X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"כך היו נקיי הדעת שבירושלים עושין: לא היו חותמין על השטר אלא אם כן יודעין מי חותם עמהן, ולא היו יושבין בדין אלא אם כן יודעין מי יושב עמהן, ולא היו נכנסין בסעודה אלא אם כן יודעין מי מיסב עמהן" (סנהדרין כג ע"א)
▪  ▪  ▪

עוד בטרם נודעו התוצאות הסופיות בבחירות לראשות פלשתין, נזדרזו "מטיבי הבנה" למיניהם, להכריז על ה"הזדמנות הבלתי חוזרת" להידבר עם החמאס ולכרות איתו ברית שלום צודק ובר-קיימא. גם לפי סקרים חפוזים שנעשו, רבים מאזרחי מדינת-ישראל תומכים בהידברות עם החמאס מבלי לדעת אפילו מה זה "חמאס". אז רגע! רגע! חכו שניה!
חמאס حماس, ראשי תיבות של حركة المقاومة الاسلامية, חַרַכָּת אִל-מוּקָאוּוָומה אִל-אִסְלַאמִייָה, בעברית: תנועת ההתנגדות האיסלאמית. פירוש המילה "חמאס" הוא קנאות נלהבת. יסודה של תנועת החמאס בתנועת האחים המוסלמים שהוקמה בשנת 1928 במצרים בראשות חסן אל בנא, לאחר התמוטטות האימפריה העות'מנית.
ל"אחים המוסלמים" כ-70 סניפים בעולם המתנגדים לנטיות החילוניות בקהילות האיסלאם. לבד ממלחמות ערב-ישראל, לקח האירגון הזה חלק פעיל ממלחמת העצמאות של אלג'יר ועד לעימותים עם אפגניסטן וקשמיר.
זהו האירגון שהוביל להקמת הג'יהאד האיסלמי ולתנועות ה"מוג'אהידין" באירופה וארצות-הברית. בשנת 1973 אישרה ממשלת ישראל למנהיגי האירגון המקומיים, השייח' אחמד יאסין ומוחמד טאהא, להקים אירגוני צדקה ואירגונים דתיים וחברתיים שונים לפלשתינים, ואלה, הצמיחו את תנועת החמאס בראשותו של השייח' אחמד יאסין.
היעד המוחלט והמוצהר של תנועת החמאס הוא הקמת מדינה פלשתינית במקומה של מדינת ישראל שהיא "יישות מלאכותית, פרי של כיבוש, עושק וגזל". להגשמת היעד הזה דוגלת תנועת החמאס בשני אמצעים עיקריים: ה"ג'יהאד" וה- "דַּעְווָה".
לתנועת החמאס זרוע צבאית הנקראת גדודי עז-א-דין אל-קסאם, על שמו של אבי ההתנגדות הפלשתינית שנהרג על-ידי הבריטים בשנת 1935. המטרה העליונה של הזרוע הצבאית הזאת היא מלחמת קודש (ג'יהאד) ביהודים, הקמת מדינת פלשתין על כל שטחי ארץ ישראל "מהים עד הנהר" ולביטול את קיומה של מדינת ישראל מכל וכל.
לטובת מטרה זו, מתירים חכמי הדת של החמאס אף פיגועי התאבדות, פגיעות באוכלוסיות אזרחיות ושימוש בנשים וילדים, בניגוד לחוקי האיסלאם.
על-פי עקרון ה"סַאבְּר" (סבלנות) וה- "דַּעְווָה" (קריאה או הזמנה לאמונה באללה), יש לחמאס גם זרוע פוליטית ענפה הכוללת תנועה אזרחית המבצעת פעולות רווחה לתושבים הפלשתינים, כגון הקמת מרפאות, מתן צדקה, חלוקת מזון, הקמה ותפעול של בתי ספר ומוסדות חינוך.
בדרך זו של "הכשרת לבבות", היא חודרת אל מעמקי החברה הפלשתינית ומגייסת עוד ועוד תומכים בקרב ילדים, נוער ומבוגרים. פעילות זו היא שהפכה את החמאס לתנועה הכי מושרשת בקרב הפלשתינים.
מעל לכל, דוגלת תנועת החמאס באי הכרה מוחלטת בקיומה של מדינת ישראל ואיננה מוכנה לוותר על "נשק ההתנגדות", כדי להשיג את מטרתה. "נשק ההתנגדות" פירושו, כל האמצעים כשרים. פיגועי התאבדות כדי לרצוח המוני יהודים הינם מטרה ראויה, ובלשונם, "מוות בדרכו של אללה היא הנעלה בתקוותינו",
זו התנועה שנקיי הדעת, היושבים היום בירושלים, צריכים לשבת ולחתום עימה.

תאריך:  29/01/2006   |   עודכן:  29/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מחמוד עבאס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דני רשף
למרות שאבו מאזן לא עשה אפילו את המעט שביכולתו, רווחה המוסכמה שצריך 'לחזק' אותו. למרות הסכם אוסלו, הסכם האוסר השתתפות בבחירות הפלשתיניות של ארגון שאינו מכיר בקיום ישראל, הסכמנו שהחמאס ישתתף, שהרי צריך 'להציל את טוראי מאזן'
עו"ד ציונה קניג-יאיר, רותי סוחמי
הדין הדתי בנושאי אישות, ככלל, מיטיב עם גברים ומרע עם נשים    כיום בהליכי הגירושין, לגבר כוח רב יותר מאשר לאישה כי ללא הסכמתו, אין מתן גט
עו"ד רוית סיני-וכולדר
לילדים ישנה זכות לתבוע פירוק שיתוף ובמסגרתו עלול בן הזוג הנותר להתפנות מהרכוש: הבית, הרכב, המטלטלין וכד'. לכן, כדאי ורצוי לערוך צוואה הדדית, אשר מקנה את כל הרכוש לבן הזוג הנותר ללא יורשים נוספים
גורי גרוסמן
במקום להתיש את עצמנו במציאת השעיר לעזאזל, ראוי להקים ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת המחדל ההיסטורי שהביא לכאן את מושחתי ורוצחי הפת"ח מגלותם בתוניס, אלו שעל ברכיהם צמחה ממשלת החמאס
יצחק אדרי
לאחר מאבק עוטף ישראל ארוך ועיקש למען זכויות עובדי הקבלן בישראל, קיבלתי בתאריך 18.01.2006 החלטה אישית והצטרפתי למפלגת תפנית בראשות היו"ר עוזי דיין שפעל ופועל בשליחות חברתית למען חיזוקה וביסוסה של החברה הישראלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il