצעה למנכ"לית משרד החינוך לתמוך במפלגתו תמורת משרת סגן שר במשרדה (ומשכורת של עשרות אלפי שקלים לחודש מהקופה הציבורית) אינה שוחד בחירות של שרון? ומועמד לכנסת שמשלם את הוצאות הלינה של פעיליו מואשם בשוחד בחירות חמור (ע"ע נעמי בלומנטל)?
שרון קונה שמות מפורסמים למפלגתו באמצעות הבטחת משרות שרים וסגני שרים. כך הוא משחד אישים מהאקדמיה ומהפקידות הממשלתית ומנטרל אישים פוליטיים מלרוץ נגדו. בעוד צחי הנגבי פוטר מתפקיד השר לביטחון הפנים ונחקר ארוכות במשטרה בגין מינויים פוליטיים של מזכירות ופקחים בשכר מינימום, משלם שרון בכספי ציבור תמורת תמיכתם של אישי ציבור ופוליטיקאים, באמצעות הבטחת המשרות הבכירות ביותר בשירות הממשלתי, שרי ממשלה, שכל אחת מהן מאפשרת מינוי של עשרות "אנשי שלומנו" הן במשרות אמון והן במינויים ישירים ועקיפים. ואין (מזוז) פוצה פה ומצפצף.
בתקופת ההינתקות נוכחנו לדעת שיש מערכת חוקים אחת לאזרחי המדינה ומערכת חוקים אחרת לגמרי לפעילי ימין. עתה אנחנו עדים לכך שגם לשחיתות הציבורית יש כיוון פוליטי ברור.
קומנדו שלטון החוק והמלחמה בשחיתות עוצם את עיניו ואוטם את אוזניו כשמדובר בשרון, ומשתלח בכל כוחו כשמדובר בגורלובסקי, חזן, הנגבי, כץ ולבנת. זה כבר הרבה יותר קרוב לשיטות של ה"קוזה נוסטרה" מאשר לאתרוגיזם של האברמוביצ'ים מהתקשורת.

תאריך:  06/12/2005   |   עודכן:  06/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי נטע
לאור המצב האנוש של סוריה כדאי לצאת במבצע מדיני ולהציע לסורים שלום תמורת כביש    כביש אגרה מרמת הגולן לטורקיה, דרך סוריה, במימון הבנק העולמי, שם יושבים כמה מחבריו הטובים של שמעון פרס, יוכל להכניס לסורים כסף רב מתיירות ישראלית ולפתח את ענף התיירות
רועי גולדשלגר
זו השעה לומר כי המתמודדים חצו את קו ההתחלה בדרכם להיות ראשונים במירוץ 'האופניים' הקשה ביותר שהיה מזה כמה שנים טובות במערכת הפוליטית בישראל    השאלה היא מי יצליח לחצות את קו הסיום ראשון עם האופניים החדשים שלו? או אולי עם הישנים?
נסים גבאי
כמה דברים של אמת על המנהיגים הנוכחים, אלה שרוצים להיות גם המנהיגים שאחרי הבחירות, על הקומבינות, על הציניות ועל הבעיות הבוערות רק לאלה שאין להם
יגאל צחור
אריק שרון מתייצב לפני הבוחר ברום גילו בסיסמה "קדימה" ולא במקרה    הוא מבקש "אל תביטו לאחור"
שמואל קופר
מיתולוגיה חילונית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il