X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש יותר ממיליון "ישראלים-רוסים" בארץ, אבל חוץ מדמות מגוחכת של קופאית או שומר בסופר, כמה מכם באמת מכירים אותם?
▪  ▪  ▪
עולים חדשים מרוסיה. ברוכים הבאים.

300,000 זה המספר שכל הזמן מדברים עליו. מתוך עלייה של יותר ממיליון עולים. לפעמים אני מרגיש כמו אנטישמי בכנס של התנועה הנאציונל-סוציאליסטית! איך ייתכן שבמדינת היהודים עדיין מתייחסים לאזרחיה כאל נתון סטטיסטי מאיים?
מי הם הגויים האלה? מי החליט שהם גויים? האם מישהי שסבתא של סבתא שלה (מצד האמא) היא יהודיה "כשרה" ומישהו שאביו יהודי, ואמו רק חצי יהודיה (מצד האב) הוא "גוי" ? האם זה הגיוני להביא את האנשים הללו לפה, ולקטלג אותם לפי גישה מלפני 2000 שנה? אין פה כוונה לשנות את ההלכה חלילה. מי שמאמין בה – זכותו היא. מדובר בזכויות בסיסיות של אזרחים, וביחסה של המדינה ושאר האזרחים אליהם.
חשוב להדגיש שלא מדובר בזכאות לעלייה, אלא באנשים שכבר חיים פה מכורח חוק השבות. הם נמצאים כאן כבר מספר שנים. אני לא מבקש מהדתיים שיכירו ביהדותם או אפילו שיחתנו אותם, אני מבקש מהמדינה לא רק להכיר בהם כשווי אלא גם לנהוג בהם ככאלה. אדם הבא למדינה (מתוקף החוק) במטרה לחיות עם יהודים (אם נלך עם הגדרתו ההלכתית כ"גוי"), להתחנך בבי"ס יהודי, במדינה שמהותה הוא שימור היהדות על תרבותה ומורשתה, ומתוך ידיעה/רצון לשרת בצבא היהודי, האם אדם שכזה לא קשר את גורלו מספיק עם העם היהודי? למה לקבור אותו מחוץ לגדר? למה לא לתת לו להתחתן בארץ? למה להבדיל אותו משאר האנשים בגלל מוצאו?
אגב, אם תעשו סקר בקרב ה"גויים" כמה מהם מגדירים עצמם כיהודים וכמה רואים עצמם כבני דת אחרת, תתפלאו לראות שהמספרים שונים לחלוטין מהדמוניזציה הכללית.
יש פה מיליון עולים, אבל האם מישהו קרא פעם על בעיות הקליטה שלהם? האם מישהו טרח לתרגם מאמרים מרוסית ולשים אותם בעיתון? (בעברית כותבים אלו שהצליחו להשתלב, וסובלים הרבה פחות מאותן בעיות) מישהו ראה פעם חבר דירקטוריון או מנהל בכיר בחברה גדולה/ציבורית מהעלייה האחרונה (15 שנה!!)?
אני אענה לכם - לא! כי הם טובים לנקות רחובות, הם טובים לקופה בסופרמרקט, הם טובים אפילו בתור מדענים. אבל הם תמיד "על תקן" הם לא אזרח X שהצליח בזכות כישוריו. הוא "רוסי מחמד" לצרכים פוליטיים. היא יכולה להיות קופאית,אבל לעולם לא לנהל את הסופר.
האם זה הגיוני לפשפש באילן היוחסין של רוסי שרידים של דם לא יהודי, כאילו מדובר היה במשרד לטוהר הגזע? הרי הוא כבר כאן – הוא כבר עלה, והוא חי כאן כבר מספר שנים. במה הוא שונה משאר החילונים? והאם זה לא פרדוקסלי להחריד שרוב החילונים רואים בו גוי, תוך אימוץ הטרמינולוגיה ההלכתית, שאותה הם לא טורחים לשמור?
האנשים הללו לא באו כדי שעוד 2 דורות ילדיהם ישתלבו בחברה, זה כבר יקרה מעצמו, הם באו הנה כדי להשתלב בעצמם, להזדקן בכבוד ולהיות יותר מאיזון דמוגראפי כדי לנפנף בו מול הערבים. הם פה כדי להישאר ולהוות יותר מצללים של בני אדם בחברה.
אם משהו מדברי הזיזו למישהו – אני מקווה שאנשים ישימו לב ל"גויים", ויתחילו להתייחס אליהם כבני אדם, כי לפני שאנחנו יהודים או ישראלים – אנחנו דבר ראשון בני אדם.

תאריך:  16/12/2005   |   עודכן:  16/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם הורוביץ
- קירשנבאום ולונדון
א. בן דן
הנבחרים-המושחתים-המקורבים מכוונים לטובתם כל המהלכים
עו"ד חיים קליר
סיפור מהחיים על בעל בית קפה שזכה לביקור לא מנומס של לקוחות וחטף אירוע מוחי, ועל רופא מומחה שקבע כי לא הביקור הזה הוא שגרם לאירוע    בית המשפט העדיף את גרסת הרופא, וחבל
איתן גנור
האם חוקה בהסכמה באמת כדאית גם לציבור החילוני? לציבור הדתי יש הרבה מה להרוויח מ"עיסקה" שכזו. החילונים יכולים דווקא להפסיד, והרבה
מיכאל דבורין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il