מהיום, כשתלכו למשוך מזומנים ממכשיר כספונט תוכלו גם לנסות את מזלכם בשליחת טופס לוטו. מדובר בשירות חדש וייחודי הפועל לראשונה בישראל הודות לפיתוח של חברת "ורפון". בשלב ראשון, יופעל השירות ב-150 כספונטים עצמאיים של חברת "ורפון" הממוקמים מרכזי קניות, סניפי מגה, סופר סנטר, שפע שוק ובחנויות "אלונית" ו"מנטה" בתחנות דלק במרכולים ופיצוציות. בתוך חודשיים יורחב השירות ל-300 מכשירי כספונט ברחבי הארץ.
אז איך זה עובד?
בקלות ובמהירות...
סמנכ"ל שיווק ופרסום של מפעל הפיס, דורון אנגל מסביר: מדובר בהפעלה קלה, ידידותית ומהירה מאוד שמאפשרת לנו לשפר את השירות ללקוח, להרחיב את ערוצי השיווק ולהגיע לקהל יעד נוסף.
לקוח המגיע למכשיר כספונט יראה על המסך, לצד אופציה ל"משיכת מזומנים" אופציה חדשה - "שליחת לוטו". לחיצה על אפשרות זו תעביר אותו במהירות למסך הבא, בו יוכל לבחור הלקוח את הטופס, מספר טבלאות וכמות ההגרלות בהן הוא רוצה להשתתף. הטופס שישלח הוא טופס לוטומט. הלקוח יקבל מהמכשיר טופס השתתפות בהגרלה הנושא את המספרים שלו, המשתתפים בהגרלה.
שליחת לוטו באמצעות הכספונטים אינה כרוכה בעמלה והמחיר לטבלה יהיה זהה לזה שבנקודות מכירה רגילות של מפעל הפיס.
אנגל מבהיר כי צעירים מתחת לגיל 18 לא יוכלו להשתתף בהגרלה גם אם יש להם כרטיס אשראי. התוכנה מאפשרת לזהות כרטיס אשראי "צעיר", במקרה כזה, לא תהיה אפשרות לשלוח טופס.
משחק הלוטו הוא המשחק הגדול והפופולרי ביותר של מפעל הפיס.. בשנת 2006 היקף המכירות ממשחק הלוטו עמדו על כ-1 מיליארד ₪ וסך כל ההכנסות השנתיות הגיעו ל-3.6 מיליארד ₪ - גידול של 9% לעומת השנה הקודמת.
"בשלב ראשון אנחנו משיקים את הלוטו ובעתיד נכניס משחקים נוספים כמו צ'אנס ו-777" אומר אנגל.
המכירה באמצעות הכספונטים צפויה להגדיל את הכנסות הלוטו ב-15 מיליון ₪ לשנה.
המסופים של כספונט, המיוצרים ע"י Verifone (לשעבר ליפמן הנדסה) פזורים ברחבי הארץ, לרוב במיקומים בהם אין מכשירי כספומטים של בנקים. הפיזור הנוח חוסך מהלקוחות את הצורך לחפש מכשיר כספומט מרוחק.