חברת דואר ישראל חנכה היום (ב) מרכז משלוחים לוגיסטי בטרמינל 3 בנתב"ג. המרכז מאחד תחת קורת גג אחת את כל מגוון הפעילויות הכרוכות בלוגיסטיקה ובשילוח: קבלת ההזמנות בתקשורת אלקטרונית, איחסון, ליקוט, אריזה ומשלוח במסירה אישית ע"י "דואר שליחים" - חברת השליחויות של דואר ישראל. המרכז הפועל 24 שעות ביממה ומבצע מיון וניתוב של עשרות אלפי משלוחים בחודש.
חברת דואר ישראל שכרה מרשות שדות התעופה שטח כולל של כ-3000 מ"ר בחוזה לארבע שנים. עלות השכירות לארבע השנים הקרובות מסתכמת בכ-6 מיליון ₪ לחברת דואר ישראל ראייה עסקית מוכוונת לקוח הלוקחת בחשבון את צורכי התייעלות בד בבד עם שיפור איכות השירות. המרכז החדש שיפר באופן משמעותי את השירות הניתן ללקוחות וחסך בעלויות אחזקת שאר מרכזי המיון והטיפול הלוגיסטי במשלוחים.
יו"ר דירקטוריון דואר ישראל, יעקב (קוקי) אדרי, אמר כי המרכז הלוגיסטי החדש מבסס ומשדרג את מעמדה של דואר ישראל כחברה המובילה בענף השליחויות. אדרי ציין כי עפ"י סקר שוק של חברת BDI "דואר שליחים" מהווה היום את חברת השליחויות הגדולה ביותר בארץ.
אבי הוכמן, מנכ"ל דואר ישראל, אמר כי: "המרכז החדש משרת חברות וגופים רבים במשק המבקשים ליהנות מהאפשרות של ביצוע כל שלבי המשלוח במקום אחד - החל משלב רשימת הלקוחות, דרך אחסון המוצרים, עיטופם ושינועם עד לדלת הלקוח והכול בלחיצת מקש מהמחשב בחברה למחשבי דואר ישראל".
אלפי הלקוחות של "דואר שליחים", מקבלים שירות ממוקדי שליחים אזוריים הפרוסים בכל רחבי הארץ. לקוחות אלו, שחלקם מבצעים אלפי משלוחים בחודש, מגיעים מכל מגזרי המשק ומקבלים שירות המותאם לצרכיהם הייחודיים. בין לקוחות אלו, ניתן למצוא חברות אשראי, משרדי ממשלה, חברות רבות העוסקות בשיווק ישיר, חברות העוסקות בהפצה עסקית ועוד. גם השגרירות האמריקנית בחרה לפני כשנה בדואר שליחים להעביר עבורה את הדרכונים, לאחר אישור, לבתי הנמענים".
הוכמן הוסיף כי הקרבה של המרכז הלוגיסטי החדש לכביש חוצה ישראל מסייעת רבות לייעול תהליכי המשלוח והוצאת המשאיות הכבדות מתוך מרכזי הערים.