X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  עיתונאים צעירים
המתנחלים רוצים להפגין? יישר כוחם!, רוצים לזעוק זעקתם בחברון? בהצלחה. רוצים לעקור עצי זית? להתפרע? עסק שלהם ושל המשטרה. אבל מדוע שאני אשלם את המחיר?
▪  ▪  ▪

"ידע הוא דבר שאפשר להשתמש בו, אמונה היא דבר אשר משתמש בך" (אידריס שה)
אחד הביטויים שהכי צורמים לי בעיניים בהם משתמשים דתיים וקיצוניים למיניהם הוא הביטוי "הי"ד" (שפירושו - השם יקום דמו). כבר מזמן הוכח שמנהיגים דתיים מכל הדתות משתמשים בסמכותם ע"מ להניע אינטרסים אישיים, או גרוע מכך, אינטרסים פנאטים. הרוח הנושבת לאחרונה, הרחק אל האופק הימני, משרה אוירה שקל ונח להשתמש בה ע"מ לייצר את המראות המאוד לא מפתיעים שראינו בימים האחרונים.
בחסות המשטרה, ואני אסביר מדוע "בחסות" עוד מעט, פורצים פורעי חוק, קיצוניים, את גבולות ההפגנה שוב ושוב, בדרישה למקד את מצלמות הטלוויזיה, אליהם. בדומה לכל אדם המתאווה למשוך את תשומת ליבו של הקהל הישראלי, הם פועלים בצורה קיצונית, וחסרת אחריות.
לעומת זאת, חברון הינה שטח יהודי מובהק. בניגוד לעזה, או ליהודה ושומרון, חברון היא ארץ אבות. מימי קניית מערת המכפלה ועד מאורעות תרפ"ט היה ברור לכל שזכות הראשונים בשטח זה שייכת לידים יהודיות. צודקים ה"מתנחלים" בטענותיהם, אפוא, שלישראל יש זכות על חברון עצמה, שהיא עיר יהודית למהדרין עוד מימי קדם.
אם כן, היכן הפאנטיות, והיכן נגמרת הלגיטימציה? ישראל, אינה יהודה, אין עליה מלך, וכהני בית המקדש שובתים כבר כמה אלפי שנים, בשל החוסר בכמה אמצעים (מזבח, ארון ברית, מקדש וכיו"ב). ישראל היא מדינת חוק, דמוקרטית, וההחלטות בה מתקבלות על-דעת העם (או לפחות רובו). על המיעוט לקבל את דעת הרוב, ולעשות ככל שביכולתו במסגרת החוק ע"מ לשכנע בדרכו.
לא כך הם הדברים בחברון. כולנו הזדעזענו מהתמונה של אותה רעולת פנים, וראינו את הדמיון הרב אשר קיים בין פנאטים מדת אחת, לפאנטים מדת אחרת. זו האהבה, אשר מרעיפים עלינו המתנחלים? או שהתקשורת השמאלנית פשוט הכריחה את הילדה המסכנה להצטלם כך?
ולענייננו: המתנחלים רוצים להפגין? יישר כוחם!, רוצים לזעוק זעקתם בחברון? בהצלחה. רוצים לעקור עצי זית? להתפרע? עסק שלהם ושל המשטרה. אבל מדוע שאני אשלם את המחיר? מדוע שיופנו כספי מיסים, שכל אחד מאיתנו משלם, לתיקון נזקים של אותם קומץ פראים? מדוע שיופנו משאבי צבא? ויפגעו אחי, מעוינות מצד ארגוני טרור השורצים כמו צפרדעים בביצה בשטח? או מעוינות אחיהם שלהם, אשר כופים עימות אלים?
יצא הצבא מחברון לאלתר, תצא גם המשטרה, יצאו אף כוחות מג"ב ויתנו לכוחות הביטחון הפלשתינים בשטח לטפל בהתפרעויות בשיטחם. ישלמו המתנחלים והמתפרעים מכיסם את הנזקים שגרמו, ובגופם את הסיכונים שלקחו. כי אין דמי אחי זול, ולא כספי המיסים, אשר גם כך כבדים על כתפי האוכלוסיה ברובה בשעה זו.

המחבר הוא כותב הבלוג "התפוז הדיגיטלי"
תאריך:  20/01/2006   |   עודכן:  21/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il